surround/dolby/dts op mac mini met mini-toslink

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
De Mac Mini zou via z'n optische audio-uitgang surround geluid moeten kunnen doorgeven. Ik krijg dat alleen niet voor elkaar. Ik heb de Mac met een optische kabel aangesloten op m'n receiver. Die geeft aan dat er een stereo signaal binnenkomt - ook als ik een DVD met DTS of Dolby Digital afspeel.

Als ik de DVD in m'n normale DVD speler stop, dan detecteert de receiver direct dat er een ander signaal binnenkomt en geeft weer dat het bijv. DTS is.

Op de Mac heb ik nergens een instellingen kunnen vinden dat ie ook 5.1 geluid mag doorgeven. Moet ik nog ergens iets instellen?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Burat schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 23:46:
De Mac Mini zou via z'n optische audio-uitgang surround geluid moeten kunnen doorgeven. Ik krijg dat alleen niet voor elkaar. Ik heb de Mac met een optische kabel aangesloten op m'n receiver. Die geeft aan dat er een stereo signaal binnenkomt - ook als ik een DVD met DTS of Dolby Digital afspeel.

Als ik de DVD in m'n normale DVD speler stop, dan detecteert de receiver direct dat er een ander signaal binnenkomt en geeft weer dat het bijv. DTS is.

Op de Mac heb ik nergens een instellingen kunnen vinden dat ie ook 5.1 geluid mag doorgeven. Moet ik nog ergens iets instellen?
Ik ben benieuwd waar je die informatie vandaan hebt. Dat een optisch signaal altijd surround kan doorgeven is in ieder geval een misvatting. In het geval van de macbooks en volgens mij ook de mac mini's worden er alleen (stereo) S/PDIF signalen verstuurd over de optische output.

edit: ik heb het nog even nagelezen en het schijnt wel te kunnen met de mac mini, cool :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 00:35 . Reden: typo ]

Verwijderd

Gebruik de dvd player inplaats van frontrow om 5.1 te krijgen ook vlc heeft er ondersteuning voor geloof.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:41

Japie.G

Colour Classic

mijn decoder ziet vanaf de mac mini een prima dolby digital 5.1 signaal en decodeert dit ook uitermate goed! Ik heb verder niets ingesteld, gewoon optisch aangesloten op mijn decoder!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

Je moet mogelijk nog iets instellen. Zie ook hier: http://digitalprosound.di.../viewarticle.jsp?id=56671

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Mocht je VLC gebruiken dan moet je bij audio output => encoded output gebruiken dan stuurt ie het raw over de optische kabel.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Gelukt! In dat artikel wordt inderdaad de setting genoemd die bij mij nog fout stond. Beetje stom dat ik die gemist heb, want heb wel de prefs doorgelopen. Tnx iig!

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
weet iemand toevallig hoe ik mijn oude 5.1 speakerset (Cambridge set) zou kunnen aansluiten op mijn MacBook? ik heb namelijk drie 3.5 jacks die best wel een eigen ingang willen, nu had ik al gelezen dat de MacBook dit zou moeten kunnen aansturen via optisch, is er een soort van kastje oid dat ik de drie kabels aansluit en omzet naar 1 optische kabel? voor 't geluidskwaliteit winst van optisch gaat t me niet om, alleen om de aansturing van de speakers.

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Dan moet je iets als dit gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod9468_hdr_1_6_1.jpg

Hier stond achterhaalde informatie…

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
wow, ziet er goed uit, bedankt :D

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Pagina: 1