[XP] zwart scherm na "loading"

Pagina: 1
Acties:

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik ben in het bezit van volgende notebook, namelijk een "HP Pavilion ZE5500". Deze is op zich bijzonder problematisch gebleken, nu heb ik mijn zoveelste probleem maar helaas is deze keer de garantie verlopen. Een tijd terug heeft men de harde schijf moeten vervangen, maar ik vermoed dat het geen nieuw exemplaar zal geweest zijn. Ik vermeld bovenstaande zaken maar even, mocht het kunnen verband houden met m'n probleem. Na bovenstaande gebeurtenis heb ik XP hergeïnstalleerd zonder enige problemen en heb ik ook geen problemen meer ondervonden tot op de avond dat ik mijn notebook wou koppellen aan een tv.

Die avond heb ik wat zitten te "prutsen" aan de eigenschappen van m'n beeldscherm. De ochtend daarop kreeg ik een zwart scherm na het scherm met het Windows logo en "loading". Dat gebeurt iedere keer, ik heb soms het probleem dat het beeldscherm "knippert" maar een volledig donker scherm heb ik nog nooit gehad. Ik vermoed dat ik een probleem heb met m'n OS, daarom zou ik de livecd gebruiken van Gparted, vervolgens een nieuwe partitie aanmaken om daarop XP te installeren (want ik wil het niet gewoon herinstalleren om bepaalde gegevens niet te wissen), m'n gegevens veilig stellen en vervolgens de andere XP versie en partitie te verwijderen. Ik vroeg me af of dit haalbaar is, of dit de juiste oplossing is en of ik het wel bij het rechte eind heb.