ISO naar HD branden ipv naar bootable DVD

Pagina: 1
Acties:

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 17:34
Hopelijk een korte vraag met een kort antwoord :+

Na gezocht te hebben op het forum en met google, (en met enige kennis in mijn hoofd), vraag ik me af hoe ik een ISO (image) naar een HD 'brand' die ook nog bootable moet zijn. Branden naar een dvd'tje is snel te doen met bv Nero, maar de inhoud kopieeren met bv WinRAR naar een HD maakt deze schijf niet automatisch bootable gok ik..

Kan dit, en hoe doe ik dit (ook alweer? 8)7 )

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 17:34
Laat maar |:(

De HD is wél bootable als je een ISO uitpakt met WinRAR naar een active HD.. alleen dan krijg je natuurlijk problemen met wat C: en D: etc is..

Als ik mijn huidige D: tijdelijk de 1e HD maak, daarop een XP/Vista installatie zet, en dan wil installeren op mijn huidige C: (dat is dat dus D: of E:), dan raakt hij toch in de war na de 1e reboot? (na de 1e reboot wil ik dan de installatie-partitie weer op C: zetten, als dat al kan..)

Naja slotje, tenzij iemand nog antwoord wil geven op bovenstaand stukje :P anders koop ik morgen gewoon een pak DVD's :/

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Nee, dit gaat je niet lukken. Ik denk dat je dit stiekem ook helemaal niet wil maar dat je iets probeert te doen wat helemaal niet de bedoeling is. Al is het alleen maar omdat de DVD standaard zoveel afwijkt van de HDD standaard dat dit helemaal niet mogelijk is. Als je het achterliggende probleem nog wil toelichten is er wellicht een oplossing waar je wel iets mee kan ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate