Ik heb vorige week 2 WD raptors (74 gyg) aangeschaft en deze in een raid0 opstelling gezet met een stripe size van 32kb. Ik heb Windows Vista geinstalleerd.
Alles draait goed alleen heb ik problemen met het spelen van spellen (Fifa 2007) maar ook als in Windows mediaplayer in "full screen" laat visualiseren gaat alles (inclusief de muziek die op dat moment afgespeeld wordt) haperen. Wat met opvalt is dat zodra in Windows opstart het erg lang duurt voordat de HDD's "uitgerateld zijn".
Ik heb zojuist ATTO Disk Benchmark gedraaid en deze geeft +/- 100 write en 110 read. Dit lijkt me dus niet het probleem.
Mijn videokaart is een XFX Geforce 6800GT met 256mb geheugen (drivers correct geinstalleerd). Onder Windows XP (zonder de Raid opstelling, met een Maxtor Diamondmax 10) draaide dit spel nog perfect.
Mijn overige revelante systeemspecificaties zijn:
Moederbord: Asus P5AD2 Premium
Processor: Intel Pentium 4 (3,4ghz)
Geheugen: 2 gyg Corsair
RAID Controller: Silicon Image SIL3114 softraid 5 controller (onboard)
HDD opstelling:
2 WD raptors (74 gyg) in raid0 opstelling
1 Maxtor Diamondmax 10 (250gyg) als losse Sata schijf (niet op de RAID controller aangesloten)
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?
MOD: misschien stel ik deze vraag op het verkeerde forum.
Alles draait goed alleen heb ik problemen met het spelen van spellen (Fifa 2007) maar ook als in Windows mediaplayer in "full screen" laat visualiseren gaat alles (inclusief de muziek die op dat moment afgespeeld wordt) haperen. Wat met opvalt is dat zodra in Windows opstart het erg lang duurt voordat de HDD's "uitgerateld zijn".
Ik heb zojuist ATTO Disk Benchmark gedraaid en deze geeft +/- 100 write en 110 read. Dit lijkt me dus niet het probleem.
Mijn videokaart is een XFX Geforce 6800GT met 256mb geheugen (drivers correct geinstalleerd). Onder Windows XP (zonder de Raid opstelling, met een Maxtor Diamondmax 10) draaide dit spel nog perfect.
Mijn overige revelante systeemspecificaties zijn:
Moederbord: Asus P5AD2 Premium
Processor: Intel Pentium 4 (3,4ghz)
Geheugen: 2 gyg Corsair
RAID Controller: Silicon Image SIL3114 softraid 5 controller (onboard)
HDD opstelling:
2 WD raptors (74 gyg) in raid0 opstelling
1 Maxtor Diamondmax 10 (250gyg) als losse Sata schijf (niet op de RAID controller aangesloten)
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?
MOD: misschien stel ik deze vraag op het verkeerde forum.