µTorrent downloadprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188715

Topicstarter
sinds gisteren is µTorrent opeens gestopt met downloaden, als ik een nieuwe download toevoeg komt er direct dit op: tracker offline (timed out).
ik heb het al vaker gehad, maar meestal doet hij na een tijd terug verder, maar nu blijft het, ik heb gekeken, hij word niet geblokkeerd door een firewall oid.
is dit misschien normaal of ligt het toch aan de pc.
ik wil er wel even bijzeggen dat het opeens is, ik liet de pc 's nachts aanstaan om te downloaden en 's morgens was hij gestopt, sindsdien heeft hij niet meer verder gedaan.
nu blijft alles dus hangen bij 90% :(

BVD Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-06 14:44
En als je nu utorrent opnieuw installeerd, en dan die torrents overzet naar de nieuw geinstalleerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
warcow schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 00:57:
En als je nu utorrent opnieuw installeerd, en dan die torrents overzet naar de nieuw geinstalleerde?
zal eens proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Misschien is de tracker gewoon offline? :) Ik mis wel een redelijke hoeveelheid aan informatie waarin bijvoorbeeld het OS wat je draait; de versie van µTorrent, of je een firewall draait of anti-virus en wat je zelf hebt geprobeerd voordat je dit topic startte?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:45
Installeren van uTorrent is eigenlijk niets meer of minder dan het kopieren van de binaries in een directory. Ben bang dat dit dan ook niet gaat helpen. Het lijkt me OF een tracker-probleem OF portforward-probleem OF je staat op de blacklist van de tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
smeerbartje schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 10:04:
Installeren van uTorrent is eigenlijk niets meer of minder dan het kopieren van de binaries in een directory. Ben bang dat dit dan ook niet gaat helpen. Het lijkt me OF een tracker-probleem OF portforward-probleem OF je staat op de blacklist van de tracker.
hoezo de blacklist van de tracker?
ik heb utorrent opnieuw geinstalleerd, nu download hij terug maar niet sneller dan 20kbps, terwijl hij normaal wel tegen de 50kbps gaat gemiddeld (soms zelfs 400).
er stond inderdaad tracker offline, ik vraag me alleen af hoe dat kan als er zoveel trackers in die lijst staan en er 500 seeds en 1000 peers zijn :s
hoe werd er bedoeld met een portforward probleem?
moet ik misschien een poort openzetten in mijn router?
btw, ik draai Windows XP Home met de laatste µtorrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197333

tracker offline = tracker offline punt uit. Heeft niets met jou te maken, als je eventueel geweerd zou worden door de betreffende tracker zijn die jongens niet kinderachtig, dan zeggen ze gewoon: Permission denied.

Bovendien, als utorrent de lijst met trackers afgaat lijkt het mee heel sterk dat ze allemaal offline zijn.. Kijk dus even goed wat er gebeurt, hij checkt namelijk om de paar seconden de volgende tracker en geeft daarbij netjes aan hoe de status ervan is. Qua snelheden kan ik heel kort zijn, instellingen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 197333 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:39:
tracker offline = tracker offline punt uit. Heeft niets met jou te maken, als je eventueel geweerd zou worden door de betreffende tracker zijn die jongens niet kinderachtig, dan zeggen ze gewoon: Permission denied.

Bovendien, als utorrent de lijst met trackers afgaat lijkt het mee heel sterk dat ze allemaal offline zijn.. Kijk dus even goed wat er gebeurt, hij checkt namelijk om de paar seconden de volgende tracker en geeft daarbij netjes aan hoe de status ervan is. Qua snelheden kan ik heel kort zijn, instellingen checken.
tracker offline had ik eerst, nu download hij, maar nie zo snel meer als vroeger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197333

Heb je IPFilter_enable = True? (Bij advanced settings..) Download in ieder geval even een nieuwe ipfilter.dat. Bestandje waarin alle rotte appels (ip's) instaan. Die ipfilter.dat dump je in je applcation data van uTorrent (in documents and settings van jouw user), restart uTorrent en dan nog es kijken of alles blijft hangen. Het zou namelijk best es kunnen zijn dat die lamballen van de film/muziek industrie op dit moment al jouw mogelijke connecties bezetten waardoor je dus geen stap verder komt. Wil je weten of dit zo is, kijk even bij het tabblad Peers van de betreffende torrent(s) zie je daar bijvoorbeeld erg vaak een subnet voorkomen in allerlei varianten? bijvoorbeeld 38.100.24.0/24 of 38.100.25.0/24. Daarnaast kijk je ook op het tabblad General bij het kopje "Wasted" daar staat hoeveel data er is weggemieterd omdat het corrupt was. Tussen haakjes staat het aantal hashfails. Als je last hebt van hashfails, zeg maar: tientallen per torrent dan moet je zéker naar die ipfilter gaan kijken, want dan word je dus gefopt. Wat een lang verhaal he ;)

Enne, over dat portforwarden, dat moet zeker ja, maar het is raar dat je eerst in exact dezelfde situatie dus wél kon downloaden zonder portforwarding... Wat voor router heb je trouwens? Als die uPnP ondersteund kun je dit ook weer aanvinken in uTorrent, dan zet ie automatisch de benodigde poorten open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 197333 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:58:
Heb je IPFilter_enable = True? (Bij advanced settings..) Download in ieder geval even een nieuwe ipfilter.dat. Bestandje waarin alle rotte appels (ip's) instaan. Die ipfilter.dat dump je in je applcation data van uTorrent (in documents and settings van jouw user), restart uTorrent en dan nog es kijken of alles blijft hangen. Het zou namelijk best es kunnen zijn dat die lamballen van de film/muziek industrie op dit moment al jouw mogelijke connecties bezetten waardoor je dus geen stap verder komt. Wil je weten of dit zo is, kijk even bij het tabblad Peers van de betreffende torrent(s) zie je daar bijvoorbeeld erg vaak een subnet voorkomen in allerlei varianten? bijvoorbeeld 38.100.24.0/24 of 38.100.25.0/24. Daarnaast kijk je ook op het tabblad General bij het kopje "Wasted" daar staat hoeveel data er is weggemieterd omdat het corrupt was. Tussen haakjes staat het aantal hashfails. Als je last hebt van hashfails, zeg maar: tientallen per torrent dan moet je zéker naar die ipfilter gaan kijken, want dan word je dus gefopt. Wat een lang verhaal he ;)

Enne, over dat portforwarden, dat moet zeker ja, maar het is raar dat je eerst in exact dezelfde situatie dus wél kon downloaden zonder portforwarding... Wat voor router heb je trouwens? Als die uPnP ondersteund kun je dit ook weer aanvinken in uTorrent, dan zet ie automatisch de benodigde poorten open.
heb poort opengezet, upnp stond aan, blijkbaar ondersteund mijn router dat (topcom), anders zou het wel niet gedownload hebben, maar het gaat nog altijd niet sneller, geen hashfails, niet zoals je zegt met die peers en heb ipfilter geplaatst en die staat op true.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nu download hij terug aan 70kbps, dit kan normaal zijn, er zijn maar 3 seeds, ik denk dat het nu wel "opgelost" is :)

edit: bedankt voor de reply's :p

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 188715 op 21-04-2007 20:12 ]

Pagina: 1