Linksys intrainen op bepaalde snelheid

Pagina: 1
Acties:

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-12 21:25
Ik heb een linksys WAG300N modem/router. Is het toevallig mogelijk om deze modem met een vooraf gedefinieerde snelheid in te laten trainen. Ik heb namelijk een klapperende verbinding zoals dat mooi heet. Ik wil dan opzoek naar de meest stabiele intrainsnelheid

[ Voor 12% gewijzigd door kielkiel op 21-04-2007 11:47 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > IH

Naar mijn weten niet, het trainen is namelijk vergelijkbaar met het oude handshaken van een modem verbinding - beide kanten zoeken hun gezamelijke max op.

Tijd voor een nieuwe sig..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Koffie schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:05:
Move NT > IH

Naar mijn weten niet, het trainen is namelijk vergelijkbaar met het oude handshaken van een modem verbinding - beide kanten zoeken hun gezamelijke max op.
Bij de Speedtouch modems kun je dit met DMT (tooltje) wel enigszins aanpassen. Je kan hiermee oa je modem forceren op ADSL1, of een hogere noise-margin "afdwingen" waardoor ie lager (stabieler) intraint.

http://dmt.mhilfe.de/

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:29
Zover ik weet niet, je kan hem wel forceren op ADSL1 (G.DMT) en dan krijg je maximaal 8Mbit. Weet alleen niet op hoeveel je modem nu intraint.

Verder kan je contact zoeken met je provider om de snelheid aan te passen.

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-12 21:25
Superseb schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:37:
Zo ver ik weet niet, je kan hem wel forceren op ADSL1 (G.DMT) en dan krijg je maximaal 8Mbit. Weet alleen niet op hoeveel je modem nu intraint.

Verder kan je contact zoeken met je provider om de snelheid aan te passen.
Hoe doe ik dat? Het traint nu maximaal 4Mbit in. Dus dat moet met ADSL1 lukken. De lijn / abonnement is overigens ADSL2

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:29
Expliciet aangeven in het modem dat hij moet intrainen op G.DMT. Meestal te vinden onder DSL Setup van het modem, of in de handleiding. Ik denk echter dat het niet heel veel uit zou halen, ik zou even contact opnemen met je provider.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Over het algemeen is ADSL2+ veel stabieler dan ADSL1.
Hangt echter ook van de implementatie van de modem leverancier af.
Als je overigens een instabiele lijn hebt kun je het beste contact zoeken met je ISP.
Het is namelijk ook hun probleem.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1