Ik heb een aantal variabelen in de applicatie aangemaakt die een waarde bevatten. Ik heb een database aangemaakt (SQL Express 2005) met een tabel Account. Deze tabel heeft een column Ticket (int; not null) en Ticketdate (datetime; not null). Mijn doel is om de variabelen m_ticket en m_ticketdate te schrijven naar de database. Het probleem is echter dat de commandtext als string moet worden opgegeven. Hoe moet ik dit aanpakken als ik m_ticket (int) en m_ticketdate (datetime) naar respectievelijk Ticket (int) en Ticketdate (datetime) in de database wil schrijven?
De code is bedoeld als illustratie.
De code is bedoeld als illustratie.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Imports System.Data.SqlClient Public Class Form1 Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load Dim con As SqlConnection = New SqlConnection con.ConnectionString = "Data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename='C:\Documents and Settings\Jan\My Documents\Visual Studio 2005\Projects\WindowsApplication1\WindowsApplication1\data.mdf';Integrated Security=True;User Instance=True" Dim m_ticket As Integer = 1231213413 Dim m_ticketdate As DateTime = #1/1/1000# Dim cmdinsert As String cmdinsert = "insert into Account (Ticket, Ticketdate) values (m_ticket, m_ticketdate)" con.Open() Dim cmd As New SqlCommand(cmdinsert, con) cmd.ExecuteNonQuery() con.Close() End Sub End Class |