Ik heb sinds vandaag het volgende probleem met de pc op mijn werk:
De bevriest na een tijdje en reboot dan automatisch of soms sluit windows in 1 sec af(zonder afsluit scherm) maar blijft de pc wel aan staan.....
Ik ben om de oorzaak te achterhalen maar eens de event viewer ingedoken en kwam een tweetal rare foutmeldingen tegen.
De eerste fout was een toepassingsfout:
De tweede fout was een systeem fout.
Het rare is echter dat de support site van miscrosoft noch google de foutmelding kennen, of delen van de foutmelding. Ik kan nergens vinden wat de CAILI service inhoud en wat het doet.
Omdat ik niks weet over deze service, kan ik ook vrij weinig met de foutmelding:
Ook verdere suggesties over mogelijke oorzaken van het bevriezen en opnieuw opstarten zijn welkom.
Ik zal hieronder nog wat specificaties van de desbetreffende pc proberen te geven.
Erg precies kan ik nu helaas niet zijn omdat ik de scecifiacties niet uit mijn hoofd ken en nu niet op mijn werk ben.
Edit: Ben ondertussen weer even langs me werk gegaan en heb een paar specs opgezocht. Het merk en Watt van devoeding heb ik niet kunnen vinden, ik geloof dat het een asus voeding is.
CPU: AMD athlon 64 X2 Dual Core processor 4400+
Moederboard: Asus A8R32-MVP Deluxe
Geheugen. 2.75 gn.
Voeding: Aopen 300 Watt.
Videokaart: Nvidea Geforce 6600 GT(geloof ik).
Voor de rest hangt er een usb hub aan.....
Niet erg gedetaileerde informatie dus, maar wat ik wel weet is dat de pc nauwelijks 3 kwart jaar oud is. Problemen met de voeding etc lijken mij daarom niet erg waarschijnlijk omdat er eigenlijk alleen maar kwaliteitsspul in de pc zit.
Wel moet ik zeggen dat de pc tot 2 maanden terug dag en nacht aan heeft gestaan.
Kan iemand mij helpen met dit irritante probleem?
edit: OS = windows xp home edition.
De bevriest na een tijdje en reboot dan automatisch of soms sluit windows in 1 sec af(zonder afsluit scherm) maar blijft de pc wel aan staan.....
Ik ben om de oorzaak te achterhalen maar eens de event viewer ingedoken en kwam een tweetal rare foutmeldingen tegen.
De eerste fout was een toepassingsfout:
Het is wel duidelijk dat deze fout wat met het register te maken heeft, ik denk dat deze foutmelding gewoon komt door het verkeerd afsluiten?Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: Userenv
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1517
Datum: 20-4-2007
Tijd: 17:33:53
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: ZWART
Beschrijving:
Windows heeft het register van gebruiker ZWART\Eigenaar opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.
Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.
De tweede fout was een systeem fout.
Het rare is echter dat de support site van miscrosoft noch google de foutmelding kennen, of delen van de foutmelding. Ik kan nergens vinden wat de CAILI service inhoud en wat het doet.
Omdat ik niks weet over deze service, kan ik ook vrij weinig met de foutmelding:
Kan iemand mij uitleggen wat de CAILI service inhoud en of dit een mogelijke veroorzaker van het bevriezen van de pc kan zijn?Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7000
Datum: 20-4-2007
Tijd: 17:36:13
Gebruiker: n.v.t.
Computer: ZWART
Beschrijving:
De CAILI-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Ook verdere suggesties over mogelijke oorzaken van het bevriezen en opnieuw opstarten zijn welkom.
Ik zal hieronder nog wat specificaties van de desbetreffende pc proberen te geven.
Erg precies kan ik nu helaas niet zijn omdat ik de scecifiacties niet uit mijn hoofd ken en nu niet op mijn werk ben.
Edit: Ben ondertussen weer even langs me werk gegaan en heb een paar specs opgezocht. Het merk en Watt van devoeding heb ik niet kunnen vinden, ik geloof dat het een asus voeding is.
CPU: AMD athlon 64 X2 Dual Core processor 4400+
Moederboard: Asus A8R32-MVP Deluxe
Geheugen. 2.75 gn.
Voeding: Aopen 300 Watt.
Videokaart: Nvidea Geforce 6600 GT(geloof ik).
Voor de rest hangt er een usb hub aan.....
Niet erg gedetaileerde informatie dus, maar wat ik wel weet is dat de pc nauwelijks 3 kwart jaar oud is. Problemen met de voeding etc lijken mij daarom niet erg waarschijnlijk omdat er eigenlijk alleen maar kwaliteitsspul in de pc zit.
Wel moet ik zeggen dat de pc tot 2 maanden terug dag en nacht aan heeft gestaan.
Kan iemand mij helpen met dit irritante probleem?
edit: OS = windows xp home edition.
[ Voor 6% gewijzigd door hunters op 24-04-2007 20:16 . Reden: specs gezocht ]