Can't establish DSL link

Pagina: 1
Acties:

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-03 18:48
Can't establish DSL link

Dat is de melding die ik krijg als ik de kabel van de telefoonlijn in mijn nieuwe modem/router doe.
Ik heb een ZyXEL p-bb2hw-d router modem/router gekocht, omdat mijn oude modem niet goed werkte.

Ik had eerst een Speedtouch Home ISDN staan, maar deze werkt niet goed, valt vaak uit en is al heel wat jaartjes oud. Aan die speedtouch zat dan een SMC routertje.

Er gaat een telefoonkabeltje in de Speedtouch en dan gaat het lampje van "line in" op de speedtouch netjes knipperen. Als ik ditzelfde kabeltje in mijn ZyXEL doe, gaat het lampje niet knipperen en wordt hij gewoon niet gezien en dus is het onmogelijk om verbinding met internet te maken.

Wat heb ik geprobeerd

- Het bijgeleverde telefoonkabeltje aangesloten, zelfde resultaat
- Een andere modem/router aangesloten, ook die zag het DSL kabeltje niet...

Hopelijk kan iemand mij helpen :)

• bibroni
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Weet je zeker dat je een ISDN versie gekocht hebt? Ik zie verder op de site van ZyXel staan dat hij multimode standard ondersteund, ik heb in het verleden nogal wat problemen gehad met modems die zelf mochten besluiten welk protocol te namen.
Je hebt trouwens een P-662HW-D waarschijnlijk ipv een bb2HW ;-)
Verder ken ik de zyxel niet en kan ik je helaas niet helpen.

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke provider? Waarschijnlijk maakt de Speedtouch Home een PPTP verbinding met de provider, en moet je je Zyxel eerst instellen.

Je geeft geen enkele informatie over je verbinding en wat je allemaal geprobeerd hebt, en dat is essentieel voor verdere suggesties :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Boyd
Ik weet niet zeker of het ISDN ondersteund enzo, via een winkel gekocht, die zei dat we deze moesten hebben, deze winkel heeft eerder ons internet aangesloten. hij is duur, dus ik ga er vanuit dat ze me goed hebben geadviseerd.

Verder kan ik geen verbindingen testen, hij doet helemaal niks omdat ie het dsl kabeltje niet ziet! Want als ie dat kabeltje ziet is het een eitje om verbinding te maken..

[ Voor 6% gewijzigd door Boyd op 20-04-2007 18:02 ]

• bibroni
Gamepie56 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:00:
Ik weet niet zeker of het ISDN ondersteund enzo, via een winkel gekocht, die zei dat we deze moesten hebben, deze winkel heeft eerder ons internet aangesloten. hij is duur, dus ik ga er vanuit dat ze me goed hebben geadviseerd.

Verder kan ik geen verbindingen testen, hij doet helemaal niks omdat ie het dsl kabeltje niet ziet! Want als ie dat kabeltje ziet is het een eitje om verbinding te maken..
8)7 Duur is niet altijd goed. Als je modem denkt dat hij een POTS lijn heeft zal hij inderdaad geen DSL signaal zien, dat zijn net andere signalen.
En dan inderdaad even vertellen bij welke ISP je zit en als je het weet op welk netwerk. Onze glazenbollen zijn een beetje wazig vandaag, ondanks het warme weer.... 8)

• Boyd
Planet Internet (adsl advanced), netwerk van KPN dus.

pppoa connectie moet voldoen.

----

Deze winkel heeft eerder ons totale netwerk thuis aangelegd, ik heb ze uitgelegd dat er nu een speedtouch isdn staat en dat ik een nieuwe goede wil, en zij hebben deze voor me besteld.

[ Voor 60% gewijzigd door Boyd op 20-04-2007 18:40 ]

• bibroni
Gamepie56 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:34:
Planet Internet, netwerk van KPN dus.

pppoa connectie moet voldoen.
Er vanuit gaande dat de zero config goed werkt wel ja... Hint: Login op je router en kijk wat er staat en vertel het ons. En bel eens met de winkel die hem verkocht heeft om te vragen of hij ISDN aan kan. Uiteraard kan je natuurlijk ook gewoon een DOA hebben he!

• Boyd
Can't establish DSL link staat er zodra ik inlog. Verder staat er overal disconnected.

Ik denk niet dat hij ISDN aankan, kan het nergens vinden in gebruiksaanwijzing of op internet.. Dus ik denk dat ik maar es een nieuwe moet gaan vragen bij de winkel die wel geschikt is voor ISDN.

Of zijn er andere mogelijkheden?

Ik heb in de muur 2 telefoonuitgangen zitten. Met een stickertje erbij, de ene is: ISDN, de andere ADSL. Hij zit nu in de ADSL kant..

• bibroni
nee aansluiten op je telefoonlijn heeft geen zin aangezien daar het DSL signaal niet op staat en je weet dat het signaal uit je "adsl" aansluiting komt aangezien je oude modem daar wel op werkt (toch??).

Neem inderdaad eens contact op met je leverancier, daar betaal je tenslotte goed geld voor he :) Ze zouden je sowieso moeten ondersteunen!

• Boyd
Oude werkt wel gewoon goed jah,
Waar ik de modem vandaan heb, is nu dicht, tot en met maandag.. dus dat wordt even wachten en dan maar weekendje met brak internet doorgaan.. :(

• bibroni
Gamepie56 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:52:
Oude werkt wel gewoon goed jah,
Waar ik de modem vandaan heb, is nu dicht, tot en met maandag.. dus dat wordt even wachten en dan maar weekendje met brak internet doorgaan.. :(
ach het wordt mooi weer, dan maar naar buiten he ;) Wel uitkijken hoor, dat gele ding aan de hemel kan je hoofd verbranden :P

• Boyd
bibroni schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:55:
[...]

ach het wordt mooi weer, dan maar naar buiten he ;) Wel uitkijken hoor, dat gele ding aan de hemel kan je hoofd verbranden :P
hahaha :P ik zal uitkijken ;)

bedankt voor de hulp allemaal!

• Boyd
ok.. ik heb ze aan de lijn gehad en er is een foutje gemaakt. Je hebt 3 soorten van deze router, en dat staat met een heel klein vinkje op de zijkant aangegeven. En ISDN was niet aangevinkt.. dus er is een nieuwe besteld
Pagina: 1