Is er een manier waarmee ik mijn systeem hardeschijf kan "bevriezen" vanaf een bepaald punt zodat het vanaf die punt net lijkt alsof ik telkens het systeem opstart vanaf een image. Ik wil namelijk mijn systeem zo schoon mogelijk houden en alle "troep" files zoald internet geschiedenis enz en alle bestanden die ik opsla op een externe hardeschijf zetten inplaats van mijn systeem schijf. zodat ik straks alleen een systeem schijf heb met alleen windows en programma's en dat zou kan houden.
Ja, daar zijn zat oplossingen voor (dus google nog ff!). Eén daarvan is Reborn. Deze is beschikbaar als hardware (PCI-kaart) en als software. De software is nieuwer en schijnt beter te werken.
[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 22-04-2007 02:09 ]
Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!
Ik denk dat je met de Shared Computer Toolkit ook een heel eind komt, zie de Windows Disk Protection-feature
http://www.microsoft.com/windowsxp/sharedaccess
Er zijn overigens tientallen mogelijkheden. Wat heb je zelf zoal geprobeerd, gezocht en gevonden?
En welk OS gebruik je ? Zie daarover ook de Windows Clients - Policy en Registratievoorwaarden / korte FAQ
Er zijn overigens tientallen mogelijkheden. Wat heb je zelf zoal geprobeerd, gezocht en gevonden?
En welk OS gebruik je ? Zie daarover ook de Windows Clients - Policy en Registratievoorwaarden / korte FAQ
[ Voor 34% gewijzigd door sanfranjake op 22-04-2007 09:55 ]
Naast de genoemde tools heb je ook nog Deep Freeze die ook iets dergelijks doet
Virussen? Scan ze hier!
Deep freeze kan ik afraden, heb het ooit geprobeert op mijn pa's pc, maar na de install kon ik niet in de admin console komen, heb dus een reinstall moeten doen omdat alles gelockt waswildhagen schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:56:
Naast de genoemde tools heb je ook nog Deep Freeze die ook iets dergelijks doet
Maar misschien dat dat al opgelost is.
Hell / 0
Lijkt me een exemplarisch probleem met jouw config ofzo.GieltjE schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:58:
[...]
Deep freeze kan ik afraden, heb het ooit geprobeert op mijn pa's pc, maar na de install kon ik niet in de admin console komen, heb dus een reinstall moeten doen omdat alles gelockt was![]()
Maar misschien dat dat al opgelost is.
Bij een bedrijf waar ik hiervoor heb gewerkt werd DeepFreeze op tientallen werkplekken gebruikt, en werkte perfect
Als je toch een keer iets wil wijzigen kan je een "unfreeze" doen, dan worden de wijzigingen gewoon opgeslagen. Dit unfreezen kan je uiteraard met een password protecten.
Virussen? Scan ze hier!
Alleen jamer dat het un freeze menu bij mij niet werktewildhagen schreef op zondag 22 april 2007 @ 10:01:
[...]
Lijkt me een exemplarisch probleem met jouw config ofzo.
Bij een bedrijf waar ik hiervoor heb gewerkt werd DeepFreeze op tientallen werkplekken gebruikt, en werkte perfect
Als je toch een keer iets wil wijzigen kan je een "unfreeze" doen, dan worden de wijzigingen gewoon opgeslagen. Dit unfreezen kan je uiteraard met een password protecten.
[ Voor 4% gewijzigd door GieltjE op 22-04-2007 10:09 ]
Hell / 0
Pagina: 1