[XP Home] pc bevriest, en reboot vanzelf

Pagina: 1
Acties:

• hunters
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb sinds vandaag het volgende probleem met de pc op mijn werk:
De bevriest na een tijdje en reboot dan automatisch of soms sluit windows in 1 sec af(zonder afsluit scherm) maar blijft de pc wel aan staan.....
Ik ben om de oorzaak te achterhalen maar eens de event viewer ingedoken en kwam een tweetal rare foutmeldingen tegen.
De eerste fout was een toepassingsfout:
Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: Userenv
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1517
Datum: 20-4-2007
Tijd: 17:33:53
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: ZWART
Beschrijving:
Windows heeft het register van gebruiker ZWART\Eigenaar opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.
Het is wel duidelijk dat deze fout wat met het register te maken heeft, ik denk dat deze foutmelding gewoon komt door het verkeerd afsluiten?

De tweede fout was een systeem fout.
Het rare is echter dat de support site van miscrosoft noch google de foutmelding kennen, of delen van de foutmelding. Ik kan nergens vinden wat de CAILI service inhoud en wat het doet.
Omdat ik niks weet over deze service, kan ik ook vrij weinig met de foutmelding:
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7000
Datum: 20-4-2007
Tijd: 17:36:13
Gebruiker: n.v.t.
Computer: ZWART
Beschrijving:
De CAILI-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Kan iemand mij uitleggen wat de CAILI service inhoud en of dit een mogelijke veroorzaker van het bevriezen van de pc kan zijn?

Ook verdere suggesties over mogelijke oorzaken van het bevriezen en opnieuw opstarten zijn welkom.

Ik zal hieronder nog wat specificaties van de desbetreffende pc proberen te geven.
Erg precies kan ik nu helaas niet zijn omdat ik de scecifiacties niet uit mijn hoofd ken en nu niet op mijn werk ben.

Edit: Ben ondertussen weer even langs me werk gegaan en heb een paar specs opgezocht. Het merk en Watt van devoeding heb ik niet kunnen vinden, ik geloof dat het een asus voeding is.

CPU: AMD athlon 64 X2 Dual Core processor 4400+
Moederboard: Asus A8R32-MVP Deluxe
Geheugen. 2.75 gn.
Voeding: Aopen 300 Watt.
Videokaart: Nvidea Geforce 6600 GT(geloof ik).
Voor de rest hangt er een usb hub aan.....

Niet erg gedetaileerde informatie dus, maar wat ik wel weet is dat de pc nauwelijks 3 kwart jaar oud is. Problemen met de voeding etc lijken mij daarom niet erg waarschijnlijk omdat er eigenlijk alleen maar kwaliteitsspul in de pc zit.
Wel moet ik zeggen dat de pc tot 2 maanden terug dag en nacht aan heeft gestaan.

Kan iemand mij helpen met dit irritante probleem?

edit: OS = windows xp home edition.

[ Voor 6% gewijzigd door hunters op 24-04-2007 20:16 . Reden: specs gezocht ]

• hunters
Een klein kickje.....
Heeft niemand ervaring met dit probleem of deze foutmeldingen, en dan in speciaal die CAILI-service melding?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Welk OS draai je?
Meldt dat in een Topicreport en dan zetten we dat er nog bij. Denk er volgende keer wel op bij het verzinnen van een topic titel, zie de WOS Policy bovenaan.

Verder: Als je zelf bij Services kijkt, staat die Service er dan bij?
Of als je msconfig gebruikt om de niet-MS services uit te filteren?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• hunters
alt-92 schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:36:
Welk OS draai je?
Meldt dat in een Topicreport en dan zetten we dat er nog bij. Denk er volgende keer wel op bij het verzinnen van een topic titel, zie de WOS Policy bovenaan.

Verder: Als je zelf bij Services kijkt, staat die Service er dan bij?
Of als je msconfig gebruikt om de niet-MS services uit te filteren?
Ik heb in mijn TS de OS erbij gezet: Windows xp home edition SP2.
Ik heb op dit moment geen toegang tot de desbetreffende pc omdat ik nu niet op mijn werk zit, ik zal echter zo snel mogelijk mijn resultaten posten.
Ik denk echter dat het geen windows service is omdat microsoft me er niks over kon vertellen. Ook google leverde niks op, evenmin GoT.
Maar ik zal daar binnenkort uitsluitsel over geven.

edit: De service is dus niet een microsoft service, hij staat wel bij services in msconfig.

[ Voor 5% gewijzigd door hunters op 24-04-2007 20:17 ]

• hunters
Kleine kick met wat extra informatie:
De voeding is een Aopen 300 Watt.
CAILI staat inderdaad bij services, als een onbekende service die gestopt is.
Het is geen windows service.

Edit: Ik ben er ondertussen achter dat het een service van een flash cardreader is.
Dit is vreemd omdat er bij mijn weten geen cardreader in de des betreffende pc zit....
Enkel een usb hub.

[ Voor 35% gewijzigd door hunters op 24-04-2007 20:19 ]

Verwijderd

CAILI = related to CarryIco Software, installed by a flash card reader driver setup utility.
Bron: CastleCops :)

• hunters
Ik denk dat ik je net voor was met mijn edit....
Zag het ook net, het rare is dat er helemaal geen cardreader in de pc zit....

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is die 300 watt voeding gewoon niet te licht?
Ik zou voor de grap eens bij Antec de PSU calculator proberen om een idee te krijgen :)

http://www.extreme.outervision.com/powercalc.jsp

Die register waarschuwing is niet echt iets bijzonders, XP is slim genoeg om het een aantal keren achter elkaar te proberen; uiteindelijk slaat ie toch al je gegevens op.

De CAILI service kan je ook op handmatig zetten, als er dan niks meer tevoorschijn komt in je logs is dat genoeg.

[ Voor 43% gewijzigd door alt-92 op 24-04-2007 20:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• hunters
alt-92 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:44:
Is die 300 watt voeding gewoon niet te licht?
Ik zou voor de grap eens bij Antec de PSU calculator proberen om een idee te krijgen :)

http://www.extreme.outervision.com/powercalc.jsp

Die register waarschuwing is niet echt iets bijzonders, XP is slim genoeg om het een aantal keren achter elkaar te proberen; uiteindelijk slaat ie toch al je gegevens op.

De CAILI service kan je ook op handmatig zetten, als er dan niks meer tevoorschijn komt in je logs is dat genoeg.
Volgens die calculator is 300 Watt veel te weinig, de pc heeft echter een hele tijd probleemloos gedraaid.
Verder is de pc samengesteld en in elkaar gezet door een professioneel bedrijf, dus ik neme aan dat dat bedrijf wel overwogen voor (maar) 300 Watt hebben gekozen.

Ik heb vandaag ff met een bus lucht de heatsinks etc schoongeblazen, kijken of dat wat op gaat lossen, verwacht het eigenlijk niet.

edit: Ik zal proberen die service op handmatig te zetten, iemand suggesties hoe? ik heb namelijk geen idee....

[ Voor 32% gewijzigd door hunters op 24-04-2007 20:57 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zelfs als je de Antec calculator met een korrel zout neemt (ze willen uiteraard graag jou een voeding verkopen ;) ) zou je toch moeten zien dat 300 watt misschien wat krap bemeten is.
Rare uitvallers kunnen dan ook voorkomen, uit persoonlijke ervaring.

• hunters
alt-92 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:56:
Zelfs als je de Antec calculator met een korrel zout neemt (ze willen uiteraard graag jou een voeding verkopen ;) ) zou je toch moeten zien dat 300 watt misschien wat krap bemeten is.
Rare uitvallers kunnen dan ook voorkomen, uit persoonlijke ervaring.
Als de problemen aan houden ga ik inderdaad maar eens kijken of me baas er mee eens is om een nieuwe voeding te proberen. Ik ga ook dat computer bedrijf maar eens bellen en vragen waarom ze zo;n krappe voeding hebben gekozen.....

Het rare is echter dat de pc een hele tijd zonder problemen heeft gedraaid, en dat die foutmeldingen altijd verschijnen bij de reboot van de pc(dus als hij eerst bevroren is en daarna reboot).
Daarom sluit ik zelf een softwarematige fout nog niet helemaal uit. Een verse installatie gaat voorlopig echter nog niet lukken omdat we de pc gewoon te hard nodig hebben, en vooral de data...

[ Voor 24% gewijzigd door hunters op 24-04-2007 21:01 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja, echte softwarematige fouten zijn over het algemeen nogal duidelijk.

Zorg in ieder geval dat je de reboot on error bij een BSOD uit hebt staan.
Zie onze Windows XP en 2000 BSOD guide

Als daar geen nuttige info uitkomt denk ik dat je het toch in hardware moet gaan zoeken, waarbij ik eerlijk gezegd je voeding als prime suspect in m'n hitlist heb staan ;)

Pagina: 1