Toon posts:

geen power of 1ms power, mobo kaput?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, na uren en uren proberen en checken ben ik nu een beetje ten einde raad, alles "lijkt" goed, maar ik krijg m'n nieuwe configuratie niet meer aan de praat:

specs:

behuizing:
VB5001SNA Thermaltake Tai-Chi (waterkoeling verwijderd)

stroom:
Zalman ZM600-HP (gloednieuw)
moederbord:
Asus A8R32-MVP Deluxe

cpu:
AMD Athlon 64 X2 4400+
geheugen:
Kingston ValueRam 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 3, Kit Of 2
harde schijf:
WD HDD Caviar SE16 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
geluid:
Creative SoundBlaster X-Fi Platinum
grafisch:
Sapphire VGA Radeon X1900XT Crossfire 512 MB (master)
Club3D VGA Radeon X1950XT 512 MB (slave, nieuw)
koeling:
standaard casefans, zalman op de cpu.

Ik heb net alles overgeheveld in de Tai-Chi met de nieuwe psu en de crossfire setup. Alles is dus, altijd met het nodige geweld, uit de gare, krappe en rammelende NZXT Nemesis Elite gehaald en in de nieuwe ruime bak geplaatst.
Ik heb allerlei dingen nog geprobeerd: waterkoeling, oude psu, geen crossfire maar alleen oude kaart of nieuwe kaart, componenten zonder stroom zetten, andere stroomkabel, alle connecties nagelopen en boekjes nagelopen...

Probleem blijft: ik kan de pc niet meer aankrijgen, af en toe bij het proberen geeft ie een kleine powerschok van een kwart seconde. PSU doet het gewoon als ik de 24-pins doorlus, los van het moederbord.
Vraag is dan ook: zou mijn moederbord kapot zijn? Ik hoop het niet maar ben bang van wel...

Thanks in advance.

StuK

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Op deze manier kun je prima achterhalen wat het brakke onderdeel is en op die manier je probleem oplossen.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:38

Theo

moederbord

zitten er tussen de moederbord en de bast wel van die afstandsbusjes zodat je moerderobrd niet het metaal van de kast raakt??

Als je de aan en resetknop loskoppel van je moederbord en je sluit de twee pinnetjes waar de aanknop op zat even kort (schroevendraaier, paperclip), wil de pc dan ook niet aan gaan??

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan, die ben ik stap voor stap doorgeweest, begon toen op mobo te lijken ;).
theodouma, in de Tai Chi zit een uitneembare 'moederbordplank' van kunststof, maar daartussen zou dan nog steeds ruimte moeten zitten? Ik ga nog even kijken met die papercliptruc op de aan/uit jumpers (zijn jumpers, toch?), hoewel ik dus met de gewone aan/uit knop af en toe een schok door het systeem krijg.

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-01 13:02
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:55:
hoewel ik dus met de gewone aan/uit knop af en toe een schok door het systeem krijg.
Wat bedoel je hier precies mee?
Dat je wat lampjes ziet knipperen en/of ventilatoren ziet draaien?
Of dat de kast onder spanning staat?

Als het het laatste is heb je een duidelijke gevalletje van kortsluiting.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:55:
Terw_Dan, die ben ik stap voor stap doorgeweest, begon toen op mobo te lijken ;).
Als je alles stap voor stap doorgenomen hebt, heb je ook een ander moederbord geprobeerd. Dat blijkt niet uit wat je hier post...

* dion_b wordt moe van mensen die volhouden alles doorlopen te hebben terwijl ze de helft (vaak de belangrijkste helft) overslaan :Z

Dicht wegens gebrek aan inzet en dan doodleuk zeggen wel alles gedaan te hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.