Midden-toon ingedrukt geweest

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Een aantal jaar geleden heeft onze hond tijdens een wilde bui één van de speakers ongelukkig geraakt. Het gaat om een speciale middentoon uit de Magnat Allribbon 8P serie (versie 2, dus met textiel). Heel voorzichtig hebben we deze zo goed mogelijk proberen 'uit te deuken', maar het resultaat is natuurlijk niet meer mooi te krijgen.

Mijn vraag is of dit een (erg) negatief effect heeft op het geluid van de speaker? Anders wil ik namelijk eens zien dat ik ergens aan een originele vervanger kom. Ik hoor zelf geen verschil, maar ben dan ook geen geoefende luisteraar.

Het gaat om deze MMTL-52 textiel (of MMTL-50 textiel, ik kon geen sluitende informatie vinden) middentoon.

Afbeeldingslocatie: http://www.magnatmuseum.nl/Cliparts/Voorraad%20-%20Onderdelen/Middentoners/MMTL-50%20textiel.jpg

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

joh als je er niks van hoort, wat is dan het probleem? Het zit kennelijk al jaren zo, denk niet dat je je erg druk er nog over moet maken.

[ Voor 43% gewijzigd door sebastius op 20-04-2007 21:37 ]

• matel
Het kan ook gewenning zijn misschien in de loop van de tijd. Wellicht is het verschil wel duidelijk te horen bij een vervangende mid? Het is eigenlijk meer dat ik de speakers in goede staat wil hebben zonder dus afbreuk te doen op geluidskwaliteit. Als een dergelijke beschadiging niet veel uitmaakt kan ik het opzij zetten.

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:15
Zolang de spoel recht in de magneet heen en weer kan wapperen is een gedeukte dome geen probleem. Meettechnisch zou het richtinggedrag wat veranderd kunnen zijn.
Als je het weer bol wil krijgen zou je er voorzichtig de stofzuiger op kunnen zetten. Wel op zn laagste stand en met valse lucht, anders kan je er een nieuwe dome op lijmen.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

Zet eens een plaat op, je versterker in de stand mono en luister even ieder kanaal apart? ;)

Zo'n deukje heeft een minimale invloed op het geluid, als het erg groot zou zijn zou je het natuurlijk al lang gehoord hebben toen het net gebeurd was. Het is vooral esthetisch irritant. D'r zijn ook wel manieren om het weer uit te deuken als het ware, met vacuum dacht ik. Staat vast wel iets over ergens op dit forum. edit: hierboven dus al :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 21:53 ]

• matel
Een stofzuiger erop zetten was het eerste wat ik gedaan heb, maar ik kon het niet meer mooi rond krijgen :) Nou, gelukkig dat het meevalt zo te horen aan jullie reacties.

Verwijderd

thanks voor dit topic, ik heb mijn dali 6006 se kunnen uitdeuken met een stofzuiger :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Das fijn, maar om daarmee nu een topic van dik 3 jaar oud te kicken is nogal ehh... jeweetwel ;)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.