Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Olie temperatuur via RDS module op autoradio

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 22:22
Ik wil graag een olie temperatuur meten in mijn auto bouwen maar ik wil geen lelijk display of metertje ergens in bouwen.

Het zou mooi zijn dat het in mijn display komt te staan via de boordcomputer. Persoonlijk denk ik dat dat erg lastig wordt. Echter de RDS info komt ook in mijn display te staan zoals flitsers en dergelijk :-)

Afbeeldingslocatie: http://lh5.google.nl/image/jsjonkers/RiqG-ZYZj9I/AAAAAAAAAA0/XdxDSUHEbXs/14042007%28001%29.jpg?imgmax=576

Het gaat om een Alfa 147 JTD, de olie temperatuur wil ik graag weten omdat ik haar laat tunen. Olie temperatuur is ook gewoon goed om te weten (ook ongetuned)

Nu zat ik aan het volgende te denken.

RDS buiten temp meter van conrad
http://www.conrad.nl/goto/?product=854201

Dan de sensor die daar aanzit vervangen voor deze sensor:
Klik

Dit zou moeten werken. De frequentie waar het RDS signaal op binnen komt opslaan onder een Preset en als ik de olie temperatuur wil weten switch ik naar die preset.

Echter kan dit qua waardes van die sensors? Zitten daar verschillen in? of is dat allemaal hetzelfde?

Edit: Link aangepast

[ Voor 17% gewijzigd door jjonkie op 22-04-2007 01:24 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
1. Directe links naar conrad werken niet, gebruik de 'directe productline' optie op de pagina van een product.
http://www.conrad.nl/goto/?product=854201 < die link moet je dus hebben

2. Je kan niet radio luisteren en tegelijk dan die temperatuur zien, je moet schakelen.

3. Je kan zeker niet direct die temperatuursensors aan elkaar knopen, das dat gaat niet zomaar.

• jjonkie
Ja ik weet dat ik moet schakelen, dat is geen probleem, het is ook om even te temperatuur te checken,

Ik was ook niet van plan om de sensors "aan elkaar te knopen" het is de bedoeling om de standaard sensor te vervangen voor een exemplaar wat in de carter pan kan worden gedraaid,

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Als je geluk hebt, gebruiken ze een simpele NTC als buitenthermometer, en kan je een gelijkaardig model in "boutvorm" vinden, anders kan je ook een gewone bout nemen, gaatje in boren en die bestaande sensor erin proppen, zo ben je zeker dat ie werkt zoals bedoeld (en het kost je zo goed als niks).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• jjonkie
Inderdaad, daar had ik nog niet aan gedacht,

Het is soms zo simpel :)

Echter, wat zou het bereik zijn van zo'n module ?

Olie kan wel 100 + graden worden.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Elektuur heeft deze maand een RDS zendertje op basis van een klein handje componenten. Eitje om te maken en helemaal eigenlijk geschikt voor jouw toepassing :)

• jjonkie
bedankt voor de tip

In het april nummer kan ik het niet vinden, (online)

Heb je een link voor me ?

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

deze moet het wezen: http://www.elektuur.nl/De...spx?tabid=28&art=91008001
je hebt dan alleen ff geen geluid denk k...

• jjonkie
Geen geluid is jammer maar niet dramatisch,

het is puur even uitlezen en weer naar cd of andere preset van de tuner.

ga bij elektuur dan ook maar opzoek naar een temp module met het een geschikt bereik.

• jjonkie
Ik heb even het artikel gedownload maar dit wordt me te ingewikkeld, ben wel technisch maar op het "fijne" vlak schiet ik te kort

Print solderen gaat nog wel lukken maar broncode 's aanpassen om verschillende functies te implementeren gaat me niet lukken,
Pagina: 1