Toon posts:

Antec Sonata II of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga mij een van deze weken een nieuwe pc aanschaffen.
Alle onderdelen enz zijn al gekozen naargelang reviews / en de raad die werd gegeven in het forum van 'Complete systemen'
Maar enkel deze vraag over de case blijft nog een twijfelgeval. Ik twijfel vooral over de toekomst met de Sonata II.
1) Is deze groot genoeg aangezien de videokaarten groter en groter worden?
Nu neem ik nog een X1950 Pro en deze zal zeker passen, maar over een jaar-anderhalf jaar koop ik mij een DX 10 videokaart. Ik heb al enkele reviews tegen gekomen waar wordt gezegd dat de Sonata II te klein is. Daarmee deze vraag.
2) Is de voeding ook toekomsgericht in orde?
Gaat deze alles kunnen trekken ? Of gaat het verbruik gelijk blijven zoals nu? Ik heb geen plannen om een SLi/Crossfire opstellen. De voeding zal mijn systeem zeker kunnen trekken dat ik ga bestellen.
(Dat is dus een Gigabyte DS3 mobo, e6600, X1950 Pro, 2 gig PC5300 geheugen en 250 gb HD seagate barracuda; van dit systeem ben ik overtuigd dat dat in orde is. Toch een opmerking? Shoot!)

Eventuele alternatieven: P180B of Nine Hundred samen met een Antec NeoHe voeding of Coolermaster iGreenpower, dat beslis ik dan later welke dit wordt.

Verwijderd

wat wil je uitgeven?

in een stacker moet het namelijk zeker passen maar die is behoorlijk duur. Voor iets meer dan de helft heb je de antec 182. Hier is een review Antec P182 Special

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1. Hier op GoT zie je vaak de combinatie van een Antec Sonata II en een DX10 kaart voorbij komen, dus dat lijkt me geen enkel probleem.
2. Die 450W voeding voldoet wel voor je huidige systeem, en je kunt er zelfs nog een DX10 kaart bijdoen... Dus, toekomstgericht? Imo wel.

Verwijderd

Ja maar de nieuwe kaarten van nvidia zijn wel degelijk kleiner als die van ATI r600 chip

dat bedoelt de TS denk ik

Verwijderd

Topicstarter
ik wil best wel een kleine honderd euro extra betalen ( + de 100 van sonato dus ). heeft de p182 een meerwaarde tov. de p180?

ivm met de grootte van de veideokaarten bedoel ik in het algemeen, of er in de sonata een videokaart van over bv. 2 jaar past. ik weet niet of de videokaarten groter worden, dat is dus ook een van de vragen.: volgens RoD kan ik blijkbaar nog zeker een paar jaar door met deze case. iem met andere argument?

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:15:
wat wil je uitgeven?

in een stacker moet het namelijk zeker passen maar die is behoorlijk duur. Voor iets meer dan de helft heb je de antec 182. Hier is een review Antec P182 Special
Yep. Die P182 SE kast heb ik net besteld bij overclockers.uk; hij zal maandag binnenkomen. :) Hele chique en geluidsarme kast.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• albatross
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 21:18:
ik wil best wel een kleine honderd euro extra betalen ( + de 100 van sonato dus ). heeft de p182 een meerwaarde tov. de p180?

ivm met de grootte van de veideokaarten bedoel ik in het algemeen, of er in de sonata een videokaart van over bv. 2 jaar past. ik weet niet of de videokaarten groter worden, dat is dus ook een van de vragen.: volgens RoD kan ik blijkbaar nog zeker een paar jaar door met deze case. iem met andere argument?
In de P182 kast past de 8800GTX niet, tenzij je er een drive-bay uithaalt (of er een stukje uitzaagt).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:46
Ik zou eens kijken naar de gigabyte aurora 3D 570/560.. erg strakke en kwalitatief goede kasten, met erg veel ruimte (zijn 10 cm dieper dan de meeste, wat dus erg goed uitkomt voor grote videokaarten). de kasten worden standaard geleverd met 3 12x12 fans, maar ze zijn wel vrij duur (130 euro).

Imo een veel betere keuze als een stacker of de sonata II.

• Waster
  • Laatst online: 14-04-2025
Visgek24 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 21:39:
Ik zou eens kijken naar de gigabyte aurora 3D 570/560.. erg strakke en kwalitatief goede kasten, met erg veel ruimte (zijn 10 cm dieper dan de meeste, wat dus erg goed uitkomt voor grote videokaarten). de kasten worden standaard geleverd met 3 12x12 fans, maar ze zijn wel vrij duur (130 euro).

Imo een veel betere keuze als een stacker of de sonata II.
Die kast kost 130 euro en dan moet je nog een voeding er los bij kopen. Dan is een sonata of een arctic silentum een veel betere keuze. Heb je voor minder dan 100 euri een kast + voeding van 450 W.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nog steeds niet overtuigd, maar wss wordt het geen p180 want deze is iets duurder dan de 900 en het geluid dat de case maakt intereseert mij niet zo heel veel, als het maar niet overdreven is en ik denk niet da de 900 overdreven veel geluid maakt tov. de p180.
dus oftewel de sonata of de 900 - de sonata is zeker goed genoeg vr het systeem dat ik mij nu gaat bestellen. Maar de 900 vind ik mooier, ruimer, koeler (?). Maar als het goedkoop kan, wil ik dat wel of is de 900 zijn prijs waard?
Hulp ! :)

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 08:13

Barca

In Search Of Sunrise

Ik heb ongeveer een maand geleden de Antec LifeStyle Sonata II gekocht en er zit een GTS8800 in, dat past prima. Sterker nog er zit nog een optionele fan ook in achter het harde schijven rek. De GTX8800 echter past er niet in zonder modificaties.

Ik heb ook met deze vraag gezeten maar ik vind het gewoon een mooie kast... en aangezien ik denk dat ik met deze videokaart op de toekomst ben voorbereid voor de komende paar jaar heb ik gewoon gekozen om de Sonata II te kopen. Het oog wil ook wat, en ik vond en vindt de Sonata II gewoon een prachtige kast! En dan nog... je zegt dat "de videokaarten steeds groter worden" maar is dat zo? Dat weet ik eigenlijk niet, veel groter dan de GTX kan bijna niet... denk dat de fabrikanten juist zullen trachten de kaarten weer kleiner te maken, maar misschien weet iemand anders dat?

Wat betreft de voeding... dat is echt geen probleem. Met 450 Watt ben je zeker op de toekomst voorbereidt.

[ Voor 10% gewijzigd door Barca op 22-04-2007 20:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, dat van het groter worden van de videokaarten is ook een vraagteken voor mij hoor, die vraag heb ik hier ook al eens gesteld.
Als ik nu moet kiezen ga ik voor de Sonata II. Maar heel zeker ben ik het nog niet

Verwijderd

Topicstarter
over een paar dage wordt de pc besteld, en op dit moment neem ik de Antec Ninehundred
Iem die mij toch nog kan overhalen of mijn keuze beamen?
Pagina: 1