AM2 stock koeler = 939 stock koeler ??

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 14:43
Vind hier na aardig te hebben gezocht toch geen eensluidend antwoord op:
Is een stock AMD koeler afkomstig van een Socket AM2/3800+ identiek aan die van een 939/3200+? Het is me puur om het fysieke passen te doen, niet zozeer om koelprestaties...

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
oops sorry had vraag verkeerd gelezen, volgens mij passen deze wel gewoon

[ Voor 184% gewijzigd door Sjoerd op 20-04-2007 19:14 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Nee deze koelers hebben wee een andere manier van monteren, en tevens zijn de gaten op het moederbord niet hetzelfde dus niet uitwisselbaar.
Als je bijvoorbeeld een koeler van zalman hebt zitten hier verloopstukken bij, maar bij een stockkoeler niet omdat deze speciaal voor een soort socket bedoeld is.

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
wealthy_beggar schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:16:
Nee deze koelers hebben wee een andere manier van monteren, en tevens zijn de gaten op het moederbord niet hetzelfde dus niet uitwisselbaar.
Als je bijvoorbeeld een koeler van zalman hebt zitten hier verloopstukken bij, maar bij een stockkoeler niet omdat deze speciaal voor een soort socket bedoeld is.
Bij mijn x2 stock koeler zaten ook 2 verleng stukjes :? vandaar dat ik ervan uit ging dat dit wel ging passen?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Fout. AM2 = 939 koeler. Kijk maar bijvoorbeeld hierzo: http://www.zalmanusa.com/ en kijk naar de installation movie

@TS: het past dus gewoon!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 14:43
hmm, nog niet eensluidend...

Ik weet dat stock koelers voor verschillende sockets doorgaans verschillen maar omdat nu blijkt dat een gekochte koeler die voor AM2 bestemd zou moeten zijn identiek lijkt aan één voor Skt 939 die ik nog had liggen twijfel ik....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:22
Sinds AMD is overgestapt op een plastic houder rond de socket en de cooler niet bevestigd wordt aan de socket, maar dat standaard plastic ding, maakt die hele socket niets meer uit bij standaardcoolers die van die methode gebruik maken. Of er nou 754, 939 of AM2 binnenin dat rekje hangt maakt niet uit.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:56
De bracket is bij AM2 van 4 naar 2 bevestigingspunten gegaan, de clip voor de cooler is echter hetzelfde gebleven

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Pfff, voor je zo stellig dingen gaat beweren alsof het feiten zijn kun je volgende keer beter eerste ff checken of je het wel bij het rechte eind hebt. Zo zaai je alleen maar verwarring.
(Het is niet zo erg, maar zoals dit gebeurd het heel vaak, wat erg verwarrend en storend kan zijn als je het niet weet.)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Pagina: 1