Bepaalde combinatie mp3/FM speler + oordopjes = ruis

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik heb net een nieuwe flash mp3/FM speler (Transcend T.sonic 610 2GB) en Sennheiser CX300 in-ear oordopjes. Deze combinatie zorgt voor een vreemde ruis die altijd te horen is, vanaf het moment dat de mp3 speler aanstaat en de oordopjes erin zitten.

Als ik echter andere combinaties probeer:
- mp3 speler + Sennheiser HD280Pro headphones
- mp3 speler + Sennheiser MX500 oordopjes
- pc + Sennheiser CX300
- andere mp3 speler + Sennheiser CX300
... dan doet zowel de Transcend mp3 speler als de Sennheiser CX300 het naar behoren, geen ruis.

Het komt waarschijnlijk door de mogelijkheid van de Transcend om ook FM radio te kunnen afspelen, maar ookal start hij net op, dan is de ruis al te horen. Ik heb al 3 verschillende firmwares geprobeerd.

Hoe zou ik het kunnen oplossen (tussenkabeltje?) zodat de combinatie Transcend T.sonic 610 + Sennheiser CX300 wel zonder problemen werkt?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:59

Sebazzz

3dp

Verschillen de jackets van de oordopjes misschien?

Ik zit eraan te denken dat de volgorde van de polen op jou oordopjes anders is.
Misschien is het in plaats van de gebruikelijke left-ground-right, left-right-ground oid.

Probeer eens voorzichtig door te meten.

[ Voor 71% gewijzigd door Sebazzz op 21-04-2007 17:39 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Dav-
Ik heb geen idee hoe ik de polen kan meten. De jack ziet er normaal uit en zoals ik zei doen de oordopjes het prima met andere apparaten, behalve die Transcend mp3 speler.
Wat ik je wel kan vertellen is dat de ruis ook aanwezig is als ik de jack er maar half in plug, alleen is het dan wat zachter. Als ik de jack ronddraai, terwijl hij er goed in zit, hoor ik geen gekraak of verandering in de ruis.
Als ik op de mp3 speler door mappen browse, dan hoor ik ook zachte tikjes door de ruis heen met de CX300 oordopjes. Met andere headphones niet.

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-02 18:11
Als ik het goed heb gebruikt de MP3 speler de draad van de dopjes als antenne.
De lengte hiervan is volgens mij ook van belang voor een beter ontvangst.
Hij mag niet te kort zijn maar ook weer niet te lang.
Ik denk dat dat de boel verklaard.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
pinojo123 schreef op zondag 22 april 2007 @ 07:03:
Als ik het goed heb gebruikt de MP3 speler de draad van de dopjes als antenne.
De lengte hiervan is volgens mij ook van belang voor een beter ontvangst.
Hij mag niet te kort zijn maar ook weer niet te lang.
Ik denk dat dat de boel verklaard.
Hij heeft het ook met mp3's. dat FM Speler in de titel geeft alleen aan dat de betreffende mp3 speler ook een fm functie heeft.

• Dav-
Heeft iemand nog suggesties?

• Dav-
Iemand?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

wellicht is die combinatie het 'beste' maw haal je het maximale uit mp3 speler en oordopjes dus hoor je ook de ruis die je anders niet hoort.....ik ken het nog wel van vroeger als je met een goedkope headphone ingeplugd in een cd speler ging luisteren en dan een dure / betere pakte. Meer ruis etc maar overall een stuk beter. Nou weet ik niet wat jou totaal ervaring is maar wellicht moet je het in deze richting zoeken (groter frequentie / weergave bereik van zowel mp3 speler / dopjes etc)

• Dav-
De Sennheiser CX300 (18Hz-21kHz) is absoluut niet beter dan de HD280Pro (8Hz-25kHz)...
De MX500 (18Hz-22kHz) heeft zelfs een hoger bereik.

• Ray

Ray

tja...dan kan het nog met de impedantie / signaal ruisvloer te maken hebben mochten die onderling verschillen....je kan ook gewoon deze combinatie niet meer gebruiken > probleem opgelost :)

overigens zijn specs maar specs natuurlijk, zie de 5000 watt pmpo computer speakers. Hoe is het als je het gehoormatig beoordeeld ?

[ Voor 26% gewijzigd door Ray op 25-04-2007 08:28 ]

• Dav-
Het geluid van Transcend T.sonic 610 + Sennheiser HD280Pro is echt geweldig. Ik merk geen verschil met het geluid via mijn Audigy 2 (en ik heb goede oren). Zelfs op het maximale volume is het geluid kristalhelder.

Dus het is echt nodig dat ik nu meer geld ga uitgeven aan andere oordopjes? Ik heb al behoorlijke dure aangeschaft in de hoop op beter-dan-standaard kwaliteit...
Is er niet iemand die gewoon het probleem kan verklaren?

• Ray

Ray

soms zit er helaas een verschil tussen praktijd en theorie. Ik had gisteren ook zoiets. Haal voor mijn moeder voor de 2e tv een coax kabel. Ik denk ik haal een mooie vergulde met ferriet blokjes erom speciaal voor 100hz (ze heeft mijn 100hz breedbeeld gekregen)

Goed ding aangesloten en brak beeld. Constant vage strepen horizontaal.Knaken kabel ertussen. Wel meer ruis maar geen strepen. Andere kabel gehaald die er net tussen zit qua kwaliteit > perfect beeld...Tja leg dat maar eens uit. Vandaar dat ik zeg gewoon op het gehoor de beste combinatie maken.
Pagina: 1