Toon posts:

[XP] Setup herkent harddisk niet

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op mijn laptop Windows XP herinstalleren, normaal gesproken een routineklusje, maar het blijkt in dit geval iets meer om het lijf te hebben. Als ik opstart vanaf een XP CD worden eerst alle bestanden geladen. Daarna krijg je het keuzescherm waarbij je kan kiezen voor installeren of repareren van een andere installatie. Na het drukken op enter krijg ik de melding dat de setup geen harddisk kan vinden en kan ik alleen nog op F3 drukken om af te sluiten.
Daarna heb ik geprobeerd de installatie via XP zelf uit te voeren: de installatiebestanden worden dan alvast op de harddisk gezet en bij het opstarten krijg ik de keuze of ik de XP Home (bestaande installatie) of XP Prof wil opstarten. Bij het kiezen voor XP Prof start setup, maar krijg ik binnen een minuut een BSOD :'(

De laptop in kwestie is een Fujitsu Siemens Amilo M1437. Redelijk nieuw, en heeft altijd prima gedraaid. Op dit moment staat er nog het OS op dat door Fujitsu werd geleverd, een OEM install dus.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heeft dat ding toevallig een S-ATA drive? Dan kan het namelijk zijn dat je met F6 de drivers moet laden voor de S-ATA controller, anders zal de hdd idd niet herkend worden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 10:53:
De laptop in kwestie is een Fujitsu Siemens Amilo M1437.
Die heeft inderdaad een SATA controller-driver nodig, iets wat je eigenlijk heel goed van tevoren al had kunnen uitzoeken door in je Device Manager / apparaatbeheer te kijken.

Verder is er [Ervaringen] Fujitsu Siemens Amilio M 1437G waar jouw vraag ook in beantwoord wordt.

Omdat dit eigenlijk een zoek-topic is en er met vrij grote regelmaat soortgelijke F6 sata-controller vragen worden gesteld, wil ik je vragen voortaan iets meer onderzoek te doen voor je een dergelijke vraag stelt.

Ik sluit dit topic dan ook bij deze :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.