zyxel prestige 1001h isdn hub router configureren??

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:57

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
hoi wie weet hoe ik met hyperterminal op dit router kom aan de achterkant zit een console aansluiting en die heb ik op mijn compoort geplaats maar ik weet niet welke instellingen ik bij hyperterminal moet kiezen.. anyone???

Ik zou het doen!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 01:07
Simpel; (het staat ook in de handleiding)

Neem hyperterminal connectie (via console kabel en console poort) met de volgende settings:

VT100
9600 bits
No parity, 8 Data bits, 1 Stop bit

Maak nu connectie;

Er lijkt niks te gebeuren maar als je:

vt100 (gevolgd door enter)

intikt dan kun je dat barrel configureren. Dit staat overigens niet in de handleiding!!!!!

Suc6 ermee en misschien doe je er volgende keer verstandiger aan om een Cisco te kopen (ik weet het ze zijn duur maar wel ff betere wereldwijde support en makkelijker te setuppen)

Groeten

Seven

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
Hey bedankt!!!!

Ik zou het doen!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
ok dan nu de volgende vraag,

ik wil die router gebruiken om in te bellen om ons netwerk nu zit daar in ingeboude HUB in hoe configureer ik mijn pc (win95/nt) zo dat hij die router gebruikt om uit te bellen en aan te melden op ons netwerk

Rammes

Ik zou het doen!

• Seven_of_Nine
als je wilt dat jouw router gaat uitbellen dan moet je gewoon het IP-adres van dat ding gebruiken als je default gateway (instelling op jouw PC!). Dit heeft als resultaat dat als je een netwerk actie forceerd naar een onbekend iets (internet / computer-browse-list etc) dan word dat dan aan de default gateway gevraagd. Deze gateway = je router zal meteen de lijn openzetten en kijken of het antwoord aan de andere kant ligt. Indien het antwoord daar is dan zal hij vrolijk alle pakketjes heen en weer gooien.
Let wel even op; Die Zyzels praten alleen TCP/IP; Netbeui (wat zowiezo niet routeerbaar is) en IPX worden niet ondersteund.

Greetz,

Seven

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
als ik het ook goed begrijp is dat wanneer er een ingebouwde HUB inzit ik die router op mijn pc moet verbinden met een crossover cable ??

Ik zou het doen!

• Seven_of_Nine
Van uit de hub gebruik je een gewone straight-through netwerk kabel. Met een crosskabel kun je niks (alleen 2 hub's aan elkaar aansluiten). Als je goed oplet en je stopt de cross kabel in de hub en je PC dan zal je 0,0 netwerkactiviteit hebben = er gaan dus geen lampjes branden op je NIC. Als je een normale UTP kabel gebruikt dan zul je zien dat dan in ene wel de netwerk lampjes gaan branden. Je hebt dan connectie.

Rammes; kun je mij precies vertellen hoe en wat er aan beide kanten van de Zyzel staat? Dus waar bel je op in en met welke doel en hoeveel PC's gaan er inbellen??? Dan kan ik mijzelf een iets beter beeld vormen.

Thanx;

Seven

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
ok dit is de situatie,

hier staat een NT machine met een ISDN kaart nummer 29**** nu hebben we dus een zyxel router die zo geconfigureerd moet worden dat hij netjes inbeld op die NT machine. die Zyxel zit gekoppeld aan een win95 machine die uit ons netwerk komt. met tcp/ip instellingen, DNS,WINS, en daarheb ik toegevoegd Gateway (you tip had is dus al geprobeerd)

Ik zou het doen!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
2 is te veel :)

Ik zou het doen!

• Seven_of_Nine
Dat is een beetje lastig;

Ik weet niet of die Zyxel dit soort capriolen ondersteund. Ik gebruikte Zyxels alleen maar voor ISP connecties (Internet) en LAN-LAN connecties maar dan wel met 2 Zyxels of 1 Zyxel met aan de andere kant een Cisco. Ik heb nu toevallig een handboek van de Zyxel 100 / 100IH voor mijn neus en als ik goed begrijp ondersteund de Zyxel maar 3 dingen:

1: Inbellen naar het Internet
2: Zyxel - Zyxel connectie om 2 lan's aan elkaar te knopen
3: Inbel router zodat je van thuis kan inbellen op jouw lan

Dat inbellen op een RAS-server wat jij daar hebt lijkt mij erg lastig dan wel niet onmogelijk. Heb je niet nog een 2e Zyxel liggen? Ik ben bang dat je moet gaan zoeken naar een andere oplossing (2 Zyxel's of liever 2 Cisco's).

Seven

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
ok dan hou ik nu op met proberen! (zucht) en ga ik ff een 2e router ergens vandaan halen,zeg bedankt voor je medewerking!

Rammes

Ik zou het doen!

• Seven_of_Nine
Graag gedaan rammes;

Ik ben geen verkoper van Cisco maar als je wat geld kan loskrijgen voor 2 routers koop dan 2 Cisco's. Daar heb je nl in de toekomst waarschijnlijk meer aan (het instap model 1600 is geschikt voor ISDN maar ook voor vaste lijn etc....). Je krijgt gewoon meer waar voor je geld. Maar 2 Zyxel's werken ook erg goed samen.

Sterkte;

Seven
Pagina: 1