Pc geluid over Bravia LCD (3,5jack naar 2x tulp)

Pagina: 1
Acties:

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Beste mede tweakers,

Ik heb verhalen gelezen hier op het forum, om een pc aan te sluiten op je tv voor het geluid over je tvboxen. Je gebruikt hiervoor een 3,5 jack naar 2x tulp (rood/wit) voor in je tv.

Nu heeft iemand een Sony Bravia kdl40x2000:

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/3/1383

Met de volgende aansluitingen:4-pinsingang (Y/C)
S-Video
Digitale audio-uitgang (optisch)
JA
Ministekkeraansluiting (mm)
3,5
PCMCIA-kaartsleuf
JA
RCA-audio-uitgang
JA
RCA AV-ingang
Composiet
RF-ingang
JA
Scart 1
JA (RGB)
Scart 2
JA (RGB, Smartlink)
Scart 3
JA (RGB)
HDMI™
JA
Component
JA
Component 2
JA
HDMI™ 2
JA
PC-ingang (15-pins D-Sub) en audio-ingang
JA
Automatische volumeregeling
JA
BBE Sound
JA
Uitgangsvermogen (muziek) (L,R) (W)
11+11=22W
Geluidssysteem
Virtual Dolby® Surround Pro Logic II
Geluidsmodus
JA

Deze kabel (3,5 jack naar 2x tulp) heb ik aangesloten op een standaard onboard soundcard.
Maar er komt geen geluid over de boxen van het tv.
Als ik een 2.1 set aansluit op deze soudcard geeft deze wel geluid. Het set geeft alleen geluid weer als deze op "headphone" staat geselecteerd. (en niet op line-in/line-out ect).

Beeld is via HDMI btw..wat doe ik verkeerd? Ik heb helaas iemand al teleurgesteld vandaag, door het niet kunnen oplossen, dus het schuldgevoel is aardig hoog opgelopen..hopelijk kunnen jullie helpen..

(evt manual: http://pdf.crse.com/manuals/2698671221.pdf)

[ Voor 7% gewijzigd door Kev0867 op 21-04-2007 21:46 ]

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

HDMI is toch beeld én geluid? Ik denk dat die tv dan ook de input van het geluid daar verwacht, en niet van een andere ingang.
Op pagina 200 staat dat je een pc niet via HDMI, maar via VGA "moet" aansluiten, het geluid gaat via 3,5-jack de tv in, dus een mini-jack <-> mini-jack kabel zal dan nodig zijn.

edit: hmm, maar beeld via HDMI op sectie 6, en geluid ook op die sectie via jack zou in principe wel moeten werken volgens de handleiding, misschien dat je ergens in een menu aan moet geven dat hij niet de audio van HDMI moet pakken maar de jacks? (zou ie in principe automatisch moeten kunnen).

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-04-2007 23:46 ]

• Kev0867
Hey, dat zou ik ook verwachten, maar deze doet het niet.. :)

• Kev0867
Zou het aanliggen dat ik beeld tap van dvi naar hdmi?? Ik snap dat hdmi geluid ook meeneemt, maar aangezien ik een verloop kabel nodig heb. Doe ik deze via jack --> rood/wit tulp.

PC-ingang (15-pins D-Sub) en audio-ingang --> wat is dit voor ingang???

thnx

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kev0867 schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:53:
Zou het aanliggen dat ik beeld tap van dvi naar hdmi?? Ik snap dat hdmi geluid ook meeneemt, maar aangezien ik een verloop kabel nodig heb. Doe ik deze via jack --> rood/wit tulp.

PC-ingang (15-pins D-Sub) en audio-ingang --> wat is dit voor ingang???

thnx
Volgens de handleiding zit je wel goed, die audio ingang bij pc lijkt me een stereo mini-jack, kun je dus rechtstreeks koppelen aan je pc zonder verloopkabels.
Is er echt niet ergens een menu optie om de input te tweaken? Moet haast wel, stel je hebt beeld + geluid via HDMI, maar je wil een andere bron voor je geluid (opzich is dat een taak voor een mooie receiver, maar dit soort tv's zal dat toch haast wel standaard aan boord moeten hebben).