Printer driver installatie herkent de usb printer niet

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb hier een probleem met het installeren van de drivers van mijn hp 6110. Als de instalatie op 63% is vraagt hij of ik de printer usb kabel in de computer wil drukken. Nadat ik dit gedaan hebt wordt de printer niet gezien en gaat de installatie ook niet verder.
Als ik de instalatie afbreek prutteld hij nog wel iets door maar kennerlijk voltooit hij de instalatie procedure niet helemaal.

De printer wordt wel toegevoegd en is als printer ook wel bruikbaar, daar geen problemen. Die zitten pas in de scanfunctie van de all-in-one printer. Ik kan niet de scan knop gebruiken op de printer zelf. Je weet wel dat je op de printer op scan drukt en dat dan op de computer de HP software wordt geopend en je het gescande plaatje in beeld ziet.

Als ik handmatig de hp software start en vanuit het programma een scan opdracht geeft is er niets aan de hand.

Het lijkt erop dat ik een stukje software mis die het verkeer afluisterd dat de printer zend. Ik mis ook een vrij bekend hp icoontje in mijn systray.

Ik heb al 10 keer de drivers gedownload, de vorige instalatie verwijderd en het nog eens geinstalleerd. Verschillende talen geprobeerd. Andere usb aparaten eerst losgekoppeld. Niets lijkt effect te hebben.

Heeft iemand een idee welke richting ik op moet?

...

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:02
Kijk eens of je de software van de OfficeJet 5610 kan gebruiken?
Dat is een nieuwer pakket, wel volledig compatibel met de 6110.
Wel eerst de oude software volledig verwijderen.
By the way: het is wel eens handig als je in je startpost zet welk OS je gebruikt.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet