Toon posts:

[XP] Na bluescreen, re-installatie windows (+ ntldr foutm.)

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
doei

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2015 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je het misschien wat beter gelezen had, had je kunnen lezen dat ik windows niet kan installeren en de vraag is dus: Hoe doe ik dat nu?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het is nogal een lang en niet geweldig duidelijk geformuleerd verhaal.

Maar het probleem is dat je niet naar je XP installatie kan booten noch naar je CD?
Over dat NTLDR missing kan je een hoop vinden met de serch. Maar die melding krijg je alleen als ie Windows probeert op te starten (NT loader). Dus staat de bootvolgorde wel goed voor CD rom drive?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de installatie wel gewoon opgestart als ik in het eerste scherm F8 druk, daarna ben ik bij boot options en selecteer ik me CDrom drive waar XP inzit, als ik de computer zoals normaal laat booten kom ik bij dat NTLDR missing (en ja daar heb ik ook al op gezocht en daarom heb ik ook andere hardware geprobeerd (harde schijf, cdrom speler).

En me boot volgorde staat:

1. CDrom speler
2. Harde schijf

en dat zou opzich goed moeten zijn.

Maar het probleem is dus dat hij de installatie van XP niet goed loopt, tenminste met heel veel files die niet gekopieerd kunnen worden en vanwege dat krijg ik na een tijd ook een BSOD. Daarom heb ik ook al een andere windows schijf geprobeerd maar dat geeft hetzelfde effect.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 16:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kopieerfouten tijdens de install worden meestal verweten aan hardware-issues.
Een rotte kabel, slechte aansluiting, of geheugen wat niet helemaal fris is.

Je zou daar eens wat testjes op los kunnen laten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

probeer eens memtest+

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Geheugen lijkt inderdaad niet helemaal lekker.

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen info:
2x Corsair 512mb matched pair DDR1

maar.. wat zou het probleem kunnen zijn met het geheugen?

Wat ik al heb geprobeerd:
1tje eruit doen = rare dingen met computer, constant lange piepen met tussenstopjes
omwisselen = ander soort bootscherm, zoekt naar een soort cd, kan soort bestand niet vinden.

Met memtest, ik heb eens gelezen.. maar met de "gratis" versie kun je niet booten als je geen windows versie erop heb zoals ik het heb begrepen.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het kan kapot zijn?

Memtest86, even googlen, dan vind je een USB stick versie, eentje voor een floppy en een CD image.

Verwijderd

idd zoiets heb ik al x gehad op me werk, was ook geheugen wat naar de klote was ik alles al paar x gecheckt, nieuwe hd erin, voeding, kabels verwisseld etc.

memtest86 op cd ofzo fikke en laten lopen

veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm... ik heb die bootable disk gemaakt met nero. Ik heb dus de files "boot.cat" en "memtest.img" naar de schijf gebrand, maar als ik deze in de pc stop krijg ik deze (dos) foutmelding:

1 FD 1.44MB System Type-(06)

Non-System disk or disk error
Replace and strike any key when ready

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kies in Nero voor een bootable CD, gebruik van bootdisk.com een image van 98 als source (ik weet niet of de standaard Nero boot emulator ook werkt). Klik dan op 'new' en sleep die memtest naar de disk. Brand hem dan.

Kijk anders op google voor een iets betere guide hoe een bootable CD te maken :P

Verwijderd

Topicstarter
het is me gelukt m bootable te maken maar bij het booten komt deze foutmelding te staan:

Invalid keyboard code specified

Verwijderd

Topicstarter
het was inderdaad het geheugen, heb getest met ander geheugen.. gelukkig heb ik levenslange garantie.. wel jammer dat ik nu even niks kan
Pagina: 1