Vista driver voor ATI Radeon 7000

Pagina: 1
Acties:

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
OK, OK, ik weet het, het is een oude kaart, maar zijn er dan echt GEEN drivers van een ATI Radeon 7000 voor Vista Home Basic te vinden ?? Want Vista herkent deze kaart als ''standaard grafische kaart'' en met die driver kan ik nog niet eens een kaartspelletje deftig spelen. Ik heb al de ATI driver voor WinXP geprobeerd, maar natuurlijk werkt deze ook niet. Ook heb ik geprobeerd om de ATI Catasyst RC1 te downloaden, maar deze zegt dat er geen ATI kaart is gevonden. Ik zou wel een nieuwe grafische kaart kunnen kopen die wel Vista ondersteunt, maar dat is de noodoplossing als t echt niet anders kan.
Ik zou het erg hard waarderen als jullie een oplossing weten te vinden.

Ook heb ik juist DriverCleaner Plantinium gedownload, misschien handig voor het een of het ander ?

Dank bij voorbaat.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Kijk eens op deze site http://www.windrivers.com/VistaDrivers.html

Als hij daar niet (nog niet ) opstaat vrees ik dat je een andere videokaart nodig hebt.Al zou het werken ,Voor Vista Premium is de kaart zeker te licht en zal een zeer laag indexgetal geven wat weer invloed heeft op de spellen die je wilt spelen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Petervanakelyen schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 09:55:
Ik zou wel een nieuwe grafische kaart kunnen kopen die wel Vista ondersteunt, maar dat is de noodoplossing als t echt niet anders kan.
Afgaande op http://ati.amd.com/products/radeon7000/radeon7000/index.html zijn de specs van die kaart sowieso al onvoldoende voor Glass.

Je zegt het zelf al, het is een oude kaart, en als ATI/AMD zelf geen drivers meer voor een DX7 kaart released krijg je enkel nog de onboard driver van Vista.
FYI: ik heb de mobile versie daarvan in m'n laptop gehad, voor desktop 2D werk is de default driver goed genoeg.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Petervanakelyen
Bedankt, zal gewoon een nieuwe kopen, de deze was toch al oud.

• Petervanakelyen
Maar, ik heb ze toch aan de praat gekregen door de WinXP Driver te downloaden van de ATI website en dan in Vista klikken op stuurprogramma bijwerken en dan het .inf bestand van de XP driver selecteren en installeren.