Toon posts:

Probleem bij installeren software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Net een powerbook gekocht en erg tevreden mee, maar nu heb ik een probleem bij het installeren van verschillende software. Het gaat hier tot nog toe om Missing Sync (idd een windows pda) en de software van mijn Logitech Harmony Remote.

Wanneer ik beide programma's wil installeren krijg ik foutcode 10660 in beeld. Als Apple leek heb ik geen idee wat dit betekend en wat ik er aan kan doen. Google is helaas ook niet echt behulpzaam. Iemand hier enig idee?

Thanks.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik ken de melding niet, maar heb je een permissions check gedaan?

Verwijderd

zeker weten dat google niet helpt? Toevallig Office gerelateerd?

Verwijderd

Topicstarter
Een permissions check, geen idee wat dat inhoud.

Ondertussen heb ik via Google wel wat meer gevonden (je moet net weten waar je naar moet zoeken) en deze foutcode houdt volgens mij min of meer in dat de betreffende app niet geladen kan worden of in de trash-can zit

In mijn geval zou dat dus de installatie app zijn, want het gaat om .mpkg files. Kan me niet herinneren dat ik die heb verwijderd, maar heeft iemand enig idee waar ik die evt kan downloaden?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Oftewel: Apllications > Utilities > Disk Utility
HDD selecteren, First Aid tab pakken en Check and Repair disk permissions draaien

Verwijderd

Je zegt dat je net een powerbook hebt gekocht.
Dit kan alsinds niet nieuw zijn, dus 't zal 2dehands zijn.

Beste is in zulke gevallen OSX opnieuw te installeren, anders kan je nog problemen hebben, met settings, etc van de vorige gebruiker

Verwijderd

Neem hier eens een kijkje.
http://www.macosx.com/for...254857-error-10660-a.html

Als het inderdaad een 2ehands is en je hebt geen clean install gedaan is dit, zoals _EclipX zegt, aan te raden. Je weet nooit wat de voorgaande gebruiker allemaal heeft uitgestoken, voor hetzelfde geld is dat de reden waarom hij hem verkocht heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk inderdaad maar dat ik even een clean install ga doen. Weet ik in ieder geval zeker dat alles weer klopt. Dan kan ik dan weer even verder.

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem is opgelost, maar nu heb ik er een ander bij. Heb hier een ander topic over opgestart.

Thanks in ieder geval.

Dit topic mag nu in ieder geval wel dicht.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:50:
Dit topic mag nu in ieder geval wel dicht.
We laten dit topic gewoon wegzakken doen er geen slot op :) Dat is alleen nodig als er iets mis mee is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1