[SQL] Met MS Access sql een escape van _ ?

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 17:49
Hallo,

Ik werk momenteel met access waarbij ik op een probleem stuit, ik moet uit een rij alles laten zien waarbij geen underscore in voorkomt (die moetn in een andere Query binnen access). Het gaat hierbij dus om een Query aanpassen met hun sql..

ik had geprobeerd zoals bij de bekendere grote databases het "escape" commandotje achter de where like, zoals dit: " bla bla... WHERE tabel1.kolom1 NOT LIKE "%#_%" ESCAPE '#' " mja, dit wou dus niet werken.

Is er nog een andere manier zodat dit wel werkt? ik hoor het graag :)

edit: ik had ook geprobeerd:" Not Like '%[_]%' " maar dit mocht ook niet baten

[ Voor 7% gewijzigd door semicon op 21-04-2007 13:18 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Kijk eens in de help welke jokertekens access wél kent of zet de db in ansi92 compatible mode.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?

PRG >> OFF

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 21-04-2007 13:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 17:49
Ik weet niet of die office jongens dit beter weten, maar goed, thx :o

edit: met wat zoeken op "jokertekens in access" heb ik eindelijk de oplossing gevonden, ik wist niet dat dit zo heette, dacht altijd dat het escape tekens waren net als \ enzo.. de oplossing heb ik gevonden op http://office.microsoft.com/nl-nl/access/HP051881851043.aspx

van mij mag hij op slot! thx!

[ Voor 39% gewijzigd door semicon op 21-04-2007 13:44 ]