Kubuntu 7.04

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik wou vandaag deze OS installeren, maar helaas is mijn kennis beperkt. Ik heb mijn partities verdeeld met Paragon Partition manager, ééntje voor de OS en ééntje voor de swap. Als ik bij de installatie komt bij schijven indelen, kan ik echter kiezen uit o.a. : EXT3 loggend bestandssysteem, EXT2 bestandssysteem, etc... (voor de partitie dat ik mijn OS op wou installeren), welke dien ik te kiezen?

Ook had ik problemen met netwerkconfiguratie maar is dit misschien omdat ik in een schoolnetwerk zit, zou ik beter contact opnemen met de netwerkbeheerder van mijn school? Alvast bedankt!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

KS1987 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:59:
Ik wou vandaag deze OS installeren, maar helaas is mijn kennis beperkt. Ik heb mijn partities verdeeld met Paragon Partition manager, ééntje voor de OS en ééntje voor de swap. Als ik bij de installatie komt bij schijven indelen, kan ik echter kiezen uit o.a. : EXT3 loggend bestandssysteem, EXT2 bestandssysteem, etc... (voor de partitie dat ik mijn OS op wou installeren), welke dien ik te kiezen?
Je kunt ook gewoon Gparted gebruiken hoor
Geen partities aanmaken is het makkelijkste, er is in een optie in de installer die de lege ongepartitioneerde ruimte gebruikt om automatisch een partitieindeling te maken voor je (je root-partitie wordt dan ext3).
Ook had ik problemen met netwerkconfiguratie maar is dit misschien omdat ik in een schoolnetwerk zit, zou ik beter contact opnemen met de netwerkbeheerder van mijn school? Alvast bedankt!
Beetje lastig te zeggen zonder info hè. :)

0.0

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ik zou zeggen: gebruik vmware en ga daarin lekker prutsen. zo vernaggel je niet ook nog eens je thuis/schoolsysteem door je berperkte kennis van partitoneren :P

A wise man's life is based around fuck you

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Iemand die niet kan partitioneren komt ook niet makkelijk uit VMware (als hij LiveView niet kent) dus ik ga voor optie 1. Partities weggooien, de cd installer draaien en de setup lekker automagisch laten partitioneren :)

En contact opnemen met de helpdesk van de netwerk beheerder als je de instellingen niet weet is nooit dom :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik heb deze manier trachten te volgen, maar ik was niet tevreden met de begleide verdeling van de partities, dus ik annuleerde de setup en kreeg volgend probleem: m'n PC heeft nu helemaal de geest gegeven. Iedere keer krijg ik de selectie of ik windows wil normaal starten, in veilige modus, ... wat ik ook selecteer, krijg ik vervolgens een blauw scherm die iets te snel verdwijnt om alles te lezen (ik las ongeveer dat door recente software/hardware veranderingen dit voorkwam). Dus doe ik nu via mijn BIOS een HDD controle.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik hoop niet voor je dat je bij de installatieopties ervoor hebt gekozen je volledige harde schijf te formatteren en opnieuw te partitioneren. Dan is je Windows namelijk ook foetsie...

• leeke1984
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Ik vermoed dat je te maken hebt met GRUB ofzo die deels geinstalleerd is. Misschien even in dos opstarten en je MBR fixen?

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties, maar hou er mee rekening dat ik maar sinds kort me terug bezig hou met IT, met een beperkte achtergrond. Ik wil gerust bijleren, maar het zou helpen als jullie wat meer uitleg zouden geven, want de knowledge-gap is voor mij alvast voelbaar. Alvast bedankt.

• leeke1984
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Als je eens wilt proberen je MBR te fixen dan moet je het volgende doen: (dit kan voor de rest geen kwaad als je alleen Windows op die pc hebt staan)

Stop je Windows cd in de drive, zorg dat je in de repairmodule komt (in DOS)
Kijk of je op C: zit
Type: fixmbr

Hij hersteld je MBR (Master Boot Record) en als windows dan nog op je pc staat zal die weer gewoon opstarten, als het goed is.

Misschien kan iemand dit nog ff bevestigen? Voor mij werkte het in ieder geval toen ik begon met klungelen. Ik sluit me echter aan bij een post eerder hier. Het is misschien goed om eerst wat te knutselen in VMWare

[ Voor 21% gewijzigd door leeke1984 op 22-04-2007 13:19 . Reden: Toevoeging ]

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
Problem solved.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Geef ook even aan op welke manier je het hebt opgelost :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1