Windows XP activatie

Pagina: 1
Acties:
  • 485 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-02 20:57
Oke, een probleempje.. :p

Ik heb een nieuwe computer in elkaar gezet, en dus moest ik Windows XP opnieuw instaleren. Ik heb een voledig legale versie van Windows XP (SP1).

Nu heb ik um geinstaleerd, en wil ik het activeren in Windows, maar iedere keer komt er weer te staan dat ik Windows moet activeren..

Ik kies dus voor de optie 'Via de telefoon...' en dan productcode wijzigen, dan klik ik ok. En kom ik weer terug bij het scherm waar ik vandaan kwam.

Via de search heb ik dit gevonden, maar dat heb ik nu al 20 keer gedaan..
Maar je kan ook nog eens proberen:
Surf met je favoriete registereditor (standaard zitten regedit en regedt32 in windows) naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents
Verander in de key OOBETimer een deel van de waarde (een karakter is al genoeg).

Dit deactiveert Windows. Daarna zou je weer opnieuw moeten kunnen activeren. Heb je dan deze vervelende melding nog?
Wat kan ik hieraan doen?

[ Voor 51% gewijzigd door Kimberly op 20-04-2007 21:47 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
microsoft bellen?

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 12:17
Naar het gratis Microsoft nummer bellen wat je tegen komt, het verhaal uitleggen. En je wordt doorverbonden naar een 'computer' die leest een lang nummer voor, en done!

Verwijderd

Weet je zeker dat het geen OEM is?

Verwijderd

drensenbrink schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 21:49:
Naar het gratis Microsoft nummer bellen wat je tegen komt, het verhaal uitleggen. En je wordt doorverbonden naar een 'computer' die leest een lang nummer voor, en done!
Dat is wel heel simpel.. zo kan iedereen een gratis code krijgen...

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-03 14:46
Je zal wel het stikkertje ofzo wat bij de pc zit/zat (oem) of iets anders (Certicifacte of Authentencie ofzo :p) nodig moeten hebben, daar staan wat extra nummertjes op.

Maar inderdaad, bellen is de enige -legale- optie :P

[ Voor 14% gewijzigd door DutX op 20-04-2007 21:54 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 21:52:
[...]

Aan je key (niet cd-key) kunnen ze zien of het een illegale corporate versie is, of een legale gewone...
Ik heb al vaak genoeg een dame van microsoft aan de lijn gehad ;). En het werkt elke keer :P.

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Je kan ook proberen om SP2 te slipstreamen (dit is volledig legaal) en dan opnieuw installeren met die key die je hebt, het zou namelijk kunnen dat deze "bug" in SP2 is opgelost.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 21:52:
[...]

Nee, want je moet eerst de code gegenereerd door de activatiewizard intoetsen (over de telefoon ja).
Als die vervolgens niet werkt kan je worden doorgeschakeld naar een helpdesk medewerker die die gegenereerde code dan ook kan zien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Kan je niet via internet activeren dan? Zo doe ik het altijd.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

stefan001 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 22:39:
Kan je niet via internet activeren dan? Zo doe ik het altijd.
Het gaat er eerst maar om om de goede CD key erin te krijgen.
Waardoor we bij de vraag uitkomen: Waarom moet je die code veranderen? Waarom heb je een andere key ingevuld tijdens de installatie? Welke key is dat? En heb je wel een OEM versie geïnstalleerd?

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 20-04-2007 22:47 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:40
alt-92 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 21:55:
[...]

Nee, want je moet eerst de code gegenereerd door de activatiewizard intoetsen (over de telefoon ja).
Als die vervolgens niet werkt kan je worden doorgeschakeld naar een helpdesk medewerker die die gegenereerde code dan ook kan zien.
Sneller: ipv die hele code intoetsen gewoon paar keer op #### en *** rammen, wordt je binnen 10sec doorverbonden met een medewerker.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
fsfikke schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 22:47:
[...]

Het gaat er eerst maar om om de goede CD key erin te krijgen.
Waardoor we bij de vraag uitkomen: Waarom moet je die code veranderen? Waarom heb je een andere key ingevuld tijdens de installatie? Welke key is dat? En heb je wel een OEM versie geïnstalleerd?
Wat begrijp ik dan verkeerd aan:
Deorgere schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 21:43:
Nu heb ik um geinstaleerd, en wil ik het activeren in Windows, maar iedere keer komt er weer te staan dat ik Windows moet activeren..
:?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

stefan001 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:52:
[...]

Wat begrijp ik dan verkeerd aan:

[...]

:?
Dat er nog een regel staat. Deze namelijk:
Deorgere schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 21:43:
Ik kies dus voor de optie 'Via de telefoon...' en dan productcode wijzigen, dan klik ik ok. En kom ik weer terug bij het scherm waar ik vandaan kwam.
Het lijkt me erop dat de TS eerst de productcode wil wijzigen. Waarom zou ie anders steeds proberen om op 'productcode wijzigen' te klikken ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gewoon ff met Microsoft bellen idd. Dan is je probleem binnen 5 min opgelost.

Het is ook gewoon normaal dat ie niet wil activeren als je de hardware van de PC compleet veranderd hebt. Wel ff netjes eerlijk over zijn bij de vragen die gestelt worden aan de tel.

[ Voor 55% gewijzigd door PilatuS op 21-04-2007 19:52 ]

Verwijderd

fsfikke schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:48:
Het lijkt me erop dat de TS eerst de productcode wil wijzigen. Waarom zou ie anders steeds proberen om op 'productcode wijzigen' te klikken ;)
Als je een legale key hebt (ook al is hij er niet mee geinstalleerd) maakt dat niet uit, leg hun de situatie uit waarom je de illegale gebruikt hebt bij de installatie en lees de legale voor, en ze zullen je wel een manier geven om hem te activeren.

Ik heb zelf een XP prof zo moeten installeren (was ergens anders en had mijn lijstje officiele keys niet mee), dus maar een illegale genomen. Bij thuiskomst was het uiteraard prijs, activatie lukte niet. MS gebeld, alles uitgelegd (dus ook toegegeven dat hij met een illegale key geinstalleerd was), en ze hebben hem toch geactiveerd kunnen krijgen op de goede key.

Zolang je key dus overeenkomt met de windowsversie die je hebt is het geen probleem. Als je met een standaard-download (aka de corporate versie) werkt pakken de key's van home / prof niet, en is de enige mogelijkheid een andere cd bemachtigen en herinstalleren met de goed key (heb ik ook aan de telefoon moeten vernemen, heb mijn keys van msdnaa en had snel een image van een ander gekopieerd om 700meg download uit te sparen, wil dus niet werken)

@fsfikke: heb toch nergens gezegd dat er iets niet klopte? ik wou de TS er alleen op duiden dat het zelfs niet uit maakt dat je met een illegale installeert, als je tijdens het bellen er een uitleg + een geldige serial hebt, dan raak je er toch uit. Waarom ik jou dan quote? Omdat jij het duidelijkste wijst op het wijzigen van de productcode...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 20:22 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:54:
[...]

Als je een legale key hebt (ook al is hij er niet mee geinstalleerd) maakt dat niet uit, leg hun de situatie uit waarom je de illegale gebruikt hebt bij de installatie en lees de legale voor, en ze zullen je wel een manier geven om hem te activeren.

Ik heb zelf een XP prof zo moeten installeren (was ergens anders en had mijn lijstje officiele keys niet mee), dus maar een illegale genomen. Bij thuiskomst was het uiteraard prijs, activatie lukte niet. MS gebeld, alles uitgelegd (dus ook toegegeven dat hij met een illegale key geinstalleerd was), en ze hebben hem toch geactiveerd kunnen krijgen op de goede key.

Zolang je key dus overeenkomt met de windowsversie die je hebt is het geen probleem. Als je met een standaard-download (aka de corporate versie) werkt pakken de key's van home / prof niet, en is de enige mogelijkheid een andere cd bemachtigen en herinstalleren met de goed key (heb ik ook aan de telefoon moeten vernemen, heb mijn keys van msdnaa en had snel een image van een ander gekopieerd om 700meg download uit te sparen, wil dus niet werken)
In wat zeg ik hier allemaal dat dus niet klopt? ;)
fsfikke in "Windows XP activatie"

Pagina: 1