[Windows 2003] Batchjob wanneer UPS leeg is

Pagina: 1
Acties:

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 11:55
Goede avond,

Ik ben al een paar uur zoet met het zoeken naar een oplossing voor het volgende probleem.

Ik heb een win2k3 server met daaraan een APC backup rs 800 ( UPS ) , de software die hier bij zit is Powerchute Personal . Dit programma zet win2k3 in hibernate wanneer er geen stroom meer is.
Dat is perfect.
Ik heb alleen 1 probleem ik heb nog 3 clients aan de ups hangen die dus wel uitslaan wanneer er geen stroom meer is. Ik heb dus een batch geschreven die met psshutdown de clients uitzet, de batch werkt ook goed.
Het probleem is , is dat je in de local policies geen script kan zetten in hibernate oid want die bestaat niet , wanneer ik deze in shutdown zet werkt het ook niet.

Ik heb ook al de bussiness edition geinstalleerd maar die werkt niet goed.

Weet iemand hoe ik toch die batch toch kan draaien ?

M.vr.gr
Sc0tTy

PS : kan een mod de typ-o in het topic verranderen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Sc0tTy op 21-04-2007 22:17 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Heeft APC hier geen oplossing voor? Er worden zo vaak meerdere systemen aan 1 UPS gehangen.

• Sc0tTy
djluc schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:20:
Heeft APC hier geen oplossing voor? Er worden zo vaak meerdere systemen aan 1 UPS gehangen.
Mjah het enige wat ik van APC kan vinden is een speciale kaart of hub oid van $200

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik weet niet of die software ook een actie kan doen voordat de hibernate mode wordt ingeschakeld, maar als dat mogelijk is zou ik daarop de batch/vbscript laten starten die je clients remote een shutdown geeft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sc0tTy
alt-92 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:31:
Ik weet niet of die software ook een actie kan doen voordat de hibernate mode wordt ingeschakeld, maar als dat mogelijk is zou ik daarop de batch/vbscript laten starten die je clients remote een shutdown geeft.
mjah dat zoek ik dus , ik heb nu hibernate uitgezet ( windows power settings ) en dan zou hij een echte shutdown moeten doen

EDIT : dat heeft niets geholpen , hij heeft hem gewoon uitgeknalt

[ Voor 7% gewijzigd door Sc0tTy op 21-04-2007 22:39 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:58
Is toch heel simpel te doen ? Je maakt een (batch)scriptje dat eerst een remote hybernate initieerd (met bijv. down.exe) voor al je andere sytemen en als laatste het systeem zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 21-04-2007 22:45 ]

• Sc0tTy
DukeBox schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:44:
Is toch heel simpel te doen ? Je maakt een (batch)scriptje dat eerst een remote hybernate initieerd (met bijv. down.exe) voor al je andere sytemen en als laatste het systeem zelf.
mjah ik kan dus geen script draaien , dat is het hele euvel , ik moet dus iets hebben wat al heel de tijd draait en dan wanneer de server in hibernate gaat een taak kan verrichten.

Ik heb ook al gezocht naar een task schedular maar heb nog niets gevonden :(

• DukeBox
Powerchute Personal kan zeker weten scripts starten..
Hmm.. blijkbaar niet.. tjees.. wat een balle pakket !

[ Voor 36% gewijzigd door DukeBox op 21-04-2007 22:56 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zit er echt geen optie in die software om bijvoorbeeld 3 minuten voor powerloss een actie uit te voeren?

Anders: wat gebeurt er als je in de Power Options applet in plaats van hibernate als default een programma instelt en daar je scripts in definieert?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sc0tTy
alt-92 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:55:
Zit er echt geen optie in die software om bijvoorbeeld 3 minuten voor powerloss een actie uit te voeren?

Anders: wat gebeurt er als je in de Power Options applet in plaats van hibernate als default een programma instelt en daar je scripts in definieert?
Dat gaat niet
DukeBox schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:54:
Powerchute Personal kan zeker weten scripts starten..
Hmm.. blijkbaar niet.. tjees.. wat een balle pakket !
hoe doe ik dat dan ? :)

mjah het oude pakket "plus" kon het wel alleen dat werkt niet op 2k3 :'(

[ Voor 50% gewijzigd door Sc0tTy op 21-04-2007 23:01 ]

• DukeBox
Is dit mischien iets ? http://www.interdesigner.com/ShutdownManager/
  • Block any other application attempts to shutdown, restart, logoff
  • Create Automatic Events to: Shutdown, Restart, Logoff, Standby, Hibernate, Lock Workstation, Run Tasks before Windows close, Take Screen shots, Emergency Shutdown, Notes Reminder, Run other programs, Close other windows / programs, Exit Shutdown Manager and Tools, Shutdown remote computers using NT4, Windows 2000, Windows XP, Windows 2003 or better.

[ Voor 76% gewijzigd door DukeBox op 21-04-2007 23:05 ]

• Sc0tTy
DukeBox schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 23:03:
Is dit mischien iets ? http://www.interdesigner.com/ShutdownManager/
  • Block any other application attempts to shutdown, restart, logoff
  • Create Automatic Events to: Shutdown, Restart, Logoff, Standby, Hibernate, Lock Workstation, Run Tasks before Windows close, Take Screen shots, Emergency Shutdown, Notes Reminder, Run other programs, Close other windows / programs, Exit Shutdown Manager and Tools, Shutdown remote computers using NT4, Windows 2000, Windows XP, Windows 2003 or better.
ziet er goed uit , ik zorg gewoon dat de powerchute niet draait en dat deze automatisch op XX% de pc uitschakeld, jammergenoeg is het wel een beetje bloated met andere zooi en het is shareware. dus ik zal deze wel tijdelijk gaan gebruiken todat ik een gratis programma heb gevonden

Pagina: 1