Ik probeer zoveel mogelijk informatie te geven:
Sinds vandaag valt me op dat het beeld op mijn TFT monitor vervormd/gebogen is.
Bovenkant van het beeld: links en recht sluit het beeld goed aan, middenin is het naar beneden gebogen, wat dan weer omhoog loopt naar de zijkanten van het beeld.
Hetzelfde geldt voor de linkerkant van het beeld, maar dan in een mindere mate.
De rechterkant van het beeld is ook wat gebogen, maar amper zichtbaar, het beeld lijkt aan de rechterkant ook wat schuin te lopen. Boven sluit het goed aan, onderin niet.
Monitor: IIyama Prolite E430
Videokaart: Asus GeForce 7600GS 256MB AGP
Aansluiting: analoog bij gebrek aan DVI op de monitor
Besturingssysteem: Windows XP Home NL SP2 met alle updates.
Videokaartdrivers: De meest recente Forceware drivers.
Recentelijk iets veranderd/aangepast? Nee
Wat heb ik zelf geprobeerd:
- Kabels losgehaald en connectoren en aansluitingen met Dustoff (perslucht) stofvrij gemaakt.
- Diverse malen de monitor gereset
- Verschillende refreshrates geprobeerd
Niks helpt.
In de setup van de monitor zit, zoals bij CRT monitors, geen instelling om het beeld te kantelen of te buigen.
Soms, wanneer ik een paar keer op de knop AUTO druk om het beeld te kalibreren, zijn er stukken beeld blurred. Een reset lost dit weer op.
Sinds vandaag valt me op dat het beeld op mijn TFT monitor vervormd/gebogen is.
Bovenkant van het beeld: links en recht sluit het beeld goed aan, middenin is het naar beneden gebogen, wat dan weer omhoog loopt naar de zijkanten van het beeld.
Hetzelfde geldt voor de linkerkant van het beeld, maar dan in een mindere mate.
De rechterkant van het beeld is ook wat gebogen, maar amper zichtbaar, het beeld lijkt aan de rechterkant ook wat schuin te lopen. Boven sluit het goed aan, onderin niet.
Monitor: IIyama Prolite E430
Videokaart: Asus GeForce 7600GS 256MB AGP
Aansluiting: analoog bij gebrek aan DVI op de monitor
Besturingssysteem: Windows XP Home NL SP2 met alle updates.
Videokaartdrivers: De meest recente Forceware drivers.
Recentelijk iets veranderd/aangepast? Nee
Wat heb ik zelf geprobeerd:
- Kabels losgehaald en connectoren en aansluitingen met Dustoff (perslucht) stofvrij gemaakt.
- Diverse malen de monitor gereset
- Verschillende refreshrates geprobeerd
Niks helpt.
In de setup van de monitor zit, zoals bij CRT monitors, geen instelling om het beeld te kantelen of te buigen.
Soms, wanneer ik een paar keer op de knop AUTO druk om het beeld te kalibreren, zijn er stukken beeld blurred. Een reset lost dit weer op.