Toon posts:

[kast] antec 900 vs. p180

Pagina: 1
Acties:
  • 1.112 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben binnenkort van plan een nieuwe kast te kopen, en na vele reviews te hebben gelezen leken mij dit de beste kasten voor een budget van ong. 100 euro.

Wat ik wil van een kast:
-goed coolingsvermogen
ok, de 900 kan beter coolen als de p180 en dat is natuurlijk een pluspunt.
3 120mm coolers+200mm cooler vs. 3 120mm coolers, lijkt me duidelijk.
geluid
Aangezien ik mijn PC soms 's nachts aanlaat moet hij vrij stil zijn, maar aangezien de coolprestaties voorgaan is dat niet zo belangrijk,
Nu weet ik dat de 900 ook meer geluid maakt dan de p180 maar dat de coolers kunnen ingestelt worden op high/medium/low snelheid te draaien, dus kas ik als hij 's nachts aanstaat hem op low zetten aangezien hij dan alleen maar hoeft te downloaden,
Nu weet ik niet of je dat met de p180 ook kan doen :?
ruimte
Ik ben niet van plan nu gelijk een nieuwe videokaart te gaan kopen, maar met het oog op de toekomst wil ik een ruime kast
De 900 heeft normaal minder plek dan de p180, maar volgens mij kan je de HDD cage weghalen en dan een videokaart daar doorheen laten steken :?

Bij de p180 kan dat in ieder geval wel en zal die daarom altijd voldoende plek hebben
degenlijkheid
Mischien ligt het aan mij, maar in reviews blijkt dat de p180 een wat degenlijkere kast is als de 900 :?
En ik heb gelezen dat de 900 snel helemaal onder het stof zit, door grote gaten waar het doorheen kan, bij de p180 is dat volgens mij niet
prijs
Tsja, ik heb nog altijd een budget en de p180 is ong. 20 euro duurder, ik weet niet of dat de moeite waard is.

Oja, als je de HDD's onderin plaatst bij de p180 worden ze sneller warm omdat daar geen fan zit :? , Zal dat veel schelen want ik haal die middelste HDD cage er liever uit.
En als je bij de 900 de middelste cage eruit haalt is het dan nog goed mogenlijk de fan gewoon te laten zitten? :? , op plaatjes zit de cooler vast aan de cage.

Welke kast zouden jullie kopen, en wat zijn eventuele nadelen van de kasten?
Of weet iemand een betere kast? Zal ongetwijfeld gebeuren :P

Goede reviews die ik heb gelezen:
p180:
http://www.silentpcreview.com/article249-page1.html

900 review:
http://www.trustedreviews...d-Ultimate-Gaming-Case/p1

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 20:29 ]

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:27
De P180 heeft bovenop de case een uitstekend rooster met relatief kleine gaten in die een minimum aan stof tegenhouden. Het pluspunt is dat die fan lucht naar buiten blaast dus veel stof kan er al niet door. Hetzelfde geldt voor de fans achteraan de case.

Wat ik niet terugvind bij de Ninehundred zijn stoffilters die voor de fans vooraan zitten. De P180 heeft dit wel, en ik kan je garanderen dat je die filters zeker eenmaal per maand moet afwassen. Zeer effectieve dingen dus. Dus tenzij je er niet tegen op ziet om de case regelmatig te ontstoffen (de Ninehundred) zou ik voor de P180 gaan.

Ook is er enorm nagedacht over het binnenwerk van de P180. Misschien kun je eens de product survey doorbrowsen om wat te lezen van je mede-tweakers (onder andere van mijzelf).
http://tweakers.net/productsurvey/119123

Edit:
Om nog even toe te voegen, wanneer ik een nieuw systeem aanschaf dan ga ik zeker opnieuw voor de P180 (Nouja de P182).

[ Voor 7% gewijzigd door Flying op 21-04-2007 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
fanboy :+ , kun jij mij zeggen of onderin geplaatste HDD's niet te warm worden??

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Valt reuze mee. Daar achter zit nl. ook nog een fan (120mm) maar die is een stukje breder dan een standaard fan en verplaatst erg veel lucht.

Alle HD's hier kan je bij mij vlees op invriezen bij wijze van spreken. Dit is zeker geen miskoop, erg fijne kast die echt degelijk en netjes zonder poespas is gebouwd. Echt een topper!

[/fanboy-2] :+

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:33:
Valt reuze mee. Daar achter zit nl. ook nog een fan (120mm) maar die is een stukje breder dan een standaard fan en verplaatst erg veel lucht.

Alle HD's hier kan je bij mij vlees op invriezen bij wijze van spreken. Dit is zeker geen miskoop, erg fijne kast die echt degelijk en netjes zonder poespas is gebouwd. Echt een topper!

[/fanboy-2] :+
Maar kan jij mijn andere vraag dan ook beantwoorden ;)
(dan weet ik genoeg over de p180, als hier nou ook nog iemand een 900 had .....)
Aangezien ik mijn PC soms 's nachts aanlaat moet hij vrij stil zijn, maar aangezien de coolprestaties voorgaan is dat niet zo belangrijk,
Nu weet ik dat de 900 ook meer geluid maakt dan de p180 maar dat de coolers kunnen ingestelt worden op high/medium/low snelheid te draaien, dus kas ik als hij 's nachts aanstaat hem op low zetten aangezien hij dan alleen maar hoeft te downloaden,
Nu weet ik niet of je dat met de p180 ook kan doen :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 20:40 ]

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
tuurlijk kan dat met de p180 alleen moet je er dan een fancontroller tussenzetten..

als het je niet uitmaakt hoe luxe het eruit ziet kan je DIY er 1 maken voor een paar eurie..

Verwijderd

Topicstarter
darkpluisje schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 21:28:
tuurlijk kan dat met de p180 alleen moet je er dan een fancontroller tussenzetten..

als het je niet uitmaakt hoe luxe het eruit ziet kan je DIY er 1 maken voor een paar eurie..
DIY?

Verwijderd

DIY - Do It Yourself ;)

Een fancontroller voor de Antec 900 is zeker aan te raden. De Tricool fans komen wel met een regelaartje op iedere fan, maar dit betekend dat je de kast open moet maken wanneer je de snelheid van de fans wilt aanpassen.

Overigens las ik in een review van Bigbruin dat het bij de Antec 900 dat het zéér irritant is om de harde schijven in de hard drive bays te installeren, omdat de harde schijven niet tegen de buitenkant van de bay aanzitten, maar met een stukje tussenruimte. Zodoende kun je bijna niet zien wat je doet.

Ik was eerst ook erg geïnteresseerd in de Antec 900, maar na het lezen van talloze reviews, heb ik uiteindelijk toch maar voor een Lian-Li gekozen O+

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
:+ , weet jij daar een guidje voor?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:09:
[...]

:+ , weet jij daar een guidje voor?
Nee, helaas niet :( Misschien dat een Googletje helpt? :)

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Met veel hardware word de P180 wel wat krap vind ik. Verder is het, naar mijn mening, de beste kas verkrijgbaar op dit moment.

Verwijderd

Topicstarter
AvanCade schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:19:
Met veel hardware word de P180 wel wat krap vind ik. Verder is het, naar mijn mening, de beste kas verkrijgbaar op dit moment.
Hoe bedoel je?, alleen videokaarten, of heeft hij ook problemen met processor coolers?

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:31:
[...]

Hoe bedoel je?, alleen videokaarten, of heeft hij ook problemen met processor coolers?
Hij bedoelt dat als je er enorm veel hardware in plaatst, de kast was krapper wordt kwa ruimte. In mijn pc zit er veel hardware en het enige wat een klein beetje irriteert is de bekabeling van dit alles.

En nee de hd's worden zeker niet te warm. Heb eigenlijk nog geen enkel probleem met hitte gehad bij deze P180.

[ Voor 12% gewijzigd door Flying op 22-04-2007 09:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:16:
[...]

Nee, helaas niet :( Misschien dat een Googletje helpt? :)
Om zelf zo'n controller te maken gaat dat 20 euro kostenm volgens deze guide:
http://www.gideontech.com/guides/var_speed/
(druk op stop voor dat hij volledig geladen is anders wordt de pagina veranderd)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

De P180 heeft ook H/M/L schakelaars op alle fans. Althans, die van mij wel. Dus dat is geen probleem. Hij staat bij mij in de kamer met alles op low en volgens mij heb ik nog nooit 1 warmte vastloper gehad (de Zalman CPU koeler werkt ook goed mee trouwens).

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op zondag 22 april 2007 @ 10:15:
De P180 heeft ook H/M/L schakelaars op alle fans. Althans, die van mij wel. Dus dat is geen probleem. Hij staat bij mij in de kamer met alles op low en volgens mij heb ik nog nooit 1 warmte vastloper gehad (de Zalman CPU koeler werkt ook goed mee trouwens).
Kk, weetr ik dat ook weer :*)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:06
WhizzCat schreef op zondag 22 april 2007 @ 10:15:
En de opvolger, de P182, heeft de schakelaars op de buitenkant (achterkant) van de kast zitten, dus hoef je 'm niet meer open te maken als je wilt bijstellen.

Verwijderd

Topicstarter
vanaalten schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:01:
[...]

En de opvolger, de P182, heeft de schakelaars op de buitenkant (achterkant) van de kast zitten, dus hoef je 'm niet meer open te maken als je wilt bijstellen.
budget.........

Weet iemand nog of je in de 900 de HDD cage van de cooler af kan halen? , dan kan ik de middelste bay er uit halen, en kan je daar dan een dieokaart doorheen steken?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 15:34 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:06
De P182 is de opvolger van de P180. Sure, de P180 zal iets voordeliger worden om de magazijnen leeg te ruimen, maar verder zullen de prijzen nagenoeg gelijk zijn verwacht ik.

Verwijderd

Let wel, de review die je hebt gevonden van de p180 kast is nog het oude model.
De nieuwe kast is er niks aan de buitenkant veranderd, maar wel aan de binnenkant. de 38mm fan is veranderd naar een 120 mm fan, en de fanduct voor de videokaart is weggehaald.
Ik kan je wel zeggen dat er op de fans die bij de p180 worden meegeleverd, dat de fans regelbaar zijn, doormiddel van een schakelaar. Deze kunnen op 3 standen worden gezet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FAQ Overige Hardware

Op dit subforum van Got kun je terecht voor al je vragen en opmerkingen over hardware die niet ondergebracht kunnen worden in één van de andere hardware forums.

OH Moderating policy

Alles wat wordt verboden in de GoT FAQ gaat (eventueel na een waarschuwing) op slot.
Hieronder vallen: Flames, trolls en illegale dingen.
Ook op slot gaan Gevraagd / aangeboden-topics. Hiervoor kun je terecht op Vraag & Aanbod op Tweakers.net. Ook opmerkingen als 'Geef ff je e-mail dan mail ik je wat ik aanbied / wat ik er voor over heb' worden niet getolereerd.
Verder gaan alle opsomtopics op slot, aangezien niemand iets heeft aan dergelijke topics.
Als laatste gaan ook de topics als 'Wat moet ik kopen?' en 'Is dit een goede configuratie?' op slot.
Bij deze. Je hebt reviews gevonden, je hebt je eisen opgesteld. Dan kun je toch zelf kiezen en hoeven wij je handje niet vast te houden... :z

In ieder geval vind je ervaringen met de GoT search, niet door een eigen topic te openen.

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 23-04-2007 09:53 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.