Spin up time failure bij nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:

• Kebabkever
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-05-2024
Beste Tweakers,

Ik heb recentelijk een nieuwe WD hardeschijf aangeschaft. De zogenaamde MyBook

Type: WDC WD2500JB-00REA0

Hierbij zat een Smart Disk Information Programma. Na een week had ik deze is geopend om is te kijken wat de staat van mijn hardeschijf was. Ik krijg bij de zogenaamde Atrribute Name bij de 2e regel een failure. Er staat het volgende

Spin Up Time ID=1 Value=187 Treshhold=21 Worst=12 Warranty=1 ( met een rood kruis ervoor )

De rest van de tests zijn allemaal geslaagd. Lees bijv Raw Read Error Rate, Seek Error Rate etc

google levert niks op, net zoals de FAQ hier.

De hardeschijf heeft veel data geschreven afgelopen weken. Maar dat mag toch niks uit maken.

Groet

Live by the drop

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ten eerste zou ik niet echt blind uitgaan van SMART, mijn ervaring is dat het te vaak niet (helemaal) klopt. Test de schijf dmv een tooltje van de fabrikant (of op de oldskool manier). Komt de hdd daar zonder probs door heen dan zou ik dat SMART gebeuren gewoon negeren.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Hierbij zat een Smart Disk Information Programma. <-- dit is toch een tooltje van de fabrikant?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nouja als een Diagnose tool van WD een fout vind zou ik checken of WD dat reden tot vervanging vind. Bij maxtor kreeg je ook een nieuwe schijf als hun diagnose tool bepaalde SMART problemen vond...

specs

• Kebabkever
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-05-2024
battler schreef op zondag 22 april 2007 @ 10:22:
Hierbij zat een Smart Disk Information Programma. <-- dit is toch een tooltje van de fabrikant?
Ja dit proggie was op de hardeschijf aanwezig op de schijf toen ik deze aanschafte. Ik dacht anders hang in de hardeschijf in een kast (intern) mischien dat de smart verkeerde waarden uitleest omdat het extern is. Maar als ik dus men casing openhaal dan vervalt mijn garantie.

Overigens werkt de schijf gewoon goed en zonder problemen. Denk dat ik maar even contact ga opnemen met WD

Live by the drop