Ik heb al tijden in mijn programma een auto-update feature, echter bestaat het bestand waar die naar zoekt ook al tijden niet 
Nu heb ik een week geleden voor de grap eens een PHP scriptje neergeplempt die voor mij opslaat uit welk land de hit kwam, van welk IP (om te zorgen dat multiple hits niet dubbel geteld worden), en wanneer de eerste en laatste hit was.
Mn Database ziet er zo uit:
):
Dus ik een AVG( TIME(LastHit) ) erachter kwakken, komen er getallen uit als 9.9354388843314
Niet echt wat ik in gedachten had... MIN en MAX werken overigens wel gewoon zoals ik verwacht...
Ik heb daarna TIME_TO_SEC droverheen gegooid, en daar kwam wel iets uit, maar MySQL heeft niets om daar weer een tijd van te maken
Weet iemand misschien hoe ik dit wel goed op kan vragen?
Nu heb ik een week geleden voor de grap eens een PHP scriptje neergeplempt die voor mij opslaat uit welk land de hit kwam, van welk IP (om te zorgen dat multiple hits niet dubbel geteld worden), en wanneer de eerste en laatste hit was.
Mn Database ziet er zo uit:
En ik update met deze query:quote: SQLyogCREATE TABLE `sp_UpdateStats` (
`IP` int(10) unsigned NOT NULL default '0',
`LastHit` timestamp NOT NULL default CURRENT_TIMESTAMP on update CURRENT_TIMESTAMP,
`FirstHit` timestamp NULL default '0000-00-00 00:00:00',
`CountryIndex` tinyint(3) unsigned default '0',
PRIMARY KEY (`IP`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;
Dit geeft me een goed idee van hoeveel mensen mijn programma gebruiken, en uit welk land ze komen (Frankrijk en Brazilie, apparentlymysql_query("INSERT INTO sp_UpdateStats VALUES(inet_aton('".addslashes($_SERVER['REMOTE_ADDR'])."'),NOW(),NOW(),".$ci.") ON DUPLICATE KEY UPDATE LastHit=NOW(), CountryIndex=".$ci.";");
Echter, nu leek het me ook leuk om eens te kijken rond welke tijd mensen gemiddeld mijn programma opstartenSELECT COUNT(s.IP) as Num, c.cn AS Country FROM sp_UpdateStats s, geoip_cc c WHERE s.CountryIndex=c.ci GROUP BY s.CountryIndex ORDER BY Num DESC;
Dus ik een AVG( TIME(LastHit) ) erachter kwakken, komen er getallen uit als 9.9354388843314
Niet echt wat ik in gedachten had... MIN en MAX werken overigens wel gewoon zoals ik verwacht...
Ik heb daarna TIME_TO_SEC droverheen gegooid, en daar kwam wel iets uit, maar MySQL heeft niets om daar weer een tijd van te maken
Weet iemand misschien hoe ik dit wel goed op kan vragen?
[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]