Beamer geeft geen beeld via VGA

Pagina: 1
Acties:
  • 455 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hallo ik wil mijn pc koppelen aan mijn beamer, dit wil ik via VGA doen. Ik heb een ATI 9600pro en die sluit ik door middel van een vga kabel (2 meter) aan op de beamer... Maar ik krijg geen beeld! Het scherm blijft blauw en als ik de kabel losmaak dan staat er no signal, dus dat betekent dat ie hem wel ziet maar niet beeld kan weergeven... waar zou dit aan kunnen liggen?

videokaart: ATi 9600pro
beamer: mp640e

Alvast bedankt

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:58

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Eventjes de computer opnieuw opgestart om Windows te laten herkennen dat er nu een 2e display device is aangesloten?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 10:58
Of even in Catalyst Control Center een tweede display toevoegen?

Op welke poort sluit je hem aan van je graka? heb je een andere monitor aan je pc hangen?

Maar ga maar eens goe dkijken in ATI's CCC ;)

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Het werkt nog steeds niet... Ik heb de pc rechtsreeks verbonden met de beamer via VGA, dus geen 2e beeldscherm ofzo, ik hem ook de resolutie 640x480 @ 60hertz geprobeerd en die werkt ook niet! :'(

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:48

GaMeOvEr

Is een hork.

Alleen filmpjes, of ook gewoon de hele windows desktop niet?

Aannames zijn fataal.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Misschien moet je de beamer in de juiste modus schakelen?

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:04
Een paar maanden terug heb ik de beamer ook als 2e monitor op mijn PC aangesloten (Ati Radeon 9800 Pro). Ik heb daarvoor een 15m lange VGA kabel gebruikt.

Bij de Control Center van ATI herkende hij de Beamer als 2e monitor. Je kunt daar ook kiezen om te wisselen (dat de beamer dus Scherm 1 is en je monitor Scherm 2). Ook kun je daar de resolutie en het aantal herz instellen...

Ik neem aan dat je de beamer op Source --> VGA gezet hebt...

Mocht dit allemaal niet werken dan ben ik bang dat je VGA aansluiting van je beamer naar de filip(st)ijnen is ;)

Succes!

Verwijderd

fox-hound schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 00:42:
Het werkt nog steeds niet... Ik heb de pc rechtsreeks verbonden met de beamer via VGA, dus geen 2e beeldscherm ofzo, ik hem ook de resolutie 640x480 @ 60hertz geprobeerd en die werkt ook niet! :'(
al is gedacht dat de kabel niet deftig werkt?
zou heel wat verklaren daar hij de plug wel als aangesloten detecteert maar niets weergeeft
Pagina: 1