Windows XP wil niet in standby

Pagina: 1
Acties:

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik zit met een vervelend probleem: mijn HTPC, met Windows XP MCE 2005, wil niet in standby of hibernate. Da's wel vervelend, want ik heb liefst dat die pc lekker snel opstart of zichzelf inschakeld als er iets moet worden opgenomen.
Als ik op standby/hibernate klik, dan gaat windows gewoon zichzelf uitschakelen. Echt volledig uitschakelen, net alsof je uitschakelen kiest ipv standby/hibernate. De knoppen zijn dus wel beschikbaar (in tegenstelling tot de problemen die ik tegenkom op internet, daar is de optie meestal niet te kiezen, maar bij mij dus WEL).
Ik heb niet direct een idee hoe dit valt op te lossen: alle drivers zijn up-to-date en alle updates zijn geïnstalleerd...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik je de afstandsbediening?
Ik heb 'm hier afgericht dat de powerbutton op de MCE remote Hibernate inschakeld en dat werkt hier perfect, al zou ik je nu niet zo snel kunnen vertellen waar (dacht de Power Options applet in Control Center).

Het werkt, dus kijk ik daar niet meer naar om :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Hmm, vreemd. Ik had in de iMon-settings ingesteld dat de power-button op de remote de functie van de power-button (van de kast dus) overnam, maar dat ging dus niet. Nu heb ik in iMon zelf ingesteld dat de powerbutton op de remote voor standby moet zorgen en nu doet hij het wel :)