Toon posts:

Game pc 900

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik had al een eerdere thread gemaakt maar die werd een beetje rommelig, dus opnieuw opzoek naar een game pc,

ik wil met deze pc de huidige en de toekomstige gewoon op high kunnen spelen(laat de videokaart dan nog even buiten beschouwing) met name, LOTR online, C and C T3 etc...

moederboard P5N32-E SLI 197,-

zijn nog twijfels over sinds de sli optie misschien wel overbodig is. bovendien wil ik een moederboard die lang mee gaat

cpu intel core 2 dual e6600 212,-

de meester van de high-end gaming op dit moment..
.
Geheugen kingston 667-kit 2gb pc 5300 85,-

snel genoeg geheugen en ruimte voor een overclock

Video kaart GeForce 6600 CGNX-666TVD 0,-

jullie zullen vast denken´´ wat 900 euro en dan zo´n kaart´´, ja das waar maar ik krijg hem van een vriend en ik wacht op de volgende dx 10 series

HDD seagate barracuda 320 gb 75,-

groter dan dit hoef ik echt niet

Kast antec atlas 131,-

weet iemand of die voeding wel goed is~

DvD rew samsung sh-182d 30,-
--------------------------

nu weet ik het betreft het moederboard en de kast nog niet. Die video kaart moet het denk ik nog wel een tijdje doen en dan kijk ik wel naar de DX 10
Dit alles voor ongeveer 730 euro

verbeter waar nodig,
groeten GG

Verwijderd

Neem nu gelijk een 8600 erbij TWV 220 euro
En neem een andere kast, met losse voeding, coolermaster extreme/real/igreen power
Of sonata/silentum
Maar, effe serieus , je weet best dat dat moederbord DIKKE overkill is, neem een P5b of P5b deluxe als je asus wil, anders een gigabyte DS3 of DS4 bord

Kom op waarom nog een opic openen, nu zit ik dit voor niks te doen......

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 15:03 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

oeps..

[ Voor 96% gewijzigd door gambieter op 21-04-2007 15:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Globalglobe: welke DX10 reeks bedoel je? De HD 2900 reeks van ATi of al een reeks verder (G90/R700)? Als je een reeks verder wacht zou ik toch nu al een redelijk grakatje steken hoor, een 6600 is bepaald ultratraag geworden (nieuwe games moet je er niet mee proberen), en de G90/R700 zitten er nu toch ook niet direct aan te komen. Als je nu 'n graka haalt zou ik voor de X1950pro gaan @ 145€. Akkoord, geen DX10 kaart, maar sneller dan de 8600GTS (die te duur is atm) en de binnenkort te verschijnen RV630XT, en 't duurt nog wel even eer DX10 games zullen verschijnen.

Dat mobo is zoals Striker zegt vette overkill. Met SLI ben je (bijna) niets, performancewinst ten opzichte van een single kaart is te klein om de aanschaf van twee graka's te valoriseren. Ik zou voor een Gigabyte DS3/DS4 gaan, tis niet dat er in performance merkbare verschillen zitten tussen dure en minder dure mobo's.

Ik zou trouwens opteren voor een kast met aparte voeding. Een Coolermaster centurion met een Enermax of Seasonic 500W bijvoorbeeld, toch een klasse beter dan de voeding uit die Atlas of de Sonata cases.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:43:
Globalglobe: welke DX10 reeks bedoel je? De HD 2900 reeks van ATi of al een reeks verder (G90/R700)? Als je een reeks verder wacht zou ik toch nu al een redelijk grakatje steken hoor, een 6600 is bepaald ultratraag geworden (nieuwe games moet je er niet mee proberen), en de G90/R700 zitten er nu toch ook niet direct aan te komen. Als je nu 'n graka haalt zou ik voor de X1950pro gaan @ 145€. Akkoord, geen DX10 kaart, maar sneller dan de 8600GTS (die te duur is atm) en de binnenkort te verschijnen RV630XT, en 't duurt nog wel even eer DX10 games zullen verschijnen.

Dat mobo is zoals Striker zegt vette overkill. Met SLI ben je (bijna) niets, performancewinst ten opzichte van een single kaart is te klein om de aanschaf van twee graka's te valoriseren. Ik zou voor een Gigabyte DS3/DS4 gaan, tis niet dat er in performance merkbare verschillen zitten tussen dure en minder dure mobo's.

Ik zou trouwens opteren voor een kast met aparte voeding. Een Coolermaster centurion met een Enermax of Seasonic 500W bijvoorbeeld, toch een klasse beter dan de voeding uit die Atlas of de Sonata cases.
Dat is dus zware boelshitt, een E6600 niet nemen met de nieuwste games. Het is nog steeds een top model en een High-end product, z'n scores zijn nog steeds zeer hoog om te noemen. Leg mij maar is eerlijk uit waar jij vandaan haalt dat een E6600 niet snel genoeg meer is. Kijk, als jij een E6600 met 1 gig ram en een geforce 7300 tubo kaartje of iets dergelijks hebt, oke dan word het traag, maar dan ligt het aan de gebruiker, een E6600 met 2GB ram en een 1950pro/8800 reeks, trekt alle games nog op high.

Verwijderd

Ik ben het eens met pine mangoes. DS4 is goedkoper en vele malen beter. Hij verbruikt in idle veel minder stroom en dat merk je in je portomonee.

@hier boven wie heeft het over een E6600? hij heeft het over een geforce 6600.

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-01 09:47
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 21:51:
[...]

Dat is dus zware boelshitt, een E6600 niet nemen met de nieuwste games. Het is nog steeds een top model en een High-end product, z'n scores zijn nog steeds zeer hoog om te noemen. Leg mij maar is eerlijk uit waar jij vandaan haalt dat een E6600 niet snel genoeg meer is. Kijk, als jij een E6600 met 1 gig ram en een geforce 7300 tubo kaartje of iets dergelijks hebt, oke dan word het traag, maar dan ligt het aan de gebruiker, een E6600 met 2GB ram en een 1950pro/8800 reeks, trekt alle games nog op high.
Het gaat die persoon om de nvidia 6600, de grafische kaart dus.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt gigabyte net zo goeie boarden als asus? want ik ben asus een beetje gewent en ik wil een board dat lang mee gaat, bovendien was die 6600 niet mijn eerste keus maar die x1950, eigenlijk wacht ik op de x2700 van ati(beter dan 8800 en goedkoper~!),

De kast zal ik nog wel veranderen, nog een aanrader? (die coolermaster centurion vind ik wel mooi maar ik wil graag een 2e 120 mm)

Verwijderd

Ja, gigabtye maakt net zulke goeie, soms zelfs betere.

Ligt een beetje aan welke serie je met elkaar vergelijkt.
(soms maaken fabrikanten gewoon een slechte serie)

Verwijderd

Topicstarter
ik had gehoord dat die GigaByte GA-965P-DS3 iedereen wordt aangeraden. is dit board klaar voor de toekomst?

Verwijderd

Jazeker. De DS4 is iets duurder omdat deze een mooie heatpipe er over heeft en omdat deze de ICH8R southbridge heeft. Het voordeel van de ICH8R is dat deze een betere raid implementatie heeft.
Gebruik je dat niet, is het ook niet intressant. :)

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
persoonlijk zou ik gaan voor de Asus P5B maar dat komt omdat ik liever met Asus werk dan met Gigabyte.

Verder is de E6600 een goede keus, prima prijs/prestatie verhouding.

je schrijft kingston geheugenkit maar hoeveel (1Gig?)

meestal zijn de voedingen die ze bij de kasten geven niet het highend model. Wil je toch stabiel draaien ben ik er achter gekomen dat Igreen van coolermaster goed is of de toughpower van thermaltake. anders zou je nog naar enermax kunnen kijken, die zijn ook heel goed.

zoals je al aangeeft wil je niet hoger dan 900 euro, ik denk dat als je een kast met een goede voeding (los) koopt dat je daar een beetje op uit komt.

nope geen signature

Verwijderd

Topicstarter
die kingston is 2 gb,
neem ook de igreen power 500w

ik edit het wel

edit #1 die 900 euro maar wel over heen maar niet over de 1000

[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 22:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 21:55:
Maakt gigabyte net zo goeie boarden als asus? want ik ben asus een beetje gewent en ik wil een board dat lang mee gaat, bovendien was die 6600 niet mijn eerste keus maar die x1950, eigenlijk wacht ik op de x2700 van ati(beter dan 8800 en goedkoper~!),

De kast zal ik nog wel veranderen, nog een aanrader? (die coolermaster centurion vind ik wel mooi maar ik wil graag een 2e 120 mm)
Ik zou de DS3 prefereren boven gelijkgeprijsde Asus bordjes, maar 't ontloopt elkaar heus niet veel. Wachten op de X2700 kun je nog een tijd doen hoor, die komen maar rond september-oktober (wss zelfs nog wat later) op de markt. Tot dan een high-end config met een crappy graka runnen zal je ook niet blij maken denk ik :). De X1950pro kan btw nog wel een jaartje mee, tegen dan is 't aanbod aan DX10 kaarten alweer 'n pak groter en kan je een weloverwogen keuze maken (en nog 80€ meepikken door je X1950 te verkopen :)).

Verwijderd

SpaceMarine schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:10:
persoonlijk zou ik gaan voor de Asus P5B maar dat komt omdat ik liever met Asus werk dan met Gigabyte.
Zo zie je maar weer. Van fanboyism is nog niemand beter geworden he!. DS3 is beter dan P5B. Waarom? Solid caps! Dat verhoogd de levensduur van je moederbord.

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 03:54:
[...]

Zo zie je maar weer. Van fanboyism is nog niemand beter geworden he!. DS3 is beter dan P5B. Waarom? Solid caps! Dat verhoogd de levensduur van je moederbord.
er wordt een mening gevraagd Reinman, Asus staat bij mij hoog op het lijstje als het gaat om kwaliteit. Ik heb zelf ruim een jaar in een PC zaak gestaan dus het is ook een stuk ervaring.
In het verleden vond ik de kwaliteit van Asus hoger dan Gigabyte. (maar dit is natuurlijke gewoon een persoonlijke MENING).

Ik denk dat je gewoon zelf moet kijken bij welk bord je je prettig voelt, ze ontlopen elkaar idd niet veel en als ik de specificaties bekijk lijkt alleen het merk anders :P. als je een merk moet kopen wegens Solid Caps dan kun je altijd weer iets verzinnen om een ander merk te kopen, want of een MB nu 20 jaar meegaat of 30 dat maakt ook geen fluit uit.

Verder ben ik het met Pine eens over de videokaart, dan heb e zometeen een snel systeem en dan loop je je groen te ergeren aan de videokaart, terwijl een 1950PRo nog (maar) 150,- kost.

nope geen signature

Verwijderd

gerre22 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 21:55:
[...]

Het gaat die persoon om de nvidia 6600, de grafische kaart dus.
Mijn excuses, dacht ook al ben ik nou gek (ja dus) 8)7

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kun je niet beter voor de Asus P5N-E SLI gaan... kost 100 euro, en SLI , en nog leuke overklok opties :)

Oja en over dat kingston setje.. gisteren hier even getest... 2.1 volt ddr800 cl4.0 no problemo :) En dat voor 92 euro in mijn geval.

[ Voor 40% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-04-2007 13:30 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:28:
Kun je niet beter voor de Asus P5N-E SLI gaan... kost 100 euro, en SLI , en nog leuke overklok opties :)

Oja en over dat kingston setje.. gisteren hier even getest... 2.1 volt ddr800 cl4.0 no problemo :) En dat voor 92 euro in mijn geval.
SLI is voor niks nodig. Je betaalt 200% voor mss 150% prestatie.

Verder heeft die p5n een nforce chipset, die zuipt meer stroom dan de 965P en vereist dan ook meer (= luidere) koeling.

Verwijderd

Topicstarter
wat is het verschil tussen de deluxe versie van de p5b, ik denk dat ik inderdaad maar iets van Asus ga uitzoeken als dit moederboard overkill is voor deze set up

Verwijderd

Topicstarter
alhoewel die ds3 er mooier uit ziet...hmmm wat te kiezen
edit; ik heb wat review van die p5b deluxe gelezen en zit nu te denken die erin te doen. alhoewel hij dan maar 20 euro goedkoper is dan die p5n32-e sli (via azerty.
sorry klopt niet dat was die wifi en die hoef ik niet

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
?

btw for the record, waarom is het dan dat op al die sites waar ze high-end game systemen samenstellen dat ze ze de p5n32-e sli adviseren

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen even doorgezocht en kwam deze tegen MSI P6N SLi Platinum(weer een SLI board maar bij high-end boards zie ik alleen maar die optie )

edit1: ik ben er over het algemeen wel uit behalve dat moederboard dus en ik zoek nog een kast met 2x 120mm voor niet te veel geld.... als iemand dat ff post kan ik hem namelijk bestelen,
ik zit nu toch maar te denken om voor een ds4 te gaan omdat ik hoorde dat de p5b deluxe nogal langzaam is

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 00:29 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 23:12
Simpel, alle Asus borden zijn relatief sloom. Nu zijn er mensen die hiermee in conflict gaan maar mensen lees veel reviews en je komt tot dezelfde conclusie. Nu is het P5N32-E het enige moedebord van Asus dat er qua prestaties met kop en schouders bovenuit steekt. Maar zoals hierboven gezegt word bied een MSI P6N sli dezelfde prestaties voor 70 euro minder. En als je nooit voor SLi gaat is de 200 euro voor dit bord EXTREME OVERKILL :w Ga dan gewoon voor een Gigabyte DS3 of het bord van MSI dat hierboven vermeld staat!

Specs

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

ook dit is een typisch boodschappenlijstje, waar het er alleen om gaat of het goed is. Zoals je in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? is dit niet de bedoeling is CSL en daarom gaat je topic op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.