Krachtige mobiele laptop gezocht 1200- €

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• jarco5000
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-01 11:18
Ik ben nu al een dikke week aan het zoeken naar een degelijke laptop in de prijsklasse tot maximum 1200 euro.

Hij gaat dienen om voornamelijk op te werken, dvd en video af te spelen en sporadisch eens een spel.
Mijn voornaamste vereisten zijn dat de batterij lang meegaat (ca. 3 uur als er op gewerkt word, mag ook gewoon voor deze prijs een extra batterij inzitten), en dat er toch minstens 2 gig ram op zit (vista ultimate kan dat wel gebruiken imo).
Liest ook met een core 2 duo cpu.(dacht namelijk dat turion niet zo goed was voor de batterij.
Software moet er niet bijzitten maar mag wel.
De graka zou geen shared geheugen mogen hebben maar moet niet fenomenaal zijn (zou niet goed gaan met lange batterijduur).
Liefst zou er ook een webcam mogen inzitten.
Schijfgrote is niet zo heel belangrijk maar moet toch minstens 80 gig zijn want er gaat een dualboot met kubuntu opkomen.
Alle aansluitingen als draadloos internet en usb en firewire etc moeten natuurlijk aanwezig zijn.
Nu zou ik deze laptop NIET online willen kopen maar liefst zelf in een pc winkel gaan halen (heb hem namelijk maandag al nodig).

Verwijderd

Ok, waar dacht je aan?

• jarco5000
Had niet direct een specifiek model in gedachten hoewel de Toshiba Satellite A100-812 - PSAARE-02L00EDU me wel aansprak. Alleen heeft deze te weingi ram naar mijn zin :(

Verwijderd

jarco5000 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:30:
Had niet direct een specifiek model in gedachten hoewel de Toshiba Satellite A100-812 - PSAARE-02L00EDU me wel aansprak. Alleen heeft deze te weingi ram naar mijn zin :(
Zou je de specs kunnen posten?

• jarco5000
Partnumber PSAARE-02L00EDU
Tablet PC
Type processor Intel Core Duo
Uitvoering T2250
Kloksnelheid 1730 MHz
Intern geheugen 1024 MB
Intern geheugen (max.) 4096 MB

Beeld
Beeldscherm type TFT
Beeldscherm grootte 15,4 inch
Beeldscherm resolutie 1280 x 800
Videokaart type NVIDIA GeForce Go 7600
Videogeheugen 256 MB
Ingebouwde webcam

het valt me ook net op dat de cpu niet veel soeps is.

Misschien hebben jullie suggesties over andere laptops die in mijn plaatje passen?

[ Voor 18% gewijzigd door jarco5000 op 21-04-2007 11:43 ]

Verwijderd

jarco5000 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:26:

Nu zou ik deze laptop NIET online willen kopen maar liefst zelf in een pc winkel gaan halen (heb hem namelijk maandag al nodig).
Hm, ja, dan wordt het moeilijk...

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dell heeft hele goede laptops, maar dat red je niet meer voor maandag. En je moet hem online bestellen, of je moet ze bellen.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
jarco5000 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:26:
Ik ben nu al een dikke week aan het zoeken naar een degelijke laptop in de prijsklasse tot maximum 1200 euro.
Ben je dan niet een beetje laat met het posten van deze topic?
Maar goed, bij Dixons hebben zij nog een leuke laptop staan. De HP Pavilion dv9313EA notebook
Prijs: 1238 euro
Link: http://www.dixons.nl/De_o...roductmenu=specifications

Volledige specificaties:
Merk processor : Intel
Type processor : Core Duo T5300
Kloksnelheid : 1,73 GHz
Cachegeheugen : 2x 1024 KB
Bustechnologie : 533 MHz
Intern geheugen : 1024 MB Dit moet je maar later gaan upgraden naar 2 gig
Harde schijf : 160 GB
CD/DVD (RW) : double layer DVD
Diskettestation : nee
Grafische kaart : nNidia GeForce Go 7600 PCI Express
Grafisch geheugen : 256 MB
Shared videogeheugen : nee
Modem : 56k6 V.92
IEEE 1394 : ja
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : nee
Seriële poorten : nee
USB-poorten : 4x USB 2.0
TV-out : ja
Touchpad : ja
Accu : Li-ion
PCMCIA : ExpressCard/54
Schermformaat : 17 inch
Widescreen scherm : ja
Besturingssysteem : Win Vista Home Premium
IRDA : nee
WiFi : 802.11g
Garantie : pick-up & return
Garantieduur : 12 maanden
Bluetooth : nee
Ingebouwde webcam : ja
Nummeriek toetsenbord : ja
Geheugenkaartlezer : ja

Ik weet alleen de accutijdsduur niet.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jarco5000 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:33:
het valt me ook net op dat de cpu niet veel soeps is.
Wat is er niet veel soeps aan een C2D 1.73GHz?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

Thandor

SilverStreak

Stap dan nu naar de winkel en zoek het notebook daar uit. Dat is simpelweg de beste manier.

Dit topic voldoet in ieder geval niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Wij zouden graag zien welke notebooks je op oog had en vooral: Wáárom (niet). :)

Vergeet overigens niet dat je het geheugen van een notebook ook kunt uitbreiden. Als je het apparaat persé voor maandag nodig hebt en je kunt geen geschikte modellen vinden met 2GB intern, neem dan een notebook met 1x1GB intern en zet er later simpelweg een module van 1GB bij in. Dan heb je het notebook op tijd en heb je nadien nog ruimschoots de tijd om te upgraden waardoor het notebook opeens wél aan de initiële eisen voldoet.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.