[Wedstrijd] Rock My Website

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Topicstarter
Als je de frontpage van t.net openslaat kan het je haast niet ontgaan, Microsoft Nederland lanceert een wedstrijdje webdesign. Een leuke manier om wat publiciteit te krijgen voor het nieuwe wysiwyg-programma van MS.

Het doel is: maak een website met MS Expression Web voor drempelvrij.nl. Eerste prijs is 2.000 euro en degene die dat net niet haalt krijgt 1.000 euro. De wedstrijd duurt van 8 mei tot 7 juni, beginnend met een gratis feestje van MS.

Drempelvrij.nl geeft certificaten uit zoals W3C met hun AA-conformance logo's. Daarmee kan je aangeven of je website beschikbaar is voor mensen met een handicap. Netjes html-en dus...

Zijn er hier nog tweakers die mee gaan doen? En zo ja, wat zijn je redenen? Is MS Expression Web wel de juiste applicatie om websites te maken volgens de W3C-standaarden?

PS. Je moet wel ouder zijn dan 18 om mee te mogen doen.

I used to be an atheist, until I realised I was god.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
2000 euro voor een nieuwe website, terwijl die lui schandalige bedragen rekenen voor het toetsen van websites*. Weer makkelijk verdiend voor drempelvrij.

Maar goed, misschien wel... Als Expression Web een goede editor heeft waarbij ik de rest van het pakket niet hoef te gebruiken.

edit:
* En dat ook nog eens belabberd slecht doen

[ Voor 9% gewijzigd door Victor op 22-04-2007 08:57 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
King_Louie schreef op zondag 22 april 2007 @ 08:47:
2000 euro voor een nieuwe website, terwijl die lui schandalige bedragen rekenen voor het toetsen van websites*. Weer makkelijk verdiend voor drempelvrij.
En daarnaast ook nog eens voor 3000 euro een nieuwe website scoren en meer dan voldoende keuze at that ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 23-04-2007 01:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Ze hebben mijn 404 pagina verandert op de site :( Dat is gemeen, geen page d`errur meer.

Verder is het idd makkelijk scoren voor ze. Nu nog hopen dat ze werkelijk source meten ipv gewoon leuk design. Ik denk niet dat er veel mensen hier zich er druk om gaan maken :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Wat ik mij afvraag, http://www.rockmywebsite.nl/jurering.asp
Techniek

1. Is de website gebouwd met Microsoft Expression Web?
Hoe wil men dit controleren? Lijkt mij dat bij nette/normale code dit helemaal niet kan.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 02:49:

[...]
Hoe wil men dit controleren? Lijkt mij dat bij nette/normale code dit helemaal niet kan.
Ehh, kijken of je wel de header met de reclame meuk erin geplakt hebt?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Belachelijk dat je per se gebruik moet maken van hun pakket.. alsof het mogelijk is daar websites mee te maken die correct weergeven in niet-IE browsers...

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:09:
Belachelijk dat je per se gebruik moet maken van hun pakket.. alsof het mogelijk is daar websites mee te maken die correct weergeven in niet-IE browsers...
Belachelijk dat je in een wedstrijd die is georganiseerd om hun nieuwe pakket te promoten, gebruik moet maken van hun nieuwe pakket?

Gezien de betrokken bedrijven is dit best een interessante wedstrijd. Ik ben benieuwd wat er in die 'bouwstenen'-starterkit zit.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:09:
Heb je dat al getest of loop je gewoon dom te flamen?

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:30
Het is niet zo handig van Microsoft om er een relatief lage prijs aan te hangen. De echte professional laat zulke aanbiedingen links liggen. Ik heb dan ook niet hoge verwachting van het eindresultaat.

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Zijn er nog bepaalde dingen die vermeld moeten worden op je eigen gemaakte site of gaat het alleen om het ontwerp zonder hier in de tekst te vermelden. En moet die alleen in HTML of mag dit ook in talen als PHP, MySQL en ASP. :) En moet hiervoor ook een domeinaam aangevraagd worden. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 13:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:29:
Zijn er nog bepaalde dingen die vermeld moeten worden op je eigen gemaakte site of gaat het alleen om het ontwerp zonder hier in de tekst te vermelden. En moet die alleen in HTML of mag dit ook in talen als PHP, MySQL en ASP. :) En moet hiervoor ook een domeinaam aangevraagd worden. :P
PHP en ASP spuugen (x)HTML uit, MySQL heeft hier weinig mee te maken.

Gezien het met Expression Studio gedaan moet worden en deze zich profileert als XHTML, XLS, XML, Xetc, Xditendat zal het wel XHTML moeten zijn :)

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 08:48

Zyppora

155/50 Warlock

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:29:
PHP? MySQL? Ik denk dat je per direct gediskwalificeerd wordt :P ASP + MSSQL en anders niet ;)
Daarnaast is 2000 Euro een leuk zakcentje. De echte tweakert zou alleen meedoen omdat het een uitdaging is met een MS pakket goede HTML uit te spugen.
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 02:49:

[...]
Waarschijnlijk checken ze de generator meta tag :P Notepad FTW

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beperk de complexiteit en vereenvoudig de gegevensintegratie door het gebruik van krachtige ontwerpprogramma’s en taakvensters om snel XML-gegevens op te nemen. Zorg voor een soepele integratie van webontwerpteams en webontwikkelteams met de uitstekende ondersteuning voor XML, ASP.NET en XHTML door Expression Web en Visual Studio.
En dan je XHTML versturen als application/xhtml+xml ;)
Het is niet zo handig van Microsoft om er een relatief lage prijs aan te hangen. De echte professional laat zulke aanbiedingen links liggen. Ik heb dan ook niet hoge verwachting van het eindresultaat.
Is dat ook niet het beoogde publiek voor Microsoft Expression Web? Dat juist die mensen kennismaken met hun product door een wedstrijd te organiseren?

• mnieuwpoort
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11 09:17
Op basis van feedback van geïnteresseerden, bloggers, nieuwsgroepen en potentiële deelnemers voor de Rock My Website wedstrijd heeft het ‘Rock My Website’ team besloten de leeftijdsgrens te verlagen naar 16 jaar.

Rock My Website Team

http://www.rockmywebsite.nl/nieuws4.asp

[ Voor 9% gewijzigd door mnieuwpoort op 01-05-2007 16:34 ]

Verwijderd

als 'k eerlijk mag zijn, ben ik niet zo aan WYSIWIG editors, en ik denk dat veel webdevelopers het eens zijn met me. - die hun hobby of werk serieus nemen, dan wel.

vooral als je later dan iets moet aanpassen, maar zonder die editor :p

nuja, zolang het geen WORD html is, valt het nog wel mee.. met een beetje opkuiswerk zie je het niet eens.

• rutje1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-03 22:39
Het is denk ik een leuke actie voor mij om mee te doen. Waarschijnlijk zullen echt webdesigners niet aan deze wedstrijd mee doen, daarom lijkt het voor mij als scholier wel leuk :D

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Mellon schreef op zondag 22 april 2007 @ 08:27:
Een leuke manier om wat publiciteit te krijgen voor het nieuwe wysiwyg-programma van MS.
Zo nieuw is ie anders niet meer, van begin december vorige jaar....
Maar het is wel een tof programa opzich. Je kunt er echt veel mee, en wat ik er mee heb geprutst was allemaal wel netjes. Het is dus echt geen opvolger van frontpage.
Ik vind het wel een aardig programa, wat ik niet snel zeg over microsoft spullen (Naja, ik vind Visual Studio ook erg tof). Het is alleen jammer dat ik een 60 dagen versie heb en Expression Web helemaal gericht is op de asp, geen php, das wel jammer... Maar ach.
Wel tof van die gratis cd'tjes met allemaal software d'r op... Die hele Expression reeks is wel grappig.

Maar ik denk overigs dat ik niet mee ga doen... :/

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Victor
  • Niet online
Nou, vandaag is de wedstrijd begonnen. Ik download de starterskit en kom erachter dat ze willen dat je voor die € 2000,- _heel_ de website verbouwt (dus ook alle content overhevelen). Nou, sorry hoor, maar een volledige website ontwerpen, bouwen (zeker met de eisen die er aan gesteld worden) en inrichten voor € 2000,- is echt diefstal.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

bonzz.netninja

Niente baffi

ibmos2warp schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:14:
[...]

Zo nieuw is ie anders niet meer, van begin december vorige jaar....
Maar het is wel een tof programa opzich. Je kunt er echt veel mee, en wat ik er mee heb geprutst was allemaal wel netjes. Het is dus echt geen opvolger van frontpage.
Ik vind het wel een aardig programa, wat ik niet snel zeg over microsoft spullen (Naja, ik vind Visual Studio ook erg tof). Het is alleen jammer dat ik een 60 dagen versie heb en Expression Web helemaal gericht is op de asp, geen php, das wel jammer... Maar ach.
Wel tof van die gratis cd'tjes met allemaal software d'r op... Die hele Expression reeks is wel grappig.

Maar ik denk overigs dat ik niet mee ga doen... :/
\

omdat de opvolger van frontpage sharepoint designer is gaan heten, en voor een ander doel gebruikt gaat worden (power users van sharepoint MOSS)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

King_Louie schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:03:
Nou, vandaag is de wedstrijd begonnen. Ik download de starterskit en kom erachter dat ze willen dat je voor die € 2000,- _heel_ de website verbouwt (dus ook alle content overhevelen). Nou, sorry hoor, maar een volledige website ontwerpen, bouwen (zeker met de eisen die er aan gesteld worden) en inrichten voor € 2000,- is echt diefstal.
Het is idd wel een ontzettende hoop content. Aan de andere kant is het allemaal XHTML dus met een beetje prutsen kun je een tooltje schrijven dat de HTML laadt als XML, die transformeert met een XSLT bestand en zo automatisch de hele nieuwe site uitpoept.

• Victor
  • Niet online
Not Pingu schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:19:
[...]

Het is idd wel een ontzettende hoop content. Aan de andere kant is het allemaal XHTML dus met een beetje prutsen kun je een tooltje schrijven dat de HTML laadt als XML, die transformeert met een XSLT bestand en zo automatisch de hele nieuwe site uitpoept.
Tja, als ik dan toch bezig ben kan ik er meteen wel een complete backend bij schrijven :X

Punt is gewoon dat dit geen wedstrijd is, dit is gewoon op een hele goedkope manier aan een nieuwe site komen. Ik was van plan mee te doen (samen met een professioneel designer), maar ik ga er in ieder geval vanaf zien. Een nieuw design + template met kans op € 2000,- vond ik de moeite waard.

Een complete site bouwen en nog maar afwachten of je centen ziet, is gewoon ronduit diefstal. Ik begin er niet aan in ieder geval.

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik vermoed dan ook dat de wedstrijd meer op studenten gericht is dan op professionals. Maarja, weer een concurrent minder :+ * Not Pingu heeft zich maar even ingeschreven, weet nog niet helemaal zeker of ik ook iets in ga sturen.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:13

alienfruit

the alien you never expected

Expression Web krijgt anders wel goede recensies, het schijnt beter te zijn dan DreamWeaver. Maar goed! Ik moet het nog steeds installeren op mijn computer. Ligt al sinds Maart in mijn kast ;)

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 23:35
Weliswaar niet noodzakelijk aangezien Drempelvrij geen overheidsinstantie is, maar het zal best wat extra punten scoren bij de jury: de Webrichtlijnen voor de Overheid.

De Webrichtlijnen zijn een vrij goede set om een toegankelijke website in elkaar te zetten, iets wat Drempelsvrij ook nastreeft. Groot gedeelte van de aanbevelingen zijn overigens hetzelfde.

• Victor
  • Niet online
Blackbird-ce schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:16:
Weliswaar niet noodzakelijk aangezien Drempelvrij geen overheidsinstantie is, maar het zal best wat extra punten scoren bij de jury: de Webrichtlijnen voor de Overheid.

De Webrichtlijnen zijn een vrij goede set om een toegankelijke website in elkaar te zetten, iets wat Drempelsvrij ook nastreeft. Groot gedeelte van de aanbevelingen zijn overigens hetzelfde.
Er wordt dan ook naar verwezen in de documenten in de starterskit. :)

Verwijderd

In de berichten hier boven lees ik veel over een te laag geldbedrag, maar ik ben het eens met King Louie. Een geheel werkende website opleveren voor 2000,- euro is zeer krap, maar als het hier alleen gaat om een ontwerp met een goede (x)html + Asp.net 2.0 template dan zou het zelfs voor een ontwikkelaar niet al te slecht zijn (in wat slechtere tijden).
Afgelopen jaar hebben we weer een zeer sterke groei gehad in de webbusiness. Dus ontwikkelaars hebben het gewoon te druk om uit te zoeken hoe zo'n pakket werkt. :)

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zie zo 1-2-3 nergens staan dat je een volledig functionerende website (inclusief alle oude content) moet opleveren. De huidige website wordt wel meegeleverd als uitgangspunt.

Maar het blijft onduidelijk wat ze nou willen. De hele website omzetten lijkt me inderdaad nogal ondoenlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Plecky op 14-05-2007 10:45 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

alienfruit schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 03:54:
Expression Web krijgt anders wel goede recensies, het schijnt beter te zijn dan DreamWeaver. Maar goed! Ik moet het nog steeds installeren op mijn computer. Ligt al sinds Maart in mijn kast ;)
Qua WYSIWYG wellicht, maar ik weet van een hoop situaties waar hun gegenereerde code niet helemaal werkt :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Inmiddels zijn de finalisten bekend en wij van Imtech ICT zijn daar 1 van :)
Aanstaande donderdag 14 juni 2007 op de ReMIX 2007 wordt de winnaar bekend gemaakt.
Het aantal en het niveau van de inzendingen valt helaas flink tegen.
Ben benieuwd naar jullie reacties.

Verwijderd

@john_bruin, ik vind het gebruik van em's voor de layout van inzending 5 wel erg netjes, maar het resultaat daarvan ctrl-+ is tegenwoordig in IE al automatisch zo, daarom lijkt het me ook een no-brainer dat die van Imtech wel zou moeten winnen... ziet er verreweg het beste uit... maar ja dat is nu juist weer niet het belangrijkste, toch?
Pagina: 1