Hoe en clean install Microsoft Messenger?

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:02
Hoe krijg ik alles wat met Microsoft Messenger te maken heeft van mijn Mac zodat ik een clean install kan doen?

Ik wil dit namelijk doen om de volgende reden. Ik heb mijn contactlijst aangepast onder de windows versie (contacten verwijderd, groepen indeling gewijzigd) maar als ik inlog in de Mac versie blijft de oude structuur en contacts zichtbaar. Ik kan deze contacts ook niet meer verwijderen in de Mac versie want dan krijg ik een melding dat de contacten niet op de server zijn aangetroffen. Ik hoop met een clean install te bereiken dat hij de gegevens van de server haalt en niet de lokaal opgeslagen foute gegevens gebruikt

Ik heb Microsoft messenger van mijn Mac verwijderd met appdelete maar als ik het opnieuw installeer dan zie ik toch weer de oude instellingen en contact lijst. Er blijven dus toch bestanden achter op mijn Mac.

Iemand een idee?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Is de ~/Library/Preferences/Microsoft/com.microsoft.Messenger.plist ook netjes verwijderd door appdelete? Je zou haast vermoeden van niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Installeer AppZapper

• htf99
breinonline schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:08:
Is de ~/Library/Preferences/Microsoft/com.microsoft.Messenger.plist ook netjes verwijderd door appdelete? Je zou haast vermoeden van niet.
Geen idee maar als ik deze handmatig verwijder dan laat messenger nog steeds mijn oude contacten en structuur zien.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 11:53
Dat is omdat je contactlijst met messenger server-side word opgeslagen.

Verwijderd

The - DDD schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:20:
Dat is omdat je contactlijst met messenger server-side word opgeslagen.
Ik vraag me toch echt af of je het hele verhaal gelezen hebt ;(

OT:
Ben zelf erg tevreden over AppZapper (al eerder genoemd in dit topic). Met de trial versie kun je volgens mij 5 programma's verwijderen, probeer het eens :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 18:58 ]

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 15:45
Gebruik Spotlight gewoon..
Weet je tenminste wat je verwijderd.

AppZapper en die andere meuk gebruiken ook gewoon Spotlight.

• htf99
Kaspers schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:03:
Gebruik Spotlight gewoon..
Weet je tenminste wat je verwijderd.

AppZapper en die andere meuk gebruiken ook gewoon Spotlight.
Ja maar dan weet ik nog steeds niet welk bestand ik moet verwijderen. Ik heb via spotlight gewoon maar alles verwijderd met microsoft messenger in de naam en dat heeft geholpen. Toen ik messenger opnieuw opstarte was ie alle gegevens kwijt.

Overigens heb ik ook appZapper geprobeerd maar dat hielp ook niet. Deze programma's verwijderen dus toch niet alles en lijkt spotlight inderdaad het beste als je wat wilt verwijderen.

Maar mijn probleem is in ieder geval opgelost. Bedankt vor jullie input.
Pagina: 1