Toon posts:

Net nieuwe computer reboot uit het niets

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Net is mijn nieuwe systeem binnen gekomen en na alles aangesloten te hebben en de oc opgestart te hebben start hij doodleuk na een x aantal minuten opnieuw op.

Diverse programmas geinstalleerd om de core temps in de gaten te houden. blijft gewoon koel. (30 graden)

mijn systeem :

Cooler Master Aluminium keyboard - USB € 22,22 € 22,22 N
1 Xion XON-303 Onyx Zwart € 71,50 € 71,50 N
1 INTEL Core2Duo E6600 (S775 - 1066MHz - 2x2 MB)2,40 € 264,06 € 264,06 N
1 Zalman CNPS 9500 AT (Socket 775) € 36,98 € 36,98 N
1 Samsung (16x/48x - intern - IDE - bulk) Zwart € 14,63 € 14,63 N
1 DVD±RW NEC AD-7173 - Bulk - Zwart € 27,61 € 27,61 N
1 Microsoft Windows XP PRO - NL - OEM € 115,12 € 115,12 N
1 Cardreader Apacer 16-in-1 - intern 3,5" - Zwart € 10,17 € 10,17 N
1 Asus EN8800 GTX - 768 MB - PCIe - TV+2xDVI € 474,65 € 474,65 N
1 ASUS P5B (i965 - S775) € 92,89 € 92,89 N
1 650 Watt PSU - Cooler Master eXtreme Power € 65,71 € 65,71 N
1 PC2-5400 - 1 GBx2 - DDR2 - Corsair TWINX C4 € 155,38 € 155,38 N
1 Apacer Handy Steno HA202 - 2 GB € 29,30 € 29,30 N
1 Assemblage compleet systeem (t/m 31 mrt gratis!) € 0,00 € 0,00 1
1 Installatie besturingssysteem (t/m 31 mrt gratis!) € 0,00 € 0,00 1
2 Hitachi 320 GB T7K500 5032VLA360 (SATA300 - 16 MB) € 70,69 € 141,38

Het rare is dat na een keer opnieuw opstarten hij dik een half uur stabiel bleef . BOEM uit het niets. Weer rebooten. Ik in in de computer eigenschappen dat vinkje uit gezeten van opnieuw opstarten bij foutmeldingen. Nog steeds rebooten..

Ik weet echt niet waar ik naar moet kijken.. enig idee wat het probleem kan zijn ? Computer is echt net afgeleverd en heb er totaal niets mee gaan.. Windows is vooraf geinstalleerd..

Computer is inelkaar gezet door een bedrijf. Natuurlijk contact opnemen met het bedrijf (aangezien dit dus echt niet hoort/kan) maar als ik het zelf kan oplossen. first thing to do natuurlijk..

Bedankt.

Verwijderd

Alle connectors nagelopen? Die op je harde schijf? Mobo??

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Bellen naar die mensen. Grote kans dat als je het nog meer naar de knoppen helpt en ze merken het, dat je kan fluiten naar je garantie.

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
Net kwam ik erachter dat het rebooten pas gebeurde nadat ik aan de zijkant van de kast een usb stick had ingeplugd.

Na deze verwijderd te hebben loopt het systeem nu alweer ongeveer 30 minuten stabiel.

Misschien dat de interne usb poort kortsluiting oid maakt.. ik laat het systeem gewoon aanstaan en kijken wat er gebeurd.

Verder lijkt het me idd niet verstandig om zelf de kast open te maken en kijken wat er hardwarematig mis kan zijn aangezien de garantie dan idd kan vervallen.. ( niet dat ik een leek ben op dat gebied maar goed..) Verder denk ik dat deze mensen (toch best een bekend bedrijf) alles goed geinstalleerd hebben, natuurlijk zijn fouten menselijk en neem ik het bedrijf niets kwalijk. Zij doen immers hun uiterste best om de klant tevreden te stellen!

Het is gewoon een beetje balen dat een systeem dat 1800 eu gekost heeft zo raar doet nadat ik het net binnen heb..

Evengoed even kijken ofdat het nu stabiel blijft na verwijderen van de stick.

Stick geeft overigens geen problemen in mijn andere pc ( waarmee ik nu op internet zit)

Misschien heb ik te snel een topic geopend , mja , beetje gefrustreerd denk ik..

Bedankt in idd geval..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. , erg vreemd allemaal.

Computer draait de hele nacht zonder problemen.. ga ik net gewoon een beetje internetten. Reboot hij weer gewoon uit het niets..

Daarna start hij gewoon op , maar zodra het windows scherm tevoorschijnkomt reboot hij vrolijk weer.

Wat kan het probleem zijn ? Windows maar een keer opnieuw installeren of ?

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-01 22:33
Kijk eens naar de temperaturen voltages van je processor, moederbord en geheugen.

Het is nog vroeg :O

[ Voor 35% gewijzigd door mastair op 21-04-2007 08:26 ]

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:24
Ik denk inderdaad ook aan Voltages, misschien is je voeding wel niet helemaal helder?

Verwijderd

Niet verder prutsen, zo snel mogelijk terug brengen en door hun laten oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de adviezen.

Ik ga maandag gelijk contact opnemen met het bedrijf.

Verwijderd

Spontane reboots komen uit eigen ervaring vaak door kortsluiting of geheugen dat niet op de QVL van het mobo staat. Ik zou je moederplank maar even uit de kast halen en even op een tafel oid. testen. Weet je gelijk waar je probleem zit.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, naar aanleiding van het probleem maar even naar de winkel terug gegaan.

Nieuwe Tagan 500W voeding erin gezet (volgens de verkoper was deze zeker beter dan coolermaster voeding en sterker)

Kom ik thuis , alles aangesloten.. Zelfde probleem. Alleen nu krijg ik soms ook nog een blauw sscherm waarin windows mij laat weten opnieuw op te moeten starten.

Asus bios daarvoor geupdate naar versie 1102 geloof ik. Nieuwe versie van de asus site.

Windows opnieuw geinstalleerd maar nog steeds problemen met spontaat rebooten.

Ik word hier een beetje moe van en begin te twijfelen aan de degelijkheid/stabiliteit van het asus moederbord.

Na wat rond gekeken in de search blijkt dat meerdere mensen hier last van hebben. Is er iemand die mij met die probleem kan helpen (uit de search wordt ik ook niet veel wijzer). Mocht dit probleem niet opgelost worden dan mogen ze die kast komen halen en een nieuw moederbord plaatsen.

Iemand advies, tips kwa moederbord?

Excuses voor een ietwat gefrustreerde post. Jullie kunnen hier uiteraard niets aan doen... Hopelijk leest iemand deze post die mij kan helpen om van het probleem af te komen ..

Bedankt!

Verwijderd

Ik ben in bezit van de P5B-E moederbord, heb ook last van vage reboots, al komt het hier minder regelmatig voor.
Wel is het zo bij mijn type-moederbord, dat de northbrigde gigantisch heet wordt (alsin: je vinger niet eens een volle seconde op het koelblok te kunnen houden...)
Ik ben bezig om een nieuwe koeler aan te schaffen in de hoop dat het het probleem oplost.
Misschien is dit ook aanwezig bij jouw moederbord?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

De symptonen die je pc vertoont lijken op een hardware probleem.
Wil je echter software matige oorzaken uitsluiten, kijk dan eens bij de event viewer.
Mocht er software zijn die moeilijk doet, dan moet je dat daar kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.., erg frappant allemaal.

Windows opnieuw geinstalleerd, alle benodigde drivers geinstalleerd en er is niets aan de hand.. Windows draait nu al een uur of 8 zonder problemen en stabiel. ( wow , wel 8 \uur..)

Erg raar allemaal.. ben benieuwd wat er gebeurd na een paar dagen...

Verder , sja, weinig aan dit probleem te doen, de oorzaak is niet echt duidelijk.. maar eens kijken bij event viewer inderdaad, hopelijk is het een software matig probleem aangezien er nu allemaal niets aan de hand is.. misschien bepaalde drivers die elkaar dwars liggen ofzo ?!

Verder nog even gevoelt aan de northbridge maar deze wordt niet zo heet als Hendrik beschrijft. Kan ook zijn dat ik vuurvaste handen heb gekregen door las werkzaamheden :)

Verder toch een uurtje of wat Ghost Recon gespeeld op volle kwaliteit en heb t idee dat t systeem nu aardig stabiel is.. maar we zullen zien wat de komende dagen gaan brengen..

Verwijderd

Topicstarter
Nou breekt mijn klomp,

Eergisteren de pc netjes uitgezet voordat ik ging slapen. De volgende dag wilde ik hem opstarten.. De pc doet niets meer.. Zodra ik de power button indruk draaien de ventilatoren 0,5 seconde en meer niet.. Verder branden alle fanlights ook 0,5 sec. Daarna druk ik op de powerknop en doet de pc zelfs dat niet meer..

Kast opengehaald, batterijtje eruit gehaald en 2,3 minuten gewacht. Kast weer dichtgeschroeft en weer hetzelfde.

Misschien heeft dit te maken met de bios die geupdate is? Wat overigens raar is omdat de pc na het updaten meerdere malen opnieuw opgestart is. Verder is er echt niets raars met de pc gebeurd..

Wat denken jullie ervan ?
P5B bordje overleden om 1 of vage reden ? Voeding is net vervangen door een nieuw Tagan 500W exemplaar.. Of moet er iets aangepast worden ivm updaten Bios..?

*edit, typo*

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 15:56 ]

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:12
Weer terug naar de winkel gaan en hem nu volledig laten nakijken en testen onder de garantie. Er is gewoon iets nooit goed geweest (vermoedelijk toch het mobo, gezien de symptomen en het feit dat de voeding is uitgesloten).

PV Output

Verwijderd

Topicstarter
Contact opgenomen met de winkel.. ze zouden me terug bellen deze middag. Het is nogal ver rijden (1,5 uur voor mij...) opsturen is geen optie dus dan maar iets regelen met het bedrijf kwa ophalen oid..

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Kan nooit zo erg zijn als bij mij :P. Had ik na 4 weken wachten eindelijk mijn pc, begint na 2 weken mijn voeding te ratelen. Teruggebracht, sowieso wachttijd van 2 weken. Bel ik 2 weken later op, krijg ik te horen dat mijn moederbord kapot is. Het bestellen duurt een week. Ik bel weer terug, zeggen ze: Ja, we komen er nu achter dat de voeding kapot is. Ik: Duh, daar heb ik hem voor gebracht 8)7
Maja, nu wel een gratis nieuwe voeding van 480w en een nieuw moederbord :*)

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 08:20:
Hmm. , erg vreemd allemaal.

Computer draait de hele nacht zonder problemen.. ga ik net gewoon een beetje internetten. Reboot hij weer gewoon uit het niets..

Daarna start hij gewoon op , maar zodra het windows scherm tevoorschijnkomt reboot hij vrolijk weer.

Wat kan het probleem zijn ? Windows maar een keer opnieuw installeren of ?
Ja heb ik laaste tijd ook last van, pc graast hele nachten (en dagen) @ full load, maar zodra ik er dan op verder zit krijg ik een freeze en soms ook een reboot.

Wat kan de oorzaak zijn tussen het verschil freezen of rebooten ?
Want een freez en een reboot is toch anders :)

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Pagina: 1