[VISTA] Geen boot entry

Pagina: 1
Acties:

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 12:07
Ik had al een XP installatie,
Ik heb daarna vista geinstalleerd via de dvd (gestart via bios boot loader).

Vista heeft geen entry in de boot.ini gezet,
Enigste manier nu om te start is boot from cd te doen en dan geen toesten indruken.

Vista heeft me ouwe C drive met me boot.ini E genoemt, hij zit op de zelfde disk als me vista alleen andere partitie.
Ik heb VistaBootpro geprobeerd maar het hielp niet.

Wat moet ik doen??

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 12:07
Ja was ook beetje vaag sorry,
Ik ben er eindelijk uit ik heb 3 sata disk ik had een ouwe IDE aangesloten om een partititie leeg te halen voor vista daar (master IDE) daar heeft vista de bootloader opgezet na de install had ik die schijf ontkoppeled.

Nu weer aangesloten en als eerste boot harddisk in de bios gezet werkt nu allemaal goed.

Verwijderd

Ik heb ook een soortgelijk probleem:
Ik gebruik sata schijf voor windows (xp en vista) en een IDE schijf voor downloads enz. (laatsgenoemde is later aangesloten), dus xp bootte vanaf de sata schijf.
Toen Vista (unattended) geinstalleerd, waarbij blijkbaar de bootloader op de ide schijf terecht kwam.
Na ontkoppelen ide schijf en boot.ini aanpassen kreeg ik als ik vista wilde booten een ongeldige hal.dll fout. VistaBootPro en easyBCD deden niets.
Dus toen de idedrive er maar weer ingezet, werkte alles weer, maar is geen definitieve oplossing natuurlijk.
Aangezien ik een unattended cd heb kan ik niet naar de herstelconsole oid, dus ik moet Vista zover krijgen om ook een bootloader op de sata schijf te zetten. Maar hoe?