Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Sygate] AVG rule wordt niet onthouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als AVG (virusscanner) verbinding wil maken met internet (om te controleren voor updates) krijg ik een popup van Sygate dat AVG verbinding probeert te maken met een ip adres via een bepaalde poort. Als ik dan "Remember my answer, and do not ask me again for this application" aanvink, werkt alles correct. Zodra er opnieuw verbinding wordt gemaakt, krijg ik gewoon weer dezelfde popup.

Voldoende redenen voor mij om er een "Advanced rule" van te maken: allow outgoing op het bepaalde ip en poort, gekoppeld aan de twee programma's van AVG die het net op willen. Dan zou je haast denken dat deze rule het moet toestaan om AVG internet op te sturen, maar er komt gewoon weer een popup.

Ten einde raad ben ik op internet gaan zoeken en heb twee sites gevonden waarbij iemand hetzelfde probleem voorlegt (1 en 2). Daar wordt als oplossing geopperd:
Sunbelt Kerio firewall is another alternative. It works fine for me.
en bij de andere:
I don't know what the issue is then because I use Sygate and I only
allow those two AVG files access and my AVG updates work fine.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik vind het namelijk niet fijn om elke keer de popup weg te drukken. Ook is het niet practisch dat AVG niet update als ik niet binnen 30 seconden (timeout van AVG) toestemming geef aan de firewall.

Edit:
Inmiddels ben ik er achter dat er in het Security Log het volgende staat:
Application Hijacking has been detected
The application: C:\Program Files\Grisoft\AVG7\avgcc.exe try to launch another application: C:\Program Files\Grisoft\AVG7\avginet.exe to go to remote host guru.grisoft.com
Ik heb alleen geen idee hoe je dit kan toestaan. Iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
/me geeft even een kick...

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-11 22:52

Mud

Maak een advanced rule:
1. Kies voor alle netwerk kaarten, neem als naam AVG. Allow inkomend en uitgaand verkeer
2 Laat bij tablad Hosts al het verkeer door.
3 Klik bij het laatste tabblad op browse en browse naar
C:\Program Files\Grisoft\AVG7\ . Selecteer avgcc.exe
4 Klik bij het laatste tabblad op browse en browse naar
C:\Program Files\Grisoft\AVG7\ . Selecteer avginet.exe

Klik op OK en reboot je pc
suc6 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mud op 26-04-2007 09:14 ]