Na gisteren mijn eerste dslr aangeschaft te hebben heb ik vandaag wat testfoto's geschoten.
De foto's zijn genomen met een Nikon D40 + kitlens van een weilandje in Stompwijk op een zonnige middag.
De foto's hebben 30% unsharp mask ondergaan en wat contrastverhoging.
Ieder commentaar is welkom. Zowel op compositie, camera instellingen en al het andere wat mankeert
De eerste foto is genomen met de thread testcase landschap in het achterhoofd.
Wat ik me afvroeg was wat nu precies bepalend is voor een juiste positie van de horizon.
Kijk je naar het geheel, de waterkant of de bomenrij op de achtergrond..

De tweede foto had de bedoeling iets te doen met de reflectie van het schaap in het water.
De reflectie vind ik wel aardig maar verder is het een vrij oninteressante foto. Wat had hier beter gekund. Camera 90 graden draaien en verder inzoomen misschien?
Daarnaast vind ik de scherpte ook tegenvallen. Zijn dat de Instellingen (zie exif), fotograaf of lens?

---------------------------------------------
De foto's zijn genomen met een Nikon D40 + kitlens van een weilandje in Stompwijk op een zonnige middag.
De foto's hebben 30% unsharp mask ondergaan en wat contrastverhoging.
Ieder commentaar is welkom. Zowel op compositie, camera instellingen en al het andere wat mankeert
De eerste foto is genomen met de thread testcase landschap in het achterhoofd.
Wat ik me afvroeg was wat nu precies bepalend is voor een juiste positie van de horizon.
Kijk je naar het geheel, de waterkant of de bomenrij op de achtergrond..

De tweede foto had de bedoeling iets te doen met de reflectie van het schaap in het water.
De reflectie vind ik wel aardig maar verder is het een vrij oninteressante foto. Wat had hier beter gekund. Camera 90 graden draaien en verder inzoomen misschien?
Daarnaast vind ik de scherpte ook tegenvallen. Zijn dat de Instellingen (zie exif), fotograaf of lens?

---------------------------------------------
[ Voor 52% gewijzigd door eisbaer op 21-04-2007 23:02 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3