Ik zit met het volgende: ik wil het internet van mijn draadloze modem/router (speedtouch 780 WL) deze is gesitueerd op de begane grond doorsturen naar de zolder. Op de zolder staan 3 computers en inplaats van 3 losse wireless netwerkkaarten te kopen dacht ik gebruik te kunnen maken van de al aanwezige netwerkkaarten in de computers. Wat ik dus wil is het wireless signaal af te vangen op de zolden (kan dit met een 2de draadloze router??) en dan vanaf dit punt weer via een vast netwerk naar de computers gaan met een utpkabel. Ik zeg een 2de draadloze router, maar misschien zijn hier wel veel betere apparaten voor?!?! Graag jullie advies.
Als je nu al een switch hebt: waarom zetje dan geen bridge/accespoint aan die switch?
Hier kun je die bridge zo stellen dat hij het draadloze signaal op de switch zet...
Dit moet wel lukken denk ik
. (ik zeg denk ik omdat ik 100% zeker weet dat het met 1 pc werkt, maar met een switch weet ik het niet helemaal zeker... Ik weet namenlijk niet of de DHCP in de bridge meerdere adressen kan vrijgeven)
Hier kun je die bridge zo stellen dat hij het draadloze signaal op de switch zet...
Dit moet wel lukken denk ik
[ Voor 32% gewijzigd door tim427 op 20-04-2007 21:49 ]
Wat je moet doen is een 3Com accespoint halen die WDS ondersteunt, ik ga er van uit dat jouw Speedtouch dat ook heeft, en dat moet dat zeker gaan werken.
Ik heb dat zelf een jaar gedraait icm een een server ergens op een zolder en dat was best goed te doen.
En daar doet een switch of een DHCP ding verder niets aan af..Just keep in mind which device is doing DHCP and keep it on just on device..
Ik heb dat zelf een jaar gedraait icm een een server ergens op een zolder en dat was best goed te doen.
En daar doet een switch of een DHCP ding verder niets aan af..Just keep in mind which device is doing DHCP and keep it on just on device..
[ Voor 21% gewijzigd door Saab op 20-04-2007 22:08 . Reden: extra informatie ]
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
Een bridge (draadloos naar bedraad) is voor jou de oplossing
Waarom een bridge?straider schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 22:12:
Een bridge (draadloos naar bedraad) is voor jou de oplossing
Die zijn meestal duurder dan een simpele router die ook als bridge ingesteld kan worden (en meestal sowieso het WIFI-deel met het LAN-deel bridget)
IMHO:
Als je in staat bent een kabel naar boven door te trekken, kan je aan die kabel een 2e router hangen en die boven neer zetten. Hou er dan wel rekening mee dat je:
- een andere adresreeks laat uitdelen door de 2e router
- je door die andere adresreeks de computers op het 'eerste' netwerk niet meer kan zien.
Uitgaande van de situatie dat je die kabel boven neer kan leggen is in dat geval een betere optie om daar een wireless AP aan te hangen.
Kan je die kabel niet trekken, dan is de eenvoudigste oplossing om een range extender te gebruiken. Deze heeft alleen stroom nodig. Keep in mind dat je netwerk performance dan wel een goeie drop maakt; meer dan 11mbps zal je niet halen.
Als je in staat bent een kabel naar boven door te trekken, kan je aan die kabel een 2e router hangen en die boven neer zetten. Hou er dan wel rekening mee dat je:
- een andere adresreeks laat uitdelen door de 2e router
- je door die andere adresreeks de computers op het 'eerste' netwerk niet meer kan zien.
Uitgaande van de situatie dat je die kabel boven neer kan leggen is in dat geval een betere optie om daar een wireless AP aan te hangen.
Kan je die kabel niet trekken, dan is de eenvoudigste oplossing om een range extender te gebruiken. Deze heeft alleen stroom nodig. Keep in mind dat je netwerk performance dan wel een goeie drop maakt; meer dan 11mbps zal je niet halen.
Geen Ping, wel Pong
Verwijderd
Bridgen kan soms ook ingesteld worden in je router en/of AP. Dan moeten ze het wel beiden ondersteunen overigens. Gewoon even opzoeken dus in de manuals. Het idee is natuurlijk dat je de router moet laten weten dat ie z'n signaal mag afgeven aan MAC-adress X en je AP dat hij het signaal van MAC-adress X mag bridgen.
Pagina: 1