[SBS2003] Vastloper clients op exact dezelfde tijdstippen

Pagina: 1
Acties:

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 12:43
Beste mensen,

Twee klanten van mij hebben het probleem dat stipt 17:51 alle client's vastlopen, niet het OS zelf maar de Office applicaties. Om 19:00 exact kunnen ze weer verder werken.

De situatie bij beiden klanten:
- Windows 2003 SBS Standaard
- PDC
- Exchange geconfigureerd (1 met Popcon, 1 met SMTP)
- Avast! virusscanner (zowel op de server, als op de clients)
- Hardeschijven software matig gemirrord
- Volledig geupdate
- Drivers juist geinstalleerd

De hardware is compleet verschillend bij beide klanten, enige wat overeen komt is dat er bij beide Avast! geinstalleerd is. Deze is al verwijderd geweest, maar bood geen resultaat.

Ook de geplande taken gecontrolleerd, staan wel dingen in maar niets wat rond dit tijdstip start.

Er worden totaal GEEN errors gegenereerd en tast ondertussen in het duister. Ik weet dat ik nu niet echt duidelijk iets gespecifiseerd heb, maar dat is ook niet mogelijk omdat er in feiten (volgens de logboeken e.d.) niets fout gaat.

Hebben de mensen hier een idee waar ik kan gaan zoeken? Of hetzelfde mee gemaakt hebben?

Alvast bedankt voor de reacties..

• Mexxwelll
Ohja, bij een klant gebruiken ze alleen toshiba notebooks via wireless. Bij de andere klant verschillende soorten desktops op bekabeling.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Eens systeem voorzien van een kale windows installatie (RIS o.i.d. eventueel) en in een aparte OU plaatsen. Vervolgens steeds 1 software pakket toevoegen. Ook kan je met regmon en filemon kijken wat er gebeurt.

• Mexxwelll
Een clean install heb ik nog niet getest, zal ik maandag als eerste proberen.

Regmon en filemon ken ik niet, maar ga ik maandag ook testen..

En in een ander OU plaatsen, de OU van de user? of van de computer zelf? of beiden?

[ Voor 13% gewijzigd door Mexxwelll op 21-04-2007 22:20 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Mexxwelll schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:19:
Een clean install heb ik nog niet getest, zal ik maandag als eerste proberen.

Regmon en filemon ken ik niet, maar ga ik maandag ook testen..

En in een ander OU plaatsen, de OU van de user? of van de computer zelf? of beiden?
Beide, je begint dus met een kale windows installatie en een OU waar je niet meteen policies, profielen enzovoorts overheen krijgt. Vervolgens hang je steeds 1 policy aan de computer of user waarna je weer test. Je gebruikt natuurlijk ook nieuwe gebruiker die geen policies krijgt.

http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/default.mspx