Toon posts:

Aansluithulp!!

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag omtrent de aansluiting van mijn dvd-speler en computer op mijn LCD tv.

Ik wil de computer op de LCD aansluiten met een DVI kabel (het is geen HD tv), de afstand bedraagt nog geen 5 meter. De LCD heeft een DVI-D aansluiting, in de computer zit een X1950Pro kaart met dubbele DVI-D aansluiting. Heeft iemand een suggestie welke kabel ik hiervoor het beste kan gebruiken... Er zijn zoveel verschillende soorten maar ik heb geen idee wat reëel is. Hoe belangrijk is de kwaliteit van de kabel bij zo'n afstand.

Zoals gezegd wil ik ook m'n DVD-speler op de LCD aansluiten, hij is op dit moment al aangesloten dmv de bijgeleverde SCART kabel. Ik hoor echter dat de kwaliteit van de kabel een wereld van verschil kan betekenen voor de beeldkwaliteit. Is dit echt zo? En hierbij dezelfde vraag, wat voor kabel moet ik hiervoor gebruiken. De afstand is nog geen meter..

Bedankt alvast voor de hulp!

Groet

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
voor de dvi kabel zou ik niet teveel uitgeven omdat bij een digitaal signaal het niet zo heel veel uitmaakt, bij een analoog signaal valt wel een grote winst te halen. dus een zo goedkope mogelijke dvi kabel en dan wat je aan dvi kabel bespaart in je scart stoppen^^

Verwijderd

Ik kan je zo 1 2 3 niet helpen, maar volgens mij zijn er al tig andere topics waarbij dit duidelijk wordt uitgelegt...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eh, gewoon DVI-D kabeltje van $lang_genoeg meter. (Geen DVI-I kabel gebruiken, die passen niet in DVI-D in/uitgangen.)

Qua DVD-- het beste is als je component gebruikt. Vaak aangegeven als Y/Pb/Pr. Een andere optie is RGB, dat kan meestal via SCART. De kwaliteit van die kabel maakt niet superveel uit voor korte afstanden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Voor die SCART kabel is de kwaliteit inderdaad wel vrij belangrijk, maar ga er geen tientallen euro's aan uitgeven. Van die verhalen over vergulde aansluitingen enzo worden vaak nogal uit het verband gerukt. Goede kwaliteit is veel belanrijker als het gaat om stevigheid van de kabel, en de aansluitingen. Zorg in ieder geval dat het totale systeem een beetje in evenwicht is. Je ziet soms wel es van die mensen met zo'n hutjemutje dvd-speler die ze dan met een scartkabel van 100 euro met hun hutjemutje lcdscherm verbinden :s Voor wat betreft die DVI-kabel, daar gaat een digitaal signaal doorheen, dat neemt dus in kwaliteit (misschien in theroie wel) niets af, ook niet over afstanden van bijvoorbeeld tien meter. Zorg ook hier voor een degelijk gebouwde kabel die tegen een stootje kan.

Verwijderd

Topicstarter
Is één van deze DVI kabels goed genoeg dan? De goedkoopste of duurdere variant...

1. http://www.allekabels.nl/na/0/1279/Dvi-Kabel.html
2. http://www.allekabels.nl/na/0/6347/DVI-KABEL.html

En deze SCART?

1. http://www.allekabels.nl/...el-Professioneel-Ofc.html

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is echt al in 100den topics besproken. [search=kwaliteit kabels] en lees vooral ook de uitleg van die website waar je zelf kijkt! Daar hebben ze ook een FAQ.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.