Verbinding met internet zeer traag na router installatie

Pagina: 1
Acties:

• foolish_child
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik heb een Belkin 54g router gekocht en deze bedraad aangesloten tussen mijn chello modem en mijn PC. Mac adres gekloond, wachtwoord opgezet, alles aangezet en klaar. Behalve dat mijn snelheid achteruit is gegaan van 650 KByte/sec naar ongever 30 KByte/sec (speedtest.nl).

Zijn er misschien een paar instellingen waarnaar ik als eerst moet kijken om deze op te lossen?

Verwijderd

Hmm, dat is inderdaad een wel erg drastische verlaging. Het lijkt erop dat de performance van de Belkin je hier parten speelt. Dat houdt in dat je even moet kijken naar allerlei filtersettings (even de handleiding erbij pakken om te weten waar je dan precies mee bezig bent) en even alles uitzetten om te kijken of je dan weer harder gaat. Verder is QoS (Quality of Service) vaak een rotzak die een beetje je verkeer gaat zitten afknijpen omdat ie erop rekent dat andere hosts op je netwerk ook nog een beetje normaal willen internetten. Zeer aardige gedachte, maar vaak werkt dit met dat soort routers niet echt top. Kijk even of je iets van QoS kunt vinden in je settings, uitschakelen en nog es testen, Succes.

• foolish_child
Dankjewel voor je snelle antwoord!

Ik heb geen filters (je bedoelt Client IP filters, MAC adres filters enz. in de Firewall instellingen?) actief en ook al staat QoS in de handleiding, is het niet te vinden binnen de Instellingen wanneer ik ingelogd ben op de router.
Het vreemdst is dat de trage verbinding ontstaan is op de PC die gewoon bedraad is aangesloten.

Bah! Dit wordt een leuke puzzeldag.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 19:05
QOS kan je uitzetten op je eigen pc. Via netwerk / eigenschappen / LAN verbinding / eigenschappen. Vink QOS uit.

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 18:06

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik heb flinke problemen gehad omdat het modem wel verbinding maakte met de router op 100Mbit Full Duplex, maar dit niet ondersteunde, waardoor er gigantisch veel collisions werden veroorzaakt. Daardoor zakte de snelheid enorm in. Toen een 100Mbit hubje tussen gehangen dat half-duplex forceert omdat ik de poort van mijn router niet op half-duplex kon instellen, nu werkt het prima en haal ik de volle snelheid weer.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Verwijderd

Bas van der Doorn schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:51:
Ik heb flinke problemen gehad omdat het modem wel verbinding maakte met de router op 100Mbit Full Duplex, maar dit niet ondersteunde, waardoor er gigantisch veel collisions werden veroorzaakt. Daardoor zakte de snelheid enorm in. Toen een 100Mbit hubje tussen gehangen dat half-duplex forceert omdat ik de poort van mijn router niet op half-duplex kon instellen, nu werkt het prima en haal ik de volle snelheid weer.
Je gaat me toch niet vertellen dat jouw ISP je opgezadeld heeft met een 10/100 half-duplex modempie...?? Zou ik echt meteen weer teruggeven en een nieuwe vragen. Lijkt mee eerder dat je netwerkkaart 100mbit fullduplex niet fijn vindt.

Maar je hebt wel gelijk, TS moet daar maar even naar kijken, aan de NIC kant dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 13:07 ]

• foolish_child
Ik heb de router weer uitgehaald en rechtstreeks verbinding met de kabelmodem. Speedtest geeft aan 901KByte/sec. Wel 30x sneller!

Hoe kom ik erachter of het iets met die Full/Half Duplex botsing te maken zou hebben?

Verwijderd

Het instellen daarvan gaat -afhankelijk van of je NIC fabrikant software meelevert- gewoon via properties van je LAN verbinding, daarnaa klik je op configure, helemaal bovenaan. Daar staat het ergens tussen, link speed zal het wel heten. Als het goed is zou 'ie het op auto of auto-negotiate ofzo perfect moeten doen, probeer anders de overige settings maar eens, om te beginnen de enige goede: 100mbit full duplex.

• foolish_child
Ja, die staat inderdaad op AutoNegotiate. Er zou daarmee geen problemen moeten zijn, toch?
Zal ff kijken op de Belkin site of dat anders moet zijn. Cheers!

Verwijderd

Maarre, wat doet ie dan als je handmatig zegt: 100mb Full Duplex?

• foolish_child
Sorry - moest werken.
Je bedoelt, de netwerkkaart instellen op 100MB Full Duplex, de router tussenin plaatsen en kijken wat gebeurt? Of de router op een of andere manier op Full Duplex instellen?

Ik zal het morgen proberen - bedankt voor al je hulp!

Verwijderd

Modem --> Router --> Netwerkkaart

Je netwerkkaart inderdaad instellen op 100Mbit FullDuplex. Werkt dat nog steeds slecht zou ik even de andere opties proberen. Kijken of ie 1 van die instellingen wél leuk vindt.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 15:10 ]

Pagina: 1