Ik heb vorige week een Compal HEL80 gekocht met VISTA 64 bit.
COMPAL HEL80 15.4 INCH
Seagate 120GB S-ATA 8MB 5400RPM 2.5 Inch Portable Harddisk
2X Premium Sodimm 1024MB DDR2 PC5400 667MHZ Value Series
Intel Merom CORE2 DUO T7200 667FSB 4MB Cache 2000MHZ
Microsoft OEM NL Home Premium 64BIT Vista
Intel Wireless LAN 802.11ABG Module Internal FOR Notebook Intel 3945
Nu heb ik naast een aantal kleinere zorgwekkende dingen (muiscursor beweegt vanzelf, kortstondige hangups, incompabiliteit bepaalde apps) nu ook voor het eerst een BSOD (blauw scherm) gehad. Gewoon tijdens het surfen (niet eens tijdens klikken ofzo). Out of the blue om het zo maar te zeggen.
Het enige wat mij opvalt is dat het notepad gedeelte, alsmede het gedeelte waar je linkerhand rust nogal opwarmt. En dus die kleine muizenissen
Het zou me niet zo boeien, ware het niet dat ik deze laptop (mijn enige pc) de komende maand keihard nodig heb om eindwerk af te maken. Dus gaarne even uw hulp.
1. Kan ik te weten komen wat precies de foutmelding was als ik het nog een keer voor heb? De vorige keer verdween het scherm (reboot) voor ik bekomen was van de shock en de code kon noteren (zowizo moeilijk wegens te snel weg...). Jullie enig idee (waarzeggewijs) wat het probleem kan zijn? Ik heb veiligheidshalve maar een eerdere toestand van de computer hersteld en auto-updates uitgeschakeld.
2. Kan het aan de drivers van mijn geforce liggen? Enig idee welke drivers ik best kan installeren?
3. Kan ik een mem-test doen? Bestaan er compatibele (ZUCHT
) progjes voor vista?
COMPAL HEL80 15.4 INCH
Seagate 120GB S-ATA 8MB 5400RPM 2.5 Inch Portable Harddisk
2X Premium Sodimm 1024MB DDR2 PC5400 667MHZ Value Series
Intel Merom CORE2 DUO T7200 667FSB 4MB Cache 2000MHZ
Microsoft OEM NL Home Premium 64BIT Vista
Intel Wireless LAN 802.11ABG Module Internal FOR Notebook Intel 3945
Nu heb ik naast een aantal kleinere zorgwekkende dingen (muiscursor beweegt vanzelf, kortstondige hangups, incompabiliteit bepaalde apps) nu ook voor het eerst een BSOD (blauw scherm) gehad. Gewoon tijdens het surfen (niet eens tijdens klikken ofzo). Out of the blue om het zo maar te zeggen.
Het zou me niet zo boeien, ware het niet dat ik deze laptop (mijn enige pc) de komende maand keihard nodig heb om eindwerk af te maken. Dus gaarne even uw hulp.
1. Kan ik te weten komen wat precies de foutmelding was als ik het nog een keer voor heb? De vorige keer verdween het scherm (reboot) voor ik bekomen was van de shock en de code kon noteren (zowizo moeilijk wegens te snel weg...). Jullie enig idee (waarzeggewijs) wat het probleem kan zijn? Ik heb veiligheidshalve maar een eerdere toestand van de computer hersteld en auto-updates uitgeschakeld.
2. Kan het aan de drivers van mijn geforce liggen? Enig idee welke drivers ik best kan installeren?
3. Kan ik een mem-test doen? Bestaan er compatibele (ZUCHT
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 02:34 ]