gf3 t200i dual screen.

Pagina: 1
Acties:

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-07 17:34
Ik ben vandaag begonnen met een dualscreen setup op tezetten. Nou is het probleem dat de nvidia driver niet mijn 2e beelscherm ziet. Hij ziet alleen het beeld scherm die op de vga poort zit. Het tweede beeldscherm zit met zo'n verloop plug op de dvi poort. Nou krijg ik op allebij de schermen het zelfde beeld (klonen) nou is de bedoeling dat ik dualview krijg.

wat heb ik al geprobeert nieuwe enforce drivers beeld schermen omgedraaid van poort.
en ik ben nog besig geweest met de instellingen van de drivers.

nou is de vraag hoe kan ik dit mysterie oplossen.
Alvast bedankt

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:09
koop gewoon een goeie nieuwe videokaart voor een paar tientjes

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-07 09:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Misschien wat oudere drivers proberen?

Te neiuwe drivers werken soms ook averechts.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• harmz
Michael Knight schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:52:
Misschien wat oudere drivers proberen?

Te neiuwe drivers werken soms ook averechts.. :)
welke drivers moet ik dan nemen je kan namelijk nergens kiezen?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Probeer eens iets in de 40.xx , die werkten altijd goed bij mij.

Trouwens, dualmonitor op een GF3 Ti200 :S?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

harmz schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:19:
welke drivers moet ik dan nemen je kan namelijk nergens kiezen?
Brilletje nodig? B)
Windows XP/2000 Driver Archive.
Staat letterlijk links op de pagina waar je de nieuwste driver vandaan plukt.

Maar waar jij tegenaan loopt is de beperking van de kaart volgens mij.
De GeForce3 heeft naar mijn weten geen TwinView functionaliteit, alleen de GeForce2, GeForce4 series en hoger ondersteunen dit. De GeForce3 serie kan enkel beeld klonen over verschillende monitoren.
Als ik de features van de GeForce3 op ga zoeken dan zie ik ook nergens TwinView staan, idaar zal het probleem liggen. Google je op deze combinatie dan vind je veelal dezelfde vraag, dit geldt ook voor de GoT Search.

Wil je dus een 'horizontal span' of wat voor 'span' dan ook maken dan moet je of een 2de videokaart of gewoon je GeForce3 vervangen met een model welke deze functionaliteit wel biedt. Zo goed als elke kaart kan dit tegenwoordig, en als de GeForce3 performant genoeg voor je is dan kun je met een budget AGP kaart prima uit de voeten.

[ Voor 37% gewijzigd door Ultraman op 21-04-2007 15:48 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• harmz
ik heb nog een gf2 mx 400 liggen dus die zou het wel moeten doen?
hmm laatmaar dat heeft die kaart dus ook niet |:(

[ Voor 28% gewijzigd door harmz op 21-04-2007 16:31 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De GeForce2MX serie ondersteunt, zoals ik al zei, wel TwinView. Je GeForce2 MX400 chip ondersteunt het dus wel, maar dat kan per model misschien verschillen. De fabrikant van de kaart moet natuurlijk wel besloten hebben om die functionaliteit bruikbaar te maken ;) Omdat dit volgens mij juist één van de prominente features van de GeForce2MX was kan ik me haast niet voorstellen dat er fabrikanten zijn geweest die daar geen gebruik van hebben gemaakt. Of dat moet zijn geweest om een nog extra goedkoop model te fabriceren misschien.
Volgens mij hebben dus de meeste GeForce2 MX400's 2 D-Sub connectors. Die van jou niet?

Je moet echter van de GeForce2MX's geen hoge beeldkwaliteit verwachten. Je merkt dat op de hogere resoluties denk ik wel. Maar als je hem nog hebt liggen dan kun je dat altijd even testen natuurlijk.

[ Voor 48% gewijzigd door Ultraman op 21-04-2007 21:38 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:24

CaDje

Framedrops for life

Ik had vroeger een Geforce 3, en ik weet zeker dat deze geen twinview had. Hij had volgens mij niet eens dual view (Had ook maar 1 VGA aansluiting), ik kon altijd maar 1 actief scherm kiezen, of tv-out, of vga out.

Ik vond dit ook zwaar klote, Geforce 1 en 2 hadden geen dualview, toen kwam de Geforce 2MX, deze had het wel, maar bij de Geforce 3 hebben ze het om welke reden dan ook achterwege gelaten.

Misschien dat de latere Ti versies wel dualview hebben en je kunt clonen. Ik weet alleen dat de Geforce 3 het van oorsprong niet heeft, geen dualview en al helemaal geen twinview.

Maar goed zoals al eerder gezegd, een geforce 2MX heeft het wel, moet je echter wel 2 aansluitingen hebben op je videokaart.

Verwijderd

geforce3 heeft geen dual monitor uit put.
De kaart heeft ook alleen maar een d-sub of dvi gebruiken met de mogelijkheid de tv-oud als clone te gebruiken.

Waarom de geforce2mx400 wel? omdat de chip gewijzigt is zodat het wel mogelijk is.
Pagina: 1