Geen drectX 9 = geen MediaPortal?

Pagina: 1
Acties:

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 10:02

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Goeie,

Voor m'n oude Dell Latitude D800 heb ik een FireDTV (dvb-s[atelliet]) gekocht, om via die combi tv te kunnen kijken. Nu zie ik tot m'n schrik dat dit directX 9 nodig heeft. De D800 heeft een NVIDIA GeForce4 4200 Go - AGP 4x, en die schijnt dat niet te hebben.

(a) Gaat dit inderdaad niet werken?
(b) Wat voor alternatieven heb ik? Kan ik de gpu van een laptop upgraden? Extern kastje misschien?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:39

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

DirectX kan je gewoon vanaf de Microsoft website downloaden.

Systeem specs

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ze bedoelen ws DirectX9 als software installatie, hetgeen je denk ik ook wel geïnstalleerd hebt staan. Dat de kaart daarentegen maar DirectX 8.1 is, doet er niet toe. Het programma maakt mijns inziens geen gebruik van DX9 functies.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:35
LePlatDuJour269 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:51:
Goeie,

Voor m'n oude Dell Latitude D800 heb ik een FireDTV (dvb-s[atelliet]) gekocht, om via die combi tv te kunnen kijken. Nu zie ik tot m'n schrik dat dit directX 9 nodig heeft. De D800 heeft een NVIDIA GeForce4 4200 Go - AGP 4x, en die schijnt dat niet te hebben.

(a) Gaat dit inderdaad niet werken?
(b) Wat voor alternatieven heb ik? Kan ik de gpu van een laptop upgraden? Extern kastje misschien?
Staat er dat je DX9 hardware support moet hebben of gewoon directx 9C als software moet hebben?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Topicstarter
klaasbram schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:56:
[...]

Staat er dat je DX9 hardware support moet hebben of gewoon directx 9C als software moet hebben?
Hm. Bij de makers van de hardware staat alleen DX9b support; bij MediaPortal staat: als minimum req: VGA: DX9 compatible videocard with at least 64MB of video memory

Verwijderd

ik kan me niet inbeelden dat je voor zulke dingen DX9 moet hebben. dat je de software moet hebben omdat er elementen uit het paket gebruikt worden versta ik nog maar hardwarematig zou ik maar vreemd vinden

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Je hebt een moderne videokaart nodig voor MediaPortal. Met een iets oudere kaart kun je beter GB-PVR nemen.

http://www.gbpvr.com/

Maar download eerst maar eens DirectX 9 van de Microsoft site, en kijk hoe het gaat.

[ Voor 35% gewijzigd door j-w op 21-04-2007 20:14 ]

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

en? hoe is het afgelopen?

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Topicstarter
Het is gelukkig allemaal goed gegaan, al ben ik wel wat grijzer geworden. Ik had drie problemen met MP:

Ten eerste was het lastig om de juiste diseqc configuratie te kiezen. Er is Simple A, Simple B, Level 1 A/A, Level 1 A/B, Level 1 B/A en Level 1 B/B. Ik had geen flauw idee welke ik moest kiezen, en als dat zo is kun je het maar beter gestructureerd aanpakken (wat ik dus niet deed).

Ten tweede blijkt de huidige released versie niet netjes alle satkanalen af te rauzen: hij mist nog wel eens wat. In mijn geval miste ik de hele groep BSkyB, waar de BBC kanalen (en ITV ook, zag ik tot mijn plezier) in zitten. Combineer dat met punt 1 hierboven, en je zult begrijpen waarom ik gefrustreerd raakte. Belangrijk punt: laat configuration.exe tenminste twee keer alle kanalen langsgaan.

Ten derde: bij fullscreen bevroor het beeld nogal 'ns op het primary display (een Marantz LC2601 LCD TV). Op m'n laptoppie (Dell Latitude D800) stond het beeld uit anders trok de videokaart het niet. De software was niet gecrasht, want blind afsluiten ging nog best. Op IRC vertelde iemand dat een setting in DirectShow (om 'tearing' te vermijden -- iig iets in configuraiton.exe) wel 'ns zou kunnen helpen, en dat deed het inderdaad.

Ik had tussendoor nog even een flirt met Windows MCE, maar toen ik eindelijk de vereiste patches had (downloaden vereist een Genuine Windows, en ik probeerde het op een 60 dagen trial versie van MCE) bleek dat MCE mijn 32Mb Gefore 4200 Go te min vond.

MediaPortal doet het vooralsnog prima, nu. Ik moet alleen nog ff uitzoeken hoe ik de EPG van de britse kanalen (BBC en zo) een uurtje kan laten verspringen. Een programma dat nu volgens de EPG van 17 tot 18 uur loopt wordt door MediaPortal opgenomen van 18-19 (andere tijdzone). Ander issue is dat m'n lappie het nogal warm krijgt, en dat laat blijken door luidruchtig te gaan blazen.

Kostte wat moeite, maar het was het wel waard, denk ik. Nu nog ff zoeken naar een plugin om binnenkomende mails te annonceren. Oh, en de 60 dagen versie van MCE moet nog ff bijgewerkt...

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 00:03
In principe ondersteund MP inderdaad geen kaarten zonder "echte" dx9 support. Je kan het altijd proberen en vaak is het geen probleem. In sommige gevallen kan het echter rare schokken geven in bijvoorbeeld het browsen van het menu.
Pagina: 1