Ubuntu 7.04 + broadcom (linksys) wifi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb pas een nieuwe pc in elkaar gezet, met linksys wireless kaartje erin (lekker gangbaar dacht ik zo).

En nu wilde ik ubuntu 7.04 installeren, zo gezegd zo gedaan, maar internet verbinding krijgen ho maar. Hij zegt dat er een broadcom bmc 4306 chipset inzet, wat wel eens kan kloppen want windows geeft ook broadcom aan. Mijn AP is beveiligd met wep, maar daar kan het niet aan liggen want het onbeveiligde netwerk van de buren doet het ook niet.

Ik zie dat er meer problemen met broadcom chipsets zijn, maar kom verder niet op een antwoord. Als ik mijn specifieke broadcom chipset 4306 intoets bij google, komen er een hoop spaanse websites uitrollen (maar ik spreek een hoop talen maar spaans, nee).

Iemand hetzelfde euvel gehad en hoe kan het verholpen worden?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze how to was met een beetje zoeken makkelijk te vinden:

http://ubuntuforums.org/s...t=185174&highlight=BCM430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaat er precies niet goed? Wil je hulp krijgen, dan zal je iets specifieker moeten zijn...

Zegt dmesg / log iets over je broadcom?

Wat doet iwconfig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

1. Werkt ie onder Windows wel (als in: kan je surfen op je WLAN?)
2. Heb je bij het installeren van je kaartje gecheckt of alle draadjes goed werden aangesloten?
3. Heeft je kaartje een software radio switch?
4. Heb je ndiswrapper al geprobeerd? De bcm43xx driver is een project dat een opensource reverse-engineered driver produceert maar die is nog niet altijd even productie-ready.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Sorry, het is al gelukt... En wel door 'bcm43xx_compwiz18.1-all.deb' te installeren die hier te vinden is.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Des te beter ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1