[XP] Na aflsuiten start PC vanzelf opnieuw op!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 09:23
Ik heb net een nieuwe PC in elkaar gezet maar er is iets raars mee aan de hand. Als ik de PC afsluit dan lijkt hij dit gewoon te doen. Maar als hij 5 seconden lang uit is gaat hij spontaan weer aan!

Ik heb de FAQ gelezen en search gebruikt maar het probleem blijft zich voor doen!

Specs:
Gigabyte GA-965P-DS3
E6400 Core2Duo
8800 GTS
2gig DDR2 Kingston ram
Windows XP SP2 Pro

Ik heb al gekeken naar WOL settings in de bios maar die staan volgens mij uit (Onboard LAN boot rom?)

Dan staat er vaak iets over APM (Advanced Power Management) dat vaak conflicten geeft, ik kan dit alleen niet vinden??

Ook heb ik USB power saving uitgezet.

Heb geprobeert zonder de LAN kabel erin af te sluiten maar dat helpt ook niet.

Wat wel raar was is dat hij eerst maar 1024MB ram aangaf en nadat ik ze extra had aangeduwt wel 2gig aangaf...

Ik hoop dat jullie heir iets aan hebben. Als je meer info nodig hebt roept u maar!

• Penetrator
Als ik de PC uitzet met de switch aan de achterkant en hem dan weer aanzet, start hij niet vanzelf op...

• Penetrator
Ik heb net mijn Rammetje er 1 voor 1 uitgehaald maar nogsteeds blijft de PC spontaan opstarten!

• Somora
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02-2025
Heb je toevallig een andere voeding bij de hand? Ik had namelijk een paar maanden geleden hetzelfde probleem. Nieuwe voeding en het was verholpen :)

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Offtopic: Je bent al ruim 6 jaar lid, dan zou je toch inmiddels moeten weten dat er een editknop boven je post zit.

Ontkoppel je toetsenbord is en of alle usb apparaten. Misschien dat daar het probleem zit.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Penetrator
Xadeon schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 21:53:

Ontkoppel je toetsenbord is en of alle usb apparaten. Misschien dat daar het probleem zit.
Ook al gedaan, helpt niet.
Zojuist nieuwste BIOS geprobeert. Ook niets.

Zou het helpen om Windows opnieuw te installeren? Of is het denk je een hardware probleem?

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Nou denk dat dit toch echt een hardware probleem is. Zoals Somora al aangaf, het kan dus ook aan je voeding liggen. Dus als je een 2e compatible voeding bij de hand hebt.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Penetrator
Helaas geen extra 450 Watt Voeding bij de hand. Een andere manier waarop ik kan checken of eht aan mijn voeding ligt?

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Zet jij de computer uit dmv het knopje en of gewoon via windows?

edit: weet niet of je er al hebt gekeken, maar staat de WOL-setting ook uit bij de eigenschappen van je netwerkkaart?

[ Voor 49% gewijzigd door Xadeon op 21-04-2007 00:13 ]

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-02 10:49
Kijk eens in je bios of boot on lan e.d. uitstaan en aangezien het een nieuw systeem is. Is je power knopje misschien kapot ?
Die kun je voor de zekerheid nog even lostrekken om te controleren of die het spontane booten veroorzaakt.

• Penetrator
edit: weet niet of je er al hebt gekeken, maar staat de WOL-setting ook uit bij de eigenschappen van je netwerkkaart?

Kijk eens in je bios of boot on lan e.d. uitstaan en aangezien het een nieuw systeem is. Is je power knopje misschien kapot ?
Die kun je voor de zekerheid nog even lostrekken om te controleren of die het spontane booten veroorzaakt.

Goeie tips allemaal maar probleem blijft hetzelfde! :'(

edit: Heb net alles eruit getrokken incl vid kabel en toen proberen af te sluiten. Maar zonder succes
Wat me wel opviel was dit:
Als ik nu mijn pc uit wil krijgen moet ik hem afluiten en voordat hij weer opnieuw vanzelf aan gaat hem uitzetten met de knop op de voeding. Als ik hem vervolgens na 30sec weer aanzet blijft hij uit! Maar als ik de switch te snel (1-2 sec) weer aan zet start hij wel weer uit het niets op.

Misschien dat jullie hier iets aan hebben...

[ Voor 36% gewijzigd door Penetrator op 21-04-2007 00:50 ]

• Penetrator
Ik heb net geprobeert een andere voeding (Coolermaster realpower 450W) er op aan te sluiten. En toen deed hij het nogsteeds.
Nu moet het toch wel iets zijn met het mobo? (Misschien topic verplaatsen? :P)
Ben ook naar de lokale computerboer mee geweest, maar die konden het ook niet zomaar oplossen.
Nu wacht ik nog op een mailtje terug van gigabyte...

Ondertussen zijn jullie wijzen adviezen nogsteeds van harte welkom! :D

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Heb je de PC overgeklokt ? Zoja, probeer het eens met een stuk minder ge'OCed. Had ongeveer hetzelfde met m'n Asus P5B Deluxe/WiFi. Beetje rommelen met de OC-settings en weg probleem ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Penetrator
PC is nooit geOCed geweest. Dus lijkt me heel sterk...

• Penetrator
Niemand die enig idee heeft dus? ;(

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Als het niet aan de configuraties ligt, niet aan je netwerkkaart en niet aan je voeding. Dan blijft er nog 1 ding over, je moederbord. Wat je dan nog zou kunnen proberen, is een BIOS reset. Anders moet je 'm terug brengen of nog hopen dat Gigabyte tijdig een antwoord/oplossing voor je heeft.

Pagina: 1